Dolna osłona silnika a rama zawieszenia przedniego

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
KOPERNIK

#91 Post autor: KOPERNIK »

Witam.Ja też dziś odebrałem auto z ASO i jest po kampani konserwacji ramy zawieszenia. moja rama jest jeszcze w dobrawym stanie i jest wyczyszczona i zakonserwowana ponownie całość trwała ok 4godzin ale już zrobione mam.pozdrawiam :piwo:

Wiśnia

#92 Post autor: Wiśnia »

Koledzy!

A jak wygląda ta mata wygłuszająca?
Wczoraj kolega jadąc za moją Zafirką zauważył, że coś zwisa spod silnika, jak zajrzałem, to właśnie pod silnikiem taka dywano-podobna mata się zerwała, próbowałem ją zerwać, albo zamocować, ale bez kanału się nie obejdzie. Początkowo myślałem, że to poprzedni właściciel sobie zamontował, żeby silnik chronić przed zimnem i żeby się szybciej nagrzewał, ale jak się przyjrzałem to mata jest elegancko skrojona, z wykrojonymi dziurami na zaczepy. Wydaje mi się, że to może być ta mata wygłuszająca? Jak myślicie?

Zdzich

#93 Post autor: Zdzich »

Wiśnia pisze:pod silnikiem taka dywano-podobna mata
To będzie właśnie to , nic innego pod silnikiem nie ma . Teraz tylko zadzwoń lub podjedż do najbliższego ASO podaj nr vin i uzgodnij termin wymiany osłony i ewentualnie sanek . Widzę że masz diesla więc nie daj się zbyć .

TUX

#94 Post autor: TUX »

Wiśnia pisze:ale bez kanału się nie obejdzie.
można toto zdjąć bez kanału - trza sięwczołgać od tyłu są wkręty
z przodu nie ma - odkrecasz toto z tyłu i wysuwasz w kierunku tył :)

Wiśnia

#95 Post autor: Wiśnia »

TUX pisze:
Wiśnia pisze:ale bez kanału się nie obejdzie.
można toto zdjąć bez kanału - trza sięwczołgać od tyłu są wkręty
z przodu nie ma - odkrecasz toto z tyłu i wysuwasz w kierunku tył :)
Dzięki, jutro rano będę miał okazję postawić auto u kolegi w garażu - wtedy się wczołgam pod Zafirkę :-)

Powiedzcie jeszcze jedną rzecz - czy ta mata jest od strony podłoża, a od strony silnika jest jeszcze jakaś plastikowa osłona? Bądź odwrotnie? Bo jak zaglądałem pod samochód, to odniosłem wrażenie, że jak zdejmę ta matę to widać już silnik. Może jeśli tam powinna być plastikowa osłona to zgubiłem ją?

Todek

#96 Post autor: Todek »

Od spodu silnika jest taka plastykowa osłona, a do tej osłony od wewnątrz komory silnika jest przymocowana właśnie ta mata wygłuszająca. :D

Wiśnia

#97 Post autor: Wiśnia »

Todek pisze:Od spodu silnika jest taka plastykowa osłona, a do tej osłony od wewnątrz komory silnika jest przymocowana właśnie ta mata wygłuszająca. :D
No i wszystko jasne.
Pękła mi plastikowa osłona silnika i zgubiłem ją. Z powstałej dziury wylazła mata, którą zdjąłem.

Zadzwonię oczywiście do ASO w celu wymiany dolnej osłony w ramach akcji serwisowej, obawiam się jednak, że to, że tej osłony już praktycznie nie mam może być problemem.

Jarek 67
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 25 lis 2009, 11:27
Imię: Jarek
Lokalizacja: Brodnica
Auto: opel zafira A 2,0 Dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#98 Post autor: Jarek 67 »

Ja dzis tez dowiedzialem sie ,po sprawdzeniu VIN , ze musze odwiedzic ASO . Jestem juz umowiony , dobrze ze sie o tym z forum dowiedzialem . Dzieki.

Awatar użytkownika
PeeKa
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 24 lut 2010, 17:47
Lokalizacja: Kraków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: 20DTL

#99 Post autor: PeeKa »

Wczoraj przeprowadzono akcje wymiany ramy w mojej zafirze. Zdjeto resztki zniszczonej oslony silnika, wymieniono elementy ramy, zrobiono korekte zbieznosci. Przy okazji wymienili bez konsultacji ze mna ramki pod tablicami rejestracyjnymi na swoje :/
Nowa oslona silnika mialaby kosztowac 1200zl :shock: zaproponowali zalozenie oslony samego paska klinowego (z astry) za 120zl - pewnie z to niebawem zrobie, bo pasek jest teraz calkiem odsloniety.
Dowiedzialem sie tez, ze ta "kampania" dotyczy oprocz zafir rowniez astry - chodzi w obydwu przypadkach o diesle.


