kontrolka z samochodem i kluczem
Moderator: Sebu$
Witam, u mnie wyskakuje check engine zawsze gdy wejdę na obroty powyżej 3-4 tys. ale tylko na niedogrzanym silniku czyli poniżej tych 88-90 st. Po nagrzaniu silnika problem znika. Po podłączeniu interfejsa wyskakuje błąd P0195-02. Wiem, że P0195 to błąd czujnika temperatury oleju ale nie wiem co oznacza -02 ? Proszę o radę
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Nie wiem jakiego interfajsa uzywales ale 02 po kodzie bledu moze wskazywac ilosc wystapienia tego bledubizon28 pisze:Witam, u mnie wyskakuje check engine zawsze gdy wejdę na obroty powyżej 3-4 tys. ale tylko na niedogrzanym silniku czyli poniżej tych 88-90 st. Po nagrzaniu silnika problem znika. Po podłączeniu interfejsa wyskakuje błąd P0195-02. Wiem, że P0195 to błąd czujnika temperatury oleju ale nie wiem co oznacza -02 ? Proszę o radę
Witam,
ostatnio mój zefir zaczął świecić kontrolką z kluczykiem.
Zdarzyło się to 2 razy, zaraz po odpaleniu samochodu po kilkugodzinnym postoju.
Za pierwszym razem od razu zgasiłem auto, i po chwili odpaliłem ponownie, kontrolka zgasła normalnie z pozostałymi.
Za drugim razem, zanim zgasiłem auto trochę zacząłem gazować silnik, tak do 2 - 2.5 tyś obrotów ale niestety kontrolka nie gasła, dopiero zgaszenie i ponowne odpalenie pomogło.
Nie wiem jak auto by się zachowywało w trakcie jazdy z zapaloną kontrolką - bałem się próbować
Ogólnie rzecz działa się kiedy miałem 1/4 baku, kiedy w sobotę zalałem do pełna odpalałem kilka razy i kontrolka gaśnie jak powinna.
Co może być przyczyną? Świeca żarowa? Może pompa pada?
ostatnio mój zefir zaczął świecić kontrolką z kluczykiem.
Zdarzyło się to 2 razy, zaraz po odpaleniu samochodu po kilkugodzinnym postoju.
Za pierwszym razem od razu zgasiłem auto, i po chwili odpaliłem ponownie, kontrolka zgasła normalnie z pozostałymi.
Za drugim razem, zanim zgasiłem auto trochę zacząłem gazować silnik, tak do 2 - 2.5 tyś obrotów ale niestety kontrolka nie gasła, dopiero zgaszenie i ponowne odpalenie pomogło.
Nie wiem jak auto by się zachowywało w trakcie jazdy z zapaloną kontrolką - bałem się próbować
Ogólnie rzecz działa się kiedy miałem 1/4 baku, kiedy w sobotę zalałem do pełna odpalałem kilka razy i kontrolka gaśnie jak powinna.
Co może być przyczyną? Świeca żarowa? Może pompa pada?
EGR jest po regeneracji w wakacje. Mam na to nawet jakąś gwarancję.
Ale wczoraj po raz kolejny zapaliła się kontrolka z kluczykiem, i zanim ruszyłem pogazowałem trochę i jak podeszły obroty powyżej 2.5 to zgasła sama. Czyli może to jednak świece?
W pierwsze przymrozki tego roku odpalił bez ale, 2 x podgrzałem i zagadał bez problemu.
Ale wczoraj po raz kolejny zapaliła się kontrolka z kluczykiem, i zanim ruszyłem pogazowałem trochę i jak podeszły obroty powyżej 2.5 to zgasła sama. Czyli może to jednak świece?
W pierwsze przymrozki tego roku odpalił bez ale, 2 x podgrzałem i zagadał bez problemu.
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Na ciepłym silniku ten objaw występujecoolz86 pisze:Ale wczoraj po raz kolejny zapaliła się kontrolka z kluczykiem, i zanim ruszyłem pogazowałem trochę i jak podeszły obroty powyżej 2.5 to zgasła sama. Czyli może to jednak świece?
Po odpaleniu jak Ci się zapali kontrolka to nie gazuj i poczekaj z parę minut. Jak Ci silnik delikatnie się zagrzeje i kontrolka sama zgaśnie to prawdopodobnie są to świece żarowe (wystarczy jedna świeca).
Ja tak miałem z dwa razy.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Metoda gaz/hamulec w tych wersjach auta nie działa. Mam taką samącoolz86 pisze:Przed chwilą byłem w aucie, i spróbowałem metodą gaz/hamulec ale nic nie miga
Po świętach podjadę na serwis żeby sprawdzić pod komputerem.
Najpewniejszym będzie odczyt za pomocą jakiegoś interfejsu.
Z opisu jaki przedstawiasz podobnie jak Krzysiek, stawiam na przepaloną którąś ze świec. Oczywiście jak się okaże że to świece - wymieniaj komplet
Odczyt możesz jeszcze spróbować za pomocą >>>tej metody<<< jaką opisałem w tamtym temacie
Podepnę się do tematu. Tatusiek posiada Zośke 1.8 X18XE1, wczoraj pojawiła się ikonka silniczka, gaśnie często przy puszczenie gazu, przy przyciśnięciu wraca, najlepiej to widać na piątym biegu. Panowie co to mogłoby być? Zośka od roku jeździ na LPG. Gdy kontrolka się zapala nie ma żadnej straty mocy, zwija asfalt aż miło. Tylko denerwuje samo to, że się świeci.