[B]Uszkodzony alternator

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#601 Post autor: Bodek »

browar340 pisze:co robić teraz ?
Nie masz wyjścia - alternator musisz zrobić - inaczej nie pojedziesz
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#602 Post autor: browar340 »

no to masakra, bo do jestem już na miejscu w Niemczech wiec przejechałem 750 km, i jeszcze muszę wrócić za 3- tygodnie, i teraz zagadka wytrzyma czy padnie w drodze powrotnej.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#603 Post autor: janekW67 »

A dokładnie gdzie jesteś,może będę ci mógł pomóc.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#604 Post autor: browar340 »

FURTH

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#605 Post autor: janekW67 »

Trochę za daleko,to ze 400 km będzie.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#606 Post autor: browar340 »

kurcze szkoda

Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#607 Post autor: browar340 »

mam kolejne pytanie związane z uszkodzonym sprzęgiełkiem w alternatorze, czy jest szansa jeśli go wyciągnę, i będę miał nową, czy dam rade sam to wymienić.?

Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#608 Post autor: browar340 »

właśnie jestem po wymianie alternatora na nowy , bo mechanik ( jak go tak można nazwać ) , nie odkręcił sprzęgiełka, po prostu wyrobił gwint i nie zdemontował go, ale nie tu problem , problem jest inny :podczas zapalania samochodu jest wszystko ok, ale po 2-3 sekundach zafira dostaje nagle zwiększenie obrotów - tak jakby np,włączyła się sprężarka klimatyzacji,ale ona się nie załącza,taka dziwna się rzecz dzieje i nie wiem co to, czy to wina alternatora nowego,

hatson

#609 Post autor: hatson »

Witam,

drugi raz padl mi Denso 130A. Wymienilem mostek i regulator ze szczotakami i zalozylem spowrotem. Ladowanie w normie ale po skasowaniu wszystich bledow, pojawil sie ten 0622. Czytalem, ze ludzie maja ten blad rowniez po wymianie na nieoryginalne altki i jezdza.
Moge wiec go ignorowac i jezeli ladowanie jest ok, to jezdzic spokojnie ?

Druga sprawa, to jest niestety minimalny luz na osi altka. Niestety zauwazylem go dopiero po zalozeniu altka spowrotem. Lozysk jeszcze nie slychac, sprzegielko wyglad tez ok. Wiem, ze bede musial sie za to wziasc ale zostawilbym to chetnie do wiosny. Co o tym myslicie ?

Pozdrawiam
Pawel

bipower
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 13 lis 2014, 20:57
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: ZAFIRA B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#610 Post autor: bipower »

Podłącze się pod temat.W mojej Zośce ładowanie po odpaleniu na zimnym silniku wynosi ok. 13.4 V.Potem w miarę jak silnik grzeje się rosnie do ok. 14.4 V.Musze przejechać ok.5 km ,żeby mieć normalną wartość .Problemów żadnych z aku. i uruchamianiem nie mam,ale boję się ,że za niedługi czas, szlak trafi nowy akumulator.Samochód użytkowany jest głównie w mieście,więc może być nie doładowywany.

Darispl

#611 Post autor: Darispl »

Witam obecnie ładowanie alternatora mam na poziomie 14.4 wiec jest ok. Ale mam pytanie czy alternator jak już ulega awarii to dzieje się to tak nagle czy traci na ładowaniu przez jakiś okres? Można to przewidzieć? Chodzi mi o test mode czy będę widział że od miesiąca spada ładowanie czy będzie wielkie bum i koniec jazdy!?pozdrawiam

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#612 Post autor: rafant4011 »

przeważnie jest tak że robi :bron: i po ładowaniu

Darispl

#613 Post autor: Darispl »

rafant4011 pisze:przeważnie jest tak że robi :bron: i po ładowaniu
Aha czyli przed dłuższym wyjazdem po Europie trzeba by elektryka odwiedzić w celu sprawdzenia altka. Bo zagranicą taka awaria może być nieprzyjemna :kawa:

Awatar użytkownika
PiotrWie
Mieszkaniec
Posty: 217
Rejestracja: 24 lip 2014, 09:26
Imię: Piotr
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Opel Zafira
Model: Family
Oznaczenie silnika: A18XEL

#614 Post autor: PiotrWie »

Darispl pisze:
rafant4011 pisze:przeważnie jest tak że robi :bron: i po ładowaniu
Aha czyli przed dłuższym wyjazdem po Europie trzeba by elektryka odwiedzić w celu sprawdzenia altka. Bo zagranicą taka awaria może być nieprzyjemna :kawa:
Szczególnie że jak wynika z lektury wątku Zafira nie pojedzie 500 km na samym akumulatorze jak moja stara Laguna :lol:
PiotrWie

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#615 Post autor: rafant4011 »

Darispl, pisałeś że ładowanie masz 14.4V jest to wartość prawidłowa więć nie widzę potrzeby odwiedzania elektryka przed tournee po europie... Równie dobrze może wysiąść Ci rozrusznik, pompa olejowa, sprzęgło czy coś innego... Nie przewidzisz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”