[B]Koło dwumasowe w CDTI - diagnoza, naprawa, wymiana

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#361 Post autor: Piasek »

Dwumasy padają tak szybko (nowe, po wymianie) bo mało który mechanik wie jak je prawidłowo zamontować.
Każdy postępuje jak z klasycznym sprzęgłem a niestety tutaj trzeba specjalistycznych przyrządów i wiedzy jak je obsłużyć aby nowy zestaw pochodził przynajmniej drugie tyle co poprzedni.

hutnik81

#362 Post autor: hutnik81 »

Widziałem dwukrotnie jak to się robi i muszę przyznać ze jest kręcenia..ale wydawało mi się że to zwykła podmianka-sztuka za sztukę- z tego co czytam na forum to mam wątpliwości, czy mechanicy u których wymieniałem nie sp...li czegoś!!
Styl jazdy niezbyt wyścigowy ale zmieniam biegi po przekroczeniu 2000-2100 obr/min zeby go nie dusić!
Na chwilę obecną pedał sprzęgła dość wyczuwalnie "bije" a metaliczny odgłos przy wyłączaniu silnika aż przechodniów obraca:(czekam z wymianą bo to kasa, ale chyba nie ma co przedłużać tylko znaleźć dobry warsztat i heja!!

hutnik81

#363 Post autor: hutnik81 »

Mam jeszcze pytane do szanownych kolegów- czy uszkodzenie dwumasy może nastąpić w wyników wadliwego działania innego podzespołu (np: skrzyni) i jak to sprawdzić podczas montażu?bo jak pisałem mam dwa wyjścia- wymienić znowu na nowy komplet albo niestety sprzedać auto:(

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#364 Post autor: janekW67 »

"Dwumas" najczęściej pada na skutek nieumiejętnej jazdy,np. częste,gwałtowne ruszanie,jazda na wysokim biegu,przy niskich obrotach silnika itp.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#365 Post autor: Piasek »

Ale z drugiej strony nie można przyjmować ze każdy użytkownik to idiota. Jeżeli kierownik świadomy, wie jak obchodzić się nie tylko z turbodieslem ale i dwumasem i od nowości pokonał dajmy na to 160-200tyś km i sprzęgło domaga się wymiany. Wymienia na zestaw OE który wytrzymuje od kilku kilometrów !!!!! do kilku tysięcy i się rozlatuje no to na moje ewidentna wina montażu. Owszem, może zdarzyć się że trafił się jakiś wadliwy SET ale problem zdychających dwumasów po wymianie to powszechne zjawisko każdej marki bez wyjątku.
Pomijam pacjentów co z salonu wyjechali i po 24 tyś km wrócili na lawecie na zarypane sprzęgło. Jak pisałem - większość (chociażby z opisów na tym forum) wie jak się obchodzić ze sprzęgłem w turbodieslu a mimo to i tak mają z nowymi po montażu problemy.
Na moje to brak wiedzy i narzędzi jak poprawnie zamontować nowy SET aby wytrzymało drugie tyle chociaż co fabryczne jest główną przyczyną tak szybkich awarii nowych zestawów.

Adam112

#366 Post autor: Adam112 »

3 dni temu podczas wypalania DPF akurat w korku na postoju zaczęło drgać bardzo silnikiem ale później po zakończeniu wypalania było wszystko ok, na drugi dzień rano podczas uruchamiania i gaszenia przez moment silnik wpadł w duże drgania. Przy ciepłym silniku objaw trochę mniejszy. Poza tym żadnych innych objawów. Mechanik stwierdził zresztą niejednoznacznie, że to może być dwumasa. Ja natomiast na podstawie lektury forum obstawiałbym bardziej poduszki.
Co może być przyczyną tych drgań?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#367 Post autor: Bodek »

Adam112 pisze:3 dni temu podczas wypalania DPF akurat w korku na postoju zaczęło drgać bardzo silnikiem ale później po zakończeniu wypalania było wszystko ok, na drugi dzień rano podczas uruchamiania i gaszenia przez moment silnik wpadł w duże drgania. Przy ciepłym silniku objaw trochę mniejszy. Poza tym żadnych innych objawów. Mechanik stwierdził zresztą niejednoznacznie, że to może być dwumasa. Ja natomiast na podstawie lektury forum obstawiałbym bardziej poduszki.
Co może być przyczyną tych drgań?
Sprawdź poduszki - wyeliminujesz jedno z dwóch ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Adam112

#368 Post autor: Adam112 »

No właśnie chodzi o to, że temu "mechanikowi" niestety nie chciało się sprawdzić nawet czy to poduszki. No ale przecież lepiej skasować 3 klocki :x Dzisiaj jadę do mechanika, któremu się chce ;)

wojtas29

#369 Post autor: wojtas29 »

Dobry wieczór

Dziś odebrałem auto z warsztatu.
Wymieniany był komplet, sprzęgło oraz dual mass.

