[B]Jakie opony letnie wybrać ?

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Damian_l
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 04 mar 2015, 16:46
Lokalizacja: Opole
Model:

#241 Post autor: Damian_l »

fredas pisze:jedno jest pewne że 16" felga to 205//55//R16 a model brachol podeśle dokładne dane
Dzięki :ok:

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5219
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#242 Post autor: fredas »

a takie sobie sprawiłem dzisiaj
Załączniki
V__0638.jpg
V__9428.jpg

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#243 Post autor: Piasek »

Te Hankook Kinergy Eco mamy fabrycznie w VW Caddy - świetnie się sprawują. Także polecam - śmiało można brać.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#244 Post autor: cns80 »

Bodek pisze:Apollo - nie znam tej firmy i pewnie bym tego nie kupił
A ja znam i odradzam. Szczególnie przy zmianach pogody.
fredas pisze:hmm to jednak śmiem twierdzić że nexen jest lepszy od dębicy jest to opona seryjnie montowana w kia i hyunday :D
Śmiem twierdzić że to o niczym nie świadczy. Pierwsze Hyundai'e wychodziły na Hankook'ach na których nie dało się jeździć. Po deszczu łapały poślizgi na 3 biegu w samochodzie z gównianym silniczkiem. W Niemczech rozładowywali statek i cąłe koła razem z felgami odsyłali do Korei a zakładali inny komplet felg na Continentalu, bo nie chcieli tego klientom oferować. Nowe Hankook'i to już inna bajka.
fredas pisze:braciszek śmigana nexenach już trzy sezony i wszystko ok a popie.....a ile wlezie a nogę ma ciężką
Popierdzielać możesz na wszystkim. Nawet na taśmie izolacyjnej i gumie z majtek. Pytanie czy się na niej zatrzymasz albo gwałtownie skręcisz :P

Generalnie mało by mnie obchodziło na czym ludzie jeżdżą gdyby nie to że miałem już kilka kolizji, których można by uniknąć gdyby opona była oponą, a nie produktem oponopodobnym :(
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#245 Post autor: Piasek »

Trudno nie przyznać racji: opona pokazuje dopiero swoje możliwości podczas deszczu i na mokrym. Mieliśmy w poprzednim firmowym opony Barum Vanis. Opony przyzwoite jak na dostawczaka, trwałe... do momentu aż spadł deszcz. Na mokrym jazda identyczna jak na slickach. Zero kontroli. Opony nadające się jedynie na oś tylną (pod warunkiem ze wleczona) albo do lawety. A przecież wielki Barum - marka należąca do grupy Continentala...
Dlatego już wcześniej obśmiałem którąś z ofert gdzie było napisane że opony produkcji Contiego (tyle że na oponach widniało logo sieci serwisów oponiarskich). To ma tyle wspólnego z Contim co Kormoran z Michelinem.
Robi się opony tanie... i robi się opony dobre. Żaden z wielkich nie strzeli sobie gola trzepiąc z mieszanek Sport Contact jakieś Barumy itp...

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#246 Post autor: cns80 »

Zafek80 pisze:Mieliśmy w poprzednim firmowym opony Barum Vanis. Opony przyzwoite jak na dostawczaka, trwałe... do momentu aż spadł deszcz. Na mokrym jazda identyczna jak na slickach. Zero kontroli.
A widzisz :) Warto wiedzieć, bo rozważałem je do mojego dostawczaka, ale jednak wybrałem Uniroyal Rain Max 2 i jest rewelacyjnie tak jak na poprzednim komplecie.
Zafek80 pisze:Robi się opony tanie... i robi się opony dobre. Żaden z wielkich nie strzeli sobie gola trzepiąc z mieszanek Sport Contact jakieś Barumy itp...
Dokładnie. Jakby Barum miał być tak dobry jak Continental to by już mogli zwijać produkcję Continentala, bo nikt by tego nie kupował :) Nikt sobie w stopę nie strzeli ;)
Ostatnio zmieniony 10 mar 2015, 10:08 przez cns80, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#247 Post autor: Piasek »

W przyp. firmowych kryterium opony (u nas) to indeks C bo obciążenia + dziury w drogach to nic dobrego oraz trwałość na ścieranie bo jak auto robi 60 tyś km rocznie to na takich podstawowych Kormoranach nawet sezonu bym nie przejeździł. Od wiosny do jesieni i zmiana opon na nowe. Ale te Barumy to mega rozczarowanie było.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#248 Post autor: cns80 »

No mój na poprzednich Uniroyal'ach zrobił ok. 80 i to w części po budowach (po gruzach, kamieniach prętach zbrojeniowych itp.). Dlatego stwierdziłem że nie kombinuję tylko wybieram sprawdzone rozwiązanie.
Jako ciekawostka: Poprzedni zimowy Uniroyal był cichszy na asfalcie niż letni Semperit :lol: :lol: :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#249 Post autor: Piasek »

Szwagier to samo stwierdził po przesiadce z zimowych Conti na zimowe Nokiany (połowa ceny). Chyba że Conti robią się coraz głośniejsze w miarę ścierania...

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#250 Post autor: Czesław »

Damian_l pisze:660 ;) (cena hurtowa z intercarsa)
Za taką cenę to kupił bym każdą ilość :lol:
czesiek_ze

_model_

#251 Post autor: _model_ »

Ja teraz mam Micheliny Energy Saver, a to tylko dlatego, że jeszcze są ładne. Ale jak będę wymieniał to na lato zakładam tylko UniRoyal RainExpert... Nie zawiodłem się na nich jeszcze, są ciche i dobrze trzymają na suchym i na mokrym.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#252 Post autor: Wojti »

Ja to mam dylemat jakie opony teraz będą trzymać na mokrym :lol: na 3 biegu przy 100 km koła sie ślizgają ...... ale na zimówkach zobaczymy na suchym i na letnich :piwo:Ktos ma jakieś doświadczenia?coś poleca?
Ostatnio zmieniony 13 mar 2015, 22:44 przez Wojti, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#253 Post autor: cns80 »

Wojti pisze:Ja to mam dylemat jakie opony teraz będą trzymać na mokrym :lol: na 3 biegu przy 100 km koła sie ślizgają ...... ale na zimówkach zobaczymy na suchym i na letnich :piwo:Ktos ma jakieś doświadczenia?coś poleca?
Już Ci polecaliśmy Uniroyal'a w zeszłym roku to się uparłeś na te Sessanty :P
Boisz się miękkich boków to weź RainExperta i delikatnie podwyższ ciśnienie ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
wojtowca
Zafiromaniak
Posty: 1212
Rejestracja: 03 wrz 2014, 20:37
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bestwina koło B-B
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#254 Post autor: wojtowca »

cns80 pisze: Boisz się miękkich boków to weź RainExperta i delikatnie podwyższ ciśnienie ;)
:ok: będziesz Pan zadowolony!

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#255 Post autor: Wojti »

Jeśli chodzi o letnie to jeszcze nie sprawdzałem :lol: Ale nie było z nimi problemów :lol: Pewnie przyszłościowo będzie trzeba przeskoczyć na 19* Hm ale komfort upadnie
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”