[A] 2.0 dti trzęsie podczas przyśpieszania
Moderator: Sebu$
[A] 2.0 dti trzęsie podczas przyśpieszania
Mam problem z 2.0 dti. Auto było kupione używane i dopiero teraz zauważyłem, że trzęsie w czasie przyśpieszania od 60 do 90. Wibracje te głównie występują na 5, ale są również odczuwalne na 4. Wykluczam tu źle wyważone koła ponieważ ostatnio były wyważane i drgania są odczuwalne tylko w czasie przyśpieszania. Po puszczeniu gazu zjawisko znika. Na luzie żadne drgania nie występują przy odpowiednich obrotach. Jedynie przy wciśniętym gazie do pewnego stopnia obroty falują (około 2700-3000obr/min) Nie czuć tego w czasie jazdy..
Czym mogą być spowodowane te drgania?? Padnięte wtryskiwacze, poduszki pod silnikiem, a może jednak coś z podwoziem??
Czym mogą być spowodowane te drgania?? Padnięte wtryskiwacze, poduszki pod silnikiem, a może jednak coś z podwoziem??
Ostatnio zmieniony 19 maja 2009, 21:55 przez sobit, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego miałem podobny przypadek.
przy prędkościach pomiędzy 60 - 100 km/h i obrotach 2000-3000 strasznie mi telepało autko. W moim przypadku wyszła dość kosztowna usterka a mianowicie do wymiany miałem wewnętrzny przegub przy automatycznej skrzyni biegów. Nie dość, że ten przegub trzeba było ściągać z Niemiec to i naliczyli mnie za niego ponad 2 tyśki.
Po wymianie, autko jak nowe
przy prędkościach pomiędzy 60 - 100 km/h i obrotach 2000-3000 strasznie mi telepało autko. W moim przypadku wyszła dość kosztowna usterka a mianowicie do wymiany miałem wewnętrzny przegub przy automatycznej skrzyni biegów. Nie dość, że ten przegub trzeba było ściągać z Niemiec to i naliczyli mnie za niego ponad 2 tyśki.
Po wymianie, autko jak nowe
podobne trzęsienie miał mój ojciec w opelku vectra 2.0 dti zalecali mu jazdę i przyspieszanie od 60 wzwyż na 3 a nie na 5 żeby się silnik nie męczył więc zmienił dynamikę jazdy nie pomogło wymienił opony, nic, zmienił koła całe, sprawdzali przeguby,
i dopiero u elektryka jak rozrusznik mu robili zauważyli pęknięty drążek stabilizacyjny i po prostu go wymienili koszt używki ok. 120 zł wymiana 200 i autko już nie drży podczas przyspieszania
i dopiero u elektryka jak rozrusznik mu robili zauważyli pęknięty drążek stabilizacyjny i po prostu go wymienili koszt używki ok. 120 zł wymiana 200 i autko już nie drży podczas przyspieszania
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2010, 09:13 przez robikate, łącznie zmieniany 1 raz.
Panowie wracam do tematu. Ciężko znaleźć konkretnego mechanika;/ więc zabrałem się za psucie sam. Wymieniono mi prawą półoś z przegubami i drgania nie ustały. Jeździłem tak, ale już nie wytrzymałem. Ostatnio miałem wyciek i kazałem sprawdzić drugą półoś. Stwierdzili, że jest wszystko OK. Do świętego spokoju pojechałem na trzepaki i zawieszenie też OK. Dzisiaj wykręciłem przegub z piasty, ale nie potrafię wyciągnąć tego ze skrzyni. Jest na to jakiś sposób bez kanału??