Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów
Moderator: Sebu$
witam, nic mi sie nie swieci, zupelnie niccccccccccccc i to jest wlasnie dziwne bo wczesniej swiecilo sie auto z kluczykiem a teraz niccccc. 2001 moja Zafirka jest, wczesniej gdy tak sie dzialo mechanik taki powiedzial zeby wymienic zawór turbiny EGR, tak tez zrobilem, jak reka odjal jezdzil superrrrrrrrr. ale nawet miesiac nie minal i dalej to samo wiec cos musi byc ze to samo ciagle sie dzieje! jesli ktos wie niech pomoze, zawor egr wczoraj wyczyscilem WD, ale dalej nic, szkoda mi kupowac dalej ten zawor, przeciez nie bede co miesiac wymienial tej samej czesci ciagle
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Wszystko ok tylko czy ten błąd nie dotyczył poprzedniej naprawy.
Po poprzedniej naprawie były błędy kasowane?
Jeśli tak to P0400 wiele może znaczyć.
Jest dużo tego opisane na forum.
Opisane jest co i jak sprawdzać.
Poczytaj i posprawdzaj.
Nie słuchaj mechanika, ten błąd nic nie ma do filtrów.
Szukanie w ciemno to naciąganie cię na koszty.
Po poprzedniej naprawie były błędy kasowane?
Jeśli tak to P0400 wiele może znaczyć.
Jest dużo tego opisane na forum.
Opisane jest co i jak sprawdzać.
Poczytaj i posprawdzaj.
Nie słuchaj mechanika, ten błąd nic nie ma do filtrów.
Szukanie w ciemno to naciąganie cię na koszty.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2015, 22:36 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie historia problemów silnika sięga zamierzchłych czasów z przed 4 lat, ale dzisiaj trochę się wystraszyłem.
4 lata temu komputer wykazał błąd - czujnik ciśnienia powietrza spadek mocy itd. Po czyszczeniu wróciło wszystko do normy. W zeszłym roku w sierpniu problem ten sam. Czyszczenie pomogło, ale na krótko. Czasami Zośka mi słabła brak mocy do 2 tyś obrotów. Czasami szarpnięcia w okolicach 2tys obrotów. W końcu znowu błąd, spadek mocy, więc pojechałem do warsztatu. Dobrali się do wlotów wirowych, kolektorów itd. poczyścili - pudło nagaru. Wyjechałem a tutaj brak mocy. Myślę sobie, może za chwilę po tym czyszczeniu wróci wszystko do normy. A tu czuję, że coś się grzeje. Silnik prawie czerwony na bagnecie kropka oleju. Oczywiście za telefon o co chodzi. Testowali było dobrze, oleju nie ruszali, warsztat o dobrej renomie. Zalałem olejem działa trochę lepiej ale w fotel nie wgniata jak to czasem było. Co to może być? Czy może to być związane z czyszczeniem ? Raczej i tak będę musiał wrócić na serwis ale może macie jakieś sugestie.
4 lata temu komputer wykazał błąd - czujnik ciśnienia powietrza spadek mocy itd. Po czyszczeniu wróciło wszystko do normy. W zeszłym roku w sierpniu problem ten sam. Czyszczenie pomogło, ale na krótko. Czasami Zośka mi słabła brak mocy do 2 tyś obrotów. Czasami szarpnięcia w okolicach 2tys obrotów. W końcu znowu błąd, spadek mocy, więc pojechałem do warsztatu. Dobrali się do wlotów wirowych, kolektorów itd. poczyścili - pudło nagaru. Wyjechałem a tutaj brak mocy. Myślę sobie, może za chwilę po tym czyszczeniu wróci wszystko do normy. A tu czuję, że coś się grzeje. Silnik prawie czerwony na bagnecie kropka oleju. Oczywiście za telefon o co chodzi. Testowali było dobrze, oleju nie ruszali, warsztat o dobrej renomie. Zalałem olejem działa trochę lepiej ale w fotel nie wgniata jak to czasem było. Co to może być? Czy może to być związane z czyszczeniem ? Raczej i tak będę musiał wrócić na serwis ale może macie jakieś sugestie.
Witam wszystkich,
Dopadł mnie błąd p0105 i p1105 w Zafirze 2.0 DTi. Objawy zapala się ikonka z kluczykiem i utrata mocy. Problem występuje rzaz na jakiś czas. Potrafię jeździć dwa tygodnie i wszystko jest OK, a w pewnym momencie jak się błąd pojawi to trzyma kilka dni. Czasami wystarczy wyłączyć i włączyć ponownie silnik lub mocno przygazować i problem ustępuje, a czasami te zabiegi nie pomagają. Po pewnym czasie wszystko „samo” wraca do normy.
Chcę na początek wyczyścić czujnik podciśnienia, czy może mi ktoś na poglądowym zdjęciu zaznaczyć gdzie go szukać w silniku 2.0 DTi.
Pozdrawiam
Dopadł mnie błąd p0105 i p1105 w Zafirze 2.0 DTi. Objawy zapala się ikonka z kluczykiem i utrata mocy. Problem występuje rzaz na jakiś czas. Potrafię jeździć dwa tygodnie i wszystko jest OK, a w pewnym momencie jak się błąd pojawi to trzyma kilka dni. Czasami wystarczy wyłączyć i włączyć ponownie silnik lub mocno przygazować i problem ustępuje, a czasami