Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
janekW67 pisze:
Ale żeś mi teraz pojechał !
Ja bym nalał półsyntetyka,trochę pojeździł,sprawdził czy nie ma przedmuchów,zmierzył kompresję. I wtedy będzie mniej więcej wiadomo,w jakiej kondycji jest silnik.
janekW67 nic osobistego no offence!
Spoko mój ojciec nadal tkwi w takim przekonaniu.
Kiedyś w jego Vectrze właśnie kazałem magikowi zlać mineralny i zalać semi i hulała jak wściekła. A tu sam nie wiem już.
Ja jeżdżę na pełnym syntetyku Mobil Super 3000 XE 5w30. Czy to jest prawidłowy olej do silnika w Zafirze A 1.8 125KM (Z18XE) benzyna bez gazu, przebieg 201 tys.km ?
Słyszałem opinie, że ten olej nadaje się do marki VW i silników diesla z pompowtryskiwaczami.
Ja jeżdżę na pełnym syntetyku Mobil Super 3000 XE 5w30. Czy to jest prawidłowy olej do silnika w Zafirze A 1.8 125KM (Z18XE) benzyna bez gazu, przebieg 201 tys.km ?
Słyszałem opinie, że ten olej nadaje się do marki VW i silników diesla z pompowtryskiwaczami.
Pozdrawiam.
Jeśli silnik nie zużywa nadmiernie oleju,to jeździj na nim dalej.
Rychu241 pisze:Nie kupujcie oleju GM mam kolegę w oplu w Wielkiej Brytanii także informacja z pierwszej ręki
Właśnie jestem po wymianie (100km temu w ASO Opla) i silnik osłuchiwałem i zaraz na zimno, dzisiaj po rozruchu (-2*C) jak i na gorącym, po 30km dość dynamicznej jeździe i w obydwu przypadkach jest szmer pracującego silnika i cykanie wtryskiwaczy gazowych (na gorącym). Jest znacznie ciszej niż na dotychczasowym który siedział w silniku już 10 tyś km.
rbodek pisze:Ja jeżdżę na pełnym syntetyku Mobil Super 3000 XE 5w30. Czy to jest prawidłowy olej do silnika w Zafirze A 1.8 125KM (Z18XE) benzyna bez gazu, przebieg 201 tys.km ?
Słyszałem opinie, że ten olej nadaje się do marki VW i silników diesla z pompowtryskiwaczami.
I to jest prawidłowy olej do Twojego silnika. Jeżeli nie ma jakiejś nadmiernej konsumpcji - nie kombinuj - jeździj dalej na nim.
Załączniki
Ostatnio zmieniony 21 lut 2015, 17:46 przez Piasek, łącznie zmieniany 2 razy.
No u mnie właśnie też zdziwko bo mocno przepalony był poprzedni - po ledwie 10 tys km w tym ok 6 tyś km na LPG. No ale - to co spuściłem z silnika po przyprowadzeniu z NL to ... gnojówy z diesla po 15tys km czystsze spuszczam. Także prawdopodobnie poprzedni umył silnik po tym co z NL przyjechało.
Teraz zobaczymy jak się "ASOwski" Dexos-2 5W-30 (czyli GM) sprawdzi na dystansie 10 tyś km.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2015, 19:45 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.
Po Waszych wypowiedziach widzę, że nie pomyliłem się z wyborem oleju, choć jestem laikiem w tych kwestiach, czytałem wiele godzin o różnych normach olejów.
Ten olej wybrałem gdyż:
- spełnia normę ACEA C3
- HTHS (lepkość dynamiczna lub wysokotemperaturowa) wyższa niż 3,5MPa.s /lepsza ochrona przed ścieraniem i zużyciem/ (a taka jest specyfikacja silnika Z18XE).
Brałem również pod uwagę olej Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30, ale ma normę ACEA A5/B5 o HTHS od 2,9MPa.s do 3,5MPs.a /mniejsze zużycie paliwa/ (podobno w/w silnik tego "nie lubi").
Nie bierze mi oleju. Od wymiany do wymiany (15tys. km) uzupełniam w ilości około 0,5 - 0,9 litra.
Ja do astry X18XE1 leje Mobil 1 5W50 i od wymiany do wymiany 10-12 tysięcy nie dolewam nawet grama, przebieg astry to 222 tysiące, także ten olej do benzyny mogę śmiało polecić.
mam pytanie,
do ZB z dpf-em polecany jest olej 5W30;
moja Zocha ma wyciętego tzw. chwasta, czy można zmienić jej olej na 5W40? co o tym myślicie?
(obecnie dostaje ode mnie dexos2 5w30)