Pierwsze co zauważyłem, sprzęgło zaczyna brać od samego dołu.
Poza tym, kiedy wcisnę sprzęgło i chcę wrzucić 1 czuć taki delikatny opór i słychać słychać takie stłumione stuknięcie, przyduszam troszkę mocniej i wchodzi 1. tylko za pierwszym razem, tzn, jeżeli nie wyduszając sprzęgła wrzucę luz po czym znowu 1 wchodzi gładziutko, bez oporu i stuknięcia.

Moje pytanie czy sprzęło albo dual mass muszą się jakoś ułożyć? czy to normalne?

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#370 Post autor: rafant4011 »

wojtas29 pisze:Dobry wieczór

Moje pytanie czy sprzęło albo dual mass muszą się jakoś ułożyć? czy to normalne?
nie powinny się układać bo to są części fabrycznie dopasowane do siebie, i już nie obowiązuje coś takiego jak "docieranie" (prócz klocków i tarcz hamulcowych :D ) a jak powinno pracować i jakie dźwięki wydawać nowe sprzęgło to nie wiem, bo zosia to mój pierwszy diesel i pierwszy dwumas. może koś z kolegów więcej się pod tym względem wypowie jak powinno działać nowo założone sprzęgło.
A pro po może ktoś mnie odesłać do tematu jak prawidłowo używać sprzęgła i turbiny w ON, interesują mnie konkrety :oops: a nie jakieś mity :lol:

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#371 Post autor: cns80 »

wojtas29 pisze:Poza tym, kiedy wcisnę sprzęgło i chcę wrzucić 1 czuć taki delikatny opór i słychać słychać takie stłumione stuknięcie, przyduszam troszkę mocniej i wchodzi 1. tylko za pierwszym razem, tzn, jeżeli nie wyduszając sprzęgła wrzucę luz po czym znowu 1 wchodzi gładziutko, bez oporu i stuknięcia.
Mechanizm zmiany biegów do regulacji. Dodatkowo sprawdź poduszki silnika bo jak któraś jest zerwana to prawdopodobnie nie wyregulujesz prawidłowo.
rafant4011 pisze:A pro po może ktoś mnie odesłać do tematu jak prawidłowo używać sprzęgła i turbiny w ON, interesują mnie konkrety :oops: a nie jakieś mity :lol:
Nie wierzę ze jest taki temat :shock:
Mogę Ci na PW napisać bo będzie tego całe 3 zdania :) Zajechałem 3 dwumasy. Wszystkie z przebiegiem powyżej 200 tys km a nogę mam ciężką więc chyba niezły wynik :)
Obrazek

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#372 Post autor: rafant4011 »

to ślij na pw, tylko jak pisałem; obsługa ON bo z tego co pamiętam to masz LPG w zosi, a one chyba nie maję dwumasy???- popraw jeśli się mylę...

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#373 Post autor: Bodek »

rafant4011 pisze:to ślij na pw, tylko jak pisałem; obsługa ON bo z tego co pamiętam to masz LPG w zosi, a one chyba nie maję dwumasy???- popraw jeśli się mylę...
ZB w benzynie i ON na automacie - nie ma koła dwumasowego
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#374 Post autor: cns80 »

Moja dwumasy nie ma ale miałem kilka opli z dwumasą w domu i jeszcze kilka innych samochodów też mam :)

No chyba że twoja jest w automacie to faktycznie dwumasy nie masz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#375 Post autor: Piasek »

W Peugeocie 407np 2.0HDI 16V połączonym z ASB występują 2 skrzynie automatyczne: 5 i 6-biegowa. 6-biegowa jest lepsza, szybsza, oszczędniejsza w paliwie, trwalsza i bezawaryjna... i posiada 2-masowe koło zamachowe a to nie jedyny automat z 2M.
Coraz więcej benzyn tez już koła 2M posiada... zatem to niestety nieuniknione...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”