co jest przyczyną, że rozrusznik kręci dłużej na ciepłym

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
pawel821124

co jest przyczyną, że rozrusznik kręci dłużej na ciepłym

#1 Post autor: pawel821124 »

Witam, mam następujące pytanie trzymam moją Zośkę (diesel 2,0 dti 16 V, 101 KM) w garażu podziemnym i po kilku dniach postoju odpala normalnie, natomiast gdy w weekendy wybieram się gdzieś w trasy zdarza się czasami ze jak wyłączę silnik, to później dłużej trzeba kręcić rozrusznikiem na ciepłym tak do 7-8 sekund. Aku naładowany, gdyż podłączałem do prostownika. Możecie koledzy podpowiedzieć co jest przyczyną tego stanu rzeczy??? :? Czy ma to jakiś wpływ na rozrusznik?

Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Luko »

Cześć, jaki masz przebieg auta ? Długo trzeba kręcić tylko na ciepłym, czy tylko na lekko nagrzanym silniku ?
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

pawel821124

#3 Post autor: pawel821124 »

Przebieg 186 000 km a z tym kreceniem to różnie :?

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: Tunio999 »

Sprawdź (styki), czy połączenie rozrusznika jest ok (kable czy niezaśniedziałe) ;) Chociaż może się okazać iż jest wybity na tulejach :mysli:

Najlepiej wyciągnąć i zrobić oględziny :>
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

pawel821124

#5 Post autor: pawel821124 »

Witam ponownie, dzisiaj rano Zafka zakręciła mi skutecznie trzeci raz na zimnym silniku (a temperatura w garażu powyżej +15 st), a kręciłem rozrusznikiem za każdym razem kilka sekund i powrót do pozycji wyjściowej kluczyka (sprzęgło wciśnięte przy próbach odpalania) więc jak ma się to do tego co opisywałem wcześniej, już sam nie wiem co o tym myśleć. :/ Proszę o jakąś poradę

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: miodzik »

Sprawdzałeś styki jak sugerował Tunio999? jeżeli masz pośniedziałe syki to na nich wytwarza się opór (tak jakbyś wstawił opornik - dosłownie) i masz od razu spadek napięcia na dzień dobry. Aku zdrowe, mocne w tych naszych dieslach to podstawa.

Bardzo bardzo często poprawia się kiedy papierem ściernym poprzecierasz styki na akumulatorze i klemach. Bardzo często też spotykam się z wymianami samych klem na nowe.

Inna inszość jak pisze Tunio możesz mieć rozrusznik do wymiany.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Skasowany użytkownik 10418

#7 Post autor: Skasowany użytkownik 10418 »

Z tego co pisze pawel821124, rozrusznik kręci - czyli jest sprawny.

Jeśli problem zaczoł się nagle to możliwe uszkodzenie czujnika temperatury podającego temperaturę do komputera. Przy trochę rozgrzanym ok 15-20stopni nie załącza świec żarowych i trzeba dłużej kręcić.

A jak masz problem od kupna auta jak ja - w moim DTI z 2000r występuje problem z softem; komputer nie załącza świec żarowych powyżej 15stopni i trzeba kręcić dłużej, problem ustępuje przy 40-50 stopniach na silniku (tłoki rozgrzane).

Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: Luko »

jackelvis pisze:Z tego co pisze pawel821124, rozrusznik kręci - czyli jest sprawny.

Jeśli problem zaczoł się nagle to możliwe uszkodzenie czujnika temperatury podającego temperaturę do komputera. Przy trochę rozgrzanym ok 15-20stopni nie załącza świec żarowych i trzeba dłużej kręcić.

A jak masz problem od kupna auta jak ja - w moim DTI z 2000r występuje problem z softem; komputer nie załącza świec żarowych powyżej 15stopni i trzeba kręcić dłużej, problem ustępuje przy 40-50 stopniach na silniku (tłoki rozgrzane).
Ja miałem podobnie, wymieniłem nawet czujnik temperatury ale nie pomogło, zmontowałem więc układ wymuszający grzanie świec za każdym razem i problem został rozwiązany, nie muszę za każdym razem kręcić rozrusznikiem po kilkanaście sekund.
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

Skasowany użytkownik 10418

#9 Post autor: Skasowany użytkownik 10418 »

Luko_krk, dzisiaj właśnie też zamontowałem wymuszanie załączenia świec :mrgreen: i jest cool :lol:

pawel821124

#10 Post autor: pawel821124 »

witam ponownie z powyższym problemem byłem autkiem na wyjeździe wakacyjnym, z autem nie było problemów, znajomy wymienił mi czujnik położenia wału, problem jednak nie ustąpił jak autko postoi ze 3-4 godziny po jeździe, czasem nawet muszę pokręcić ze 2 razy rozrusznikiem, żeby mi zafka zatrybiła. Po nocnym postoju auto odpala w miarę normalnie, przy czym jedna rzecz która zwróciła moją uwagę po nocy bądź dłuższym postoju mignie na chwilę kontrolka świec żarowych natomiast w odstępie krótszym tj 3-4 godzin nie pojawia się.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#11 Post autor: Rybka »

Paweł poczytaj ten temat Klik

pawel821124

#12 Post autor: pawel821124 »

witam byłem w środę na jednym z polecanych na tym forum warsztatów w warszawie ogólna diagnoza zapowietrzanie się. Sugerowalem koledzy wasze uwagi, ale panowie z warsztatu sprawdzili jedynie czy dochodzi prąd do świec. Koszt diagnozy 100 zeta:/ brak konkretów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”