Niepoprawna praca silnika - Diesel

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#346 Post autor: Mattai »

Nie rozbieraj bo może popękać...
Wypłucz go jakimś delikatnym detergentem...o ile jest z czego. dokładnie wymocz w środku do czyszczenia gaźników (było sto razy jak usuwać nagar) - tylko nie plastik.
Wyczyść wypoleruj ile się da - jak masz jakiś straszny nagar zmień paliwo np. na lepszej jakości.
Na czole grzybka ma być niemal idealnie czysty bez nagaru.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#347 Post autor: Dek »

norek111 pisze:Witam panowie,moje pierwsze pytanie na forum to czy silnik zafiry 2,2 DTI 2003r będzie pracował na wypiętym wężu kolektora ssącego ?
A dlaczego miał by nie pracować ?

Odpalić odpalisz ale nie pojeździsz bo podczas przyśpieszania przejdzie w tryb awaryjny z powodu błędu ciśnienia doładowania.
(Zakładam, że chodzi o przewód gumowy łączący kolektor dolotowy z intercoolerem (turbiną) )
Ostatnio zmieniony 25 lis 2014, 18:29 przez Dek, łącznie zmieniany 1 raz.

norek111

#348 Post autor: norek111 »

mam wypięte węże intercoolera i silnikiem telepie jakby pracował na 2cylindry

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#349 Post autor: Dek »

Za mało informacji udzielasz.

A jak masz podpięte węże to nie telepie ?
I co właściwie robisz przy samochodzie, co się zepsuło, jakie objawy, co już sam testowałeś ?

(A tak poza tematem to masz wpisany zły model samochodu w opisie. Masz ZB, a powinno być ZA. )

captainr

#350 Post autor: captainr »

Witam Kolegów. Przeczytałem cały wątek dokładnie, bo mnie też klekotanie na zimnym silniku dotyczy i w sumie nie wiem co jest tego przyczyną. OPcom i Delphi pokazuje, że wszystko jest w porządku, ciśnienia i podciśnienia, czyściłem EGR i nic. Rano po odpaleniu przez pierwsze 5 km klekotanie przy rozpędzaniu a gdy się nagrzeje znika, wyrywa aż strach. Dzisiaj na godzinę reset ze stacyjką i nic. We wrześniu czyszczony był kolektor ssący przy wymianie trawersów. Co prawda walczyłem pół roku z zapowietrzaniem ale przyczyną był słynny oring na bocznej śrubie, mam też filtr paliwa od VW z gruszką. Może to to? Czy jeździć aż się coś rozsypie i pokaże w końcu jakiś błąd?

alek_jan

#351 Post autor: alek_jan »

captainr pisze:przyczyną był słynny oring na bocznej śrubie
O jakim oringu mówisz ??

captainr

#352 Post autor: captainr »

Z boku pompy, obok przewodów przykręconych do pompy (w lewo) jest śruba blokująca pompę z blaszką i oring chyba 12x 8x 3. Tam ciekło mi paliwo po wytworzeniu ciśnienia przez gruszkę a do rana zapowietrzało układ. Ale zanim to odkryłem to wymieniłem połowę części.

alek_jan

#353 Post autor: alek_jan »

A masz może fotkę gdzie dokładnie jest ta śruba ?

captainr

#354 Post autor: captainr »

Tutaj
Załączniki
zv8s9.jpg

captainr

#355 Post autor: captainr »


alek_jan

#356 Post autor: alek_jan »

Hm dostęp paskudny :( Samemu się nie zrobi
Ostatnio zmieniony 17 mar 2015, 17:02 przez alek_jan, łącznie zmieniany 1 raz.

captainr

#357 Post autor: captainr »

Nie, dałem to zrobić młodemu mechanikowi. Ruszył śrubę, wsadził chudą rękę, wykręcił i zmienił oring, który wcześniej kupiłem w InterCarsie.

alek_jan

#358 Post autor: alek_jan »

Od góry robił czy na podnośniku ??

captainr

#359 Post autor: captainr »

Od góry, ruszył śrubę, wlożył rękę, obrócił się tyłem i na wyczucie ręką ją odkręcil a potem tak samo przykręcił. Trwało to 10 minut.
Aaaa, wcześniej odkręcił i przechylił bagnet od pomiaru oleju.


Posty pisane w któtkim odstępie czasu proszę scalać - Rybka
Ostatnio zmieniony 17 mar 2015, 18:01 przez captainr, łącznie zmieniany 1 raz.

captainr

#360 Post autor: captainr »

Ponawiam pytanie. Czy ktoś znalazł przyczynę "klekotania" na zimnym silniku podczas rozpędzania i zniknięcia objawów po rozgrzaniu silnika i się z tematem uporał z sukcesem? Czy powodów może być wiele i w sumie nie wiadomo co, a najlepiej jechać do ASO??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”