Elektroniczny EGR w silnikach DTI do obejścia!
Moderator: Sebu$
kolejna opinia
"Ja mam saaba 9-3 2.2. TiD czyli po prostu silnik oplowski, polecam jak najbardziej ten emulator tylko mam mały problem z emulatorem korzystając z tempomatu bo wyłącza się po dodaniu prędkości, ale tak nie mam z nim problemów. Ja mam zaślepiony starym egr w pozycji zamkniętej aby nie wariował silnik, zastanawiam się nad zamontowaniem tej zaślepki co mają na stronie. Trzeba przedłużyć kable sobie do przepływomierza, bynajmniej u mnie musiałem nie wiem jak w zafirze będzie:)"
"Ja mam saaba 9-3 2.2. TiD czyli po prostu silnik oplowski, polecam jak najbardziej ten emulator tylko mam mały problem z emulatorem korzystając z tempomatu bo wyłącza się po dodaniu prędkości, ale tak nie mam z nim problemów. Ja mam zaślepiony starym egr w pozycji zamkniętej aby nie wariował silnik, zastanawiam się nad zamontowaniem tej zaślepki co mają na stronie. Trzeba przedłużyć kable sobie do przepływomierza, bynajmniej u mnie musiałem nie wiem jak w zafirze będzie:)"
Jestem po rozmowie z warsztatem z Brennej tel 33871788
U nich złożenie emulatora może potrwać ponad jeden dzień.
Najważniejsze jest synchronizować sygnał z przepływomierza, który wymaga testów podczas jazdy z podpiętym sprzętem.
W piątek zabrałem się za czyszczenie EGR i przepustnicy.
Takiego syfu jeszcze nie widziałem
Na chwilę obecną będę jeździł na obecnym zaworze. Mogę go czyścić co 3 miesiące, oby między czasie nie dawał znać o sobie
U nich złożenie emulatora może potrwać ponad jeden dzień.
Najważniejsze jest synchronizować sygnał z przepływomierza, który wymaga testów podczas jazdy z podpiętym sprzętem.
W piątek zabrałem się za czyszczenie EGR i przepustnicy.
Takiego syfu jeszcze nie widziałem
Na chwilę obecną będę jeździł na obecnym zaworze. Mogę go czyścić co 3 miesiące, oby między czasie nie dawał znać o sobie
- Luko
- Mieszkaniec
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Podbijam temat, może się wypowiedzieć ktoś kto zakupił i zamontował emulator i zapomniał o czymś takim jak EGR?
Moja Zafira
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
- rogalman
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 09:03
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Tuszyn
- Auto: Opel Zafira A 2,2 dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Witam
Szukam opinie na temat firmy.....
http://www.auto-krak.pl/elektronika/
Czy Któryś z Was korzystał z elektronicznego wyłączenia EGR w tej firmie....
Szukam opinie na temat firmy.....
http://www.auto-krak.pl/elektronika/
Czy Któryś z Was korzystał z elektronicznego wyłączenia EGR w tej firmie....
Pozdrawiam Mariusz R
Witam
Zakupiłem takowy emulator i zamontowałem według dołączonego schematu. Montaż szybki i prosty bo wtyczkę wypina się z zaworu EGR i wpina w gniazdo emulatora oraz rozcina się jeden przewód od przepływomierza sygnał 5V i łączy z dwoma przewodami z emulatora według załączonego schematu. Nie miałem żadnych błędów a mój zawór EGR był sprawdzany w serwisie opla, był testowany i serwis twierdził że zawór jest dobry, cięgno pod palcem nie miało oporów i w całym zakresie pracowało swobodnie. Ale auto było mułowate i na zimnym silniku po odpaleniu po ok minucie i na około minuty kopciło na biało i przy dodaniu gazu też kopciło. Do testów zamontowaniu emulator i auto dostało wigoru w jeździe miejskiej i przestało kopcić. Zostawiłem zawór EGR bo beznapięciowo jest w pozycji zamkniętej, można unieruchomić cięgno żeby przypadkiem przy większym podciśnieniu się nie otworzył zawór. Spaliny były gryzące na pracy z zaworem EGR, a teraz nie czuć spalin.
Zakupiłem takowy emulator i zamontowałem według dołączonego schematu. Montaż szybki i prosty bo wtyczkę wypina się z zaworu EGR i wpina w gniazdo emulatora oraz rozcina się jeden przewód od przepływomierza sygnał 5V i łączy z dwoma przewodami z emulatora według załączonego schematu. Nie miałem żadnych błędów a mój zawór EGR był sprawdzany w serwisie opla, był testowany i serwis twierdził że zawór jest dobry, cięgno pod palcem nie miało oporów i w całym zakresie pracowało swobodnie. Ale auto było mułowate i na zimnym silniku po odpaleniu po ok minucie i na około minuty kopciło na biało i przy dodaniu gazu też kopciło. Do testów zamontowaniu emulator i auto dostało wigoru w jeździe miejskiej i przestało kopcić. Zostawiłem zawór EGR bo beznapięciowo jest w pozycji zamkniętej, można unieruchomić cięgno żeby przypadkiem przy większym podciśnieniu się nie otworzył zawór. Spaliny były gryzące na pracy z zaworem EGR, a teraz nie czuć spalin.
Ja robiłem taki zabieg u siebie jakieś 3 miesiące temu. Robiłem w Kielcach na kruszelnickiego www.g-tronic.pl. Facet specjalizuje się w oplach. Wszystko trwało ok godziny i teraz zośka jeździ jak nigdy egr odłączony i nic się nie zaświeca i nie ma trybu awaryjnego a auto teraz jest sporo elastyczniejszerogalman pisze:Witam
Szukam opinie na temat firmy.....
http://www.auto-krak.pl/elektronika/
Czy Któryś z Was korzystał z elektronicznego wyłączenia EGR w tej firmie....
I jeszcze jedno. Chiptuning w tych pompach też robią a wszyscy mówili że nie jest możliwe.
Ja niedługo się szykuję na podniesienie mocy to zdam relację
Moje autko juz jest po zabiegu :-) musiałem zostawić auto na jeden dzień ale było warto :-) od dołu o wiele lepiej się zbiera i nie ma takiego opoznienia jak dawniej. Ogolnie jest widocznie zwawsza i na wyższych obrotach ciagnie tak samo. Spalanie wg kompa jest niższe o 0.3l a zobaczymy ile wyjdzie przy tankowaniu. Szkoda ze dawniej nie dało się chipowac tych pomp bo różnica w jeździe jest spora :-)
Warto to zrobic kiedy jeszcze elektrycznie jest sprawny, zostawiamy zamknietego, wylaczam programowo z pracy na osi obrotow, zawor sie juz nigdy nie otworzy, wiec sie nie zuzyje i temat jest zamkniety na zawsze bez zadnych emulatorkow czy innych gowienek. Programowanie robie po zlaczu pompy, mozna tez zwiekszyc osiagi przy okazji.
- Luko
- Mieszkaniec
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Możesz podać koszty takiego zabiegu?MichalB5 pisze:Moje autko juz jest po zabiegu :-) musiałem zostawić auto na jeden dzień ale było warto :-) od dołu o wiele lepiej się zbiera i nie ma takiego opoznienia jak dawniej. Ogolnie jest widocznie zwawsza i na wyższych obrotach ciagnie tak samo. Spalanie wg kompa jest niższe o 0.3l a zobaczymy ile wyjdzie przy tankowaniu. Szkoda ze dawniej nie dało się chipowac tych pomp bo różnica w jeździe jest spora :-)
Moja Zafira
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...