Hamowanie silnikiem - raz hamuje raz nie

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
DarekRzeszów

Hamowanie silnikiem - raz hamuje raz nie

#1 Post autor: DarekRzeszów »

Od jakiegoś czasu zauważyłem że auto raz hamuje silnikiem a za jakiś czas już nie lub bardzo słabiutko - czy są to typowe objawy uszkodzenia jakiegoś czujnika czy coś innego ??
po za tym zauważyłem również dziwny (bądz też normalny dla DTI) objaw gdy gaszę auto to silnik tak jakby jeszcze z pół obrotu tłokami wykonywał chodzi o to że nie staje w miejscu zaraz po zgaszeniu - jest to mój 1_wszy diesel wcześniej była benzyna więc nie wiem czy to normalne zachowanie??
Ostatnio zmieniony 06 sty 2015, 15:42 przez DarekRzeszów, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: janekW67 »

Żaden czujnik nie będzie powodował przerwania hamowania silnikiem.Żeby do tego doszło,sprzęgło musi rozłączyć skrzynię.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: Czesław »

DarekRzeszów pisze:Od jakiegoś czasu zauważyłem że auto raz hamuje silnikiem a za jakiś czas już nie lub bardzo słabiutko - czy są to typowe objawy uszkodzenia jakiegoś czujnika czy coś innego ??
po za tym zauważyłem również dziwny (bądz też normalny dla DTI) objaw gdy gaszę auto to silnik tak jakby jeszcze z pół obrotu tłokami wykonywał chodzi o to że nie staje w miejscu zaraz po zgaszeniu - jest to mój 1_wszy diesel wcześniej była benzyna więc nie wiem czy to normalne zachowanie??
1)Najlepiej by było gdybyś dał przejechać się jakiemuś koledze który jeżdził dislami , bo niema takiej możliwości żeby silnik nie hamował auta na biegu :D przypomniałem sobie że jest taka możliwość ale to w " Syrenie" było tak zwano ostre koło :P
2)Jak coś się kręci z szybkością 800 obrotów na min.waży 100Kg to w jednej sekundzie się nie zatrzyma :lol:
czesiek_ze

DarekRzeszów

#4 Post autor: DarekRzeszów »

Niekiedy hamuje silnikiem bardzo ładnie a nieraz praktycznie nic - porównanie jak by ktoś kiedyś miał autko zagazowane zwykła inst. gazową - ja wcześniej miałem VB z silnikiem 1.8 16 i na gazie też nie hamowała silnikiem dopiero po przełączeniu na PB

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#5 Post autor: Maćku »

Zaraz zaraz twierdzisz, że auto nie hamuje silnikiem :roll: sorki, ale muszę się spytać przy jakich prędkościach? w jakich warunkach pod wiatr z wiatrem? na jakim biegu, ile osób na pokładzie? pamiętaj auto hamuje zawsze silnikiem kiedy masz włączony bieg (oczywiście nie jałowy) i nie ma opcji.

A z tym obrotem pamiętaj, że diesel to silnik z samozapłonem zanim świece żarowe stracą ciepło to może dojść do jeszcze jednego cyklu i dopalić resztki ropy 8)
Obrazek

DarekRzeszów

#6 Post autor: DarekRzeszów »

Jeżdżę sam lub z żona i córką i od jakiegoś czasu to zuważyłem że nieraz hamuje silnikiem ladnie a nieraz ledwo co jak hamuje odpowiednio to czuć odrazu jak się zdejmie nogę z pedału gazu

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: miodzik »

Darek prawdopodobnie masz całkowicie normalne zachowywanie się auta.

Silniki 2.0 DTi mają "komputerowe zabezpieczenie" w postaci dodawania dawki paliwa aby nie zarżnąć pompy paliwowej. Polega to na tym, że np wbijając bieg i bez dodawania gazu auto żeby się nie zdusić i tak zacznie jechać i będziesz czuł jak gdyby ktoś lekko dodawał gazu. Dzieje się tak na każdym biegu.

I teraz oczywiście jest tak jak Maćku napisał - nie ma możliwości abyś nie mógł hamować silnikiem, bo każde auto ma taką możliwość, ale faktycznie tylko do pewnego momentu i spadku obrotów w okolicy 1000 obr/min.

Kiedy zauważyłem to u siebie zaraz po kupnie auta też byłem mocno zdziwiony dlaczego tak jest. Dopiero gdzieś ktoś mi wytłumaczył, że po to jest to zrobione, żeby nie zadławić i nie zgasić pompy wysokiego ciśnienia. Koszt nowej to dobrze ponad 2 tysiące.

W zasadzie przy silniku dieslowskim staraj się używać hamulców tradycyjnych. Hamowanie silnikiem wg mnie sprawdza się jedynie w górach podczas zjazdu na dół. Tylko nie wiem czy w ZA z 2.0. DTi zdało by egzamin ;)
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: Czesław »

DarekRzeszów pisze:Jeżdżę sam lub z żona i córką i od jakiegoś czasu to zuważyłem że nieraz hamuje silnikiem ladnie a nieraz ledwo co jak hamuje odpowiednio to czuć odrazu jak się zdejmie nogę z pedału gazu
Siła hamowania zależy tylko od tego na jakim biegu jedziesz, czy z górki czy pod górkę, i jak bardzo masz załadowane auto innej opcji niema :D
Może zacina się pedał gazu i bardzo powoli schodzi z obrotów ;) sprawdz to na kompie czy nie ma błędów . :piwo: pozdro.
czesiek_ze

DarekRzeszów

#9 Post autor: DarekRzeszów »

Ok dzięki za wyjaśnienia widocznie wszystko jest ok - pozdrawiam!

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#10 Post autor: Janus »

DarekRzeszów pisze:Ok dzięki za wyjaśnienia widocznie wszystko jest ok - pozdrawiam!
Y20DTH ma klapy w kolektorze dolotowym sterowane siłownikiem podciśnieniowym - w sumie z tego co o nich poczytałem, to normalnie są otwarte, a zamykają się tylko w trakcie jazdy na wysokich obrotach przy gwałtownym odjęciu gazu (hamowanie silnikem - bo jak inaczej to nazwać?).

Za "łagodne" gaszenie odpowiada sterowania siłownikiem podciśnienia przepustnica. Znajduję się tuż na lewo od wejścia rury powietrza z intercoolera do kolektora dolotowego. Przy gaszeniu silnika siłownik powinien pociągnąć dźwignię przepustnicy i zamknąć ją na 1-2sek.

Oba ww siłowniki mają jedną wspólną rzecz - sterowane są podciśnieniem generowanym przez pompę vacuum. Jeżeli masz gdzieś nieszczelności, to ww siłowniki mogą nie spełniać swojego zadania i już.
Janusz

franc

#11 Post autor: franc »

witam
Darku jak tu wielu napisało hamowanie silnikiem masz zawsze a siła zależy jedynie od biegu i prędkości toczenia czym niższy bieg tym skuteczniej
a jeśli ten drugi problem gaszenie to mnie tak robił też problemem był przytka y zawór EGR po wyczyszczeniu gaśnie gładko ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”