//scalone// - należy edytować posty (dopóki to możliwe)

Jak juz wczesniej pisalem, moja Zafira jest obecnie bez oslony silnika. Pasuje jakos zabepieczyc chociaz pasek klinowy. Widze 3 mozliwosci: zakup malej oslony samego paska (od astry w ASO) za 120zl, zakup uzywanej oryginalnej oslony calego silnika (trzeba usunac gabke), lub zakup zamiennika na allegro (np. Rezaw Plast) w cenie 70-100zl.
Ta ostatnia opcja mnie najbardziej interesuje, czy ktos mial do czynienia z taka oslona? czy nie ma problemu z montazem lub w trakcie uzytkowania?
Ostatnio zmieniony 09 mar 2010, 11:57 przez PeeKa, łącznie zmieniany 2 razy.

ZoonQ

#100 Post autor: ZoonQ »

Witam dziś odwiedziłem ASO w Lubiczu. Wymiana sanek i zdarcie maty trwało od 8:30 do 16:00. Chyba niczego nie zepsuli:)
Po rozebraniu stwierdzili, że trzeba wymienić zewnętrzną osłonę przegubu, a jak zewnętrzną to i wewnętrzną- tak powiedzieli. Koszt ok 200zł.
Czy ktoś orientuje się, czy trzeba wymieniać obydwie skoro tylko jedna (zewnętrzna) jest uszkodzona i ile kosztuje sama osłona?

darkp1

#101 Post autor: darkp1 »

PeeKa, a ramki te co miałeś oddali? Bo ja mam klubowe i trochę by było szkoda jakby nie oddali.
ZoonQ, coś długo to u ciebie poszło, ale to w końcu Lubicz. Dobrze że mieszkam blisko ASO. U mnie pewnie będą chcieli drążki wymieniać.

ZoonQ

#102 Post autor: ZoonQ »

Długo, bo podobno męczyli się ze skorodowanymi śrubami, a o której w rzeczywistości się nią zajęli to nie wiem, bo auto zostawiłem i się zmyłem.
Po otwarciu maski widać co zrobili. Nowa rama i śruby rzucają się w oczy.
Szkoda tylko, że niedokładnie dokręcili osłone silnika i muszę sam to poprawić.
Klubowych ramek nie ruszyli, ruszył je trochę glikol na myjni :) no i w niektórych miejscach farba odeszła :(

Awatar użytkownika
PeeKa
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 24 lut 2010, 17:47
Lokalizacja: Kraków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: 20DTL

#103 Post autor: PeeKa »

Ramek nie oddali, ale gdybym mial klubowe to pewnie bali by sie je ruszyc ;)

Jako ciekawostke dodam, ze poprosilem o odnotowanie przeprowadzonej wymiany w ksiazce serwisowej - wpisali, podajac nr "kampanii" GM (czyli calej tej akcji zwiazanej z kontrola zawieszenia pod oslona silnika).

Wiśnia

#104 Post autor: Wiśnia »

PeeKa pisze:Ramek nie oddali, ale gdybym mial klubowe to pewnie bali by sie je ruszyc ;)

Jako ciekawostke dodam, ze poprosilem o odnotowanie przeprowadzonej wymiany w ksiazce serwisowej - wpisali, podajac nr "kampanii" GM (czyli calej tej akcji zwiazanej z kontrola zawieszenia pod oslona silnika).
A możesz podać nr tej kampanii?Albo jak ona się nazywa w Oplu? Bo jak dzwoniłem wczoraj do ASO to nie za bardzo wiedzieli o co chodzi, w końcu skwitowali to stwierdzeniem, że "takie coś jest rzeczywiście" i kazali podjechać, żeby po VIN-ie sprawdzić czy auto podlega akcji.

Awatar użytkownika
PeeKa
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 24 lut 2010, 17:47
Lokalizacja: Kraków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: 20DTL

#105 Post autor: PeeKa »

Wiśnia pisze:
A możesz podać nr tej kampanii?Albo jak ona się nazywa w Oplu? Bo jak dzwoniłem wczoraj do ASO to nie za bardzo wiedzieli o co chodzi, w końcu skwitowali to stwierdzeniem, że "takie coś jest rzeczywiście" i kazali podjechać, żeby po VIN-ie sprawdzić czy auto podlega akcji.

Kampania 09-R-022 - akcja prowadzona do końca 2010 r.
Ostatnio zmieniony 07 cze 2010, 11:46 przez PeeKa, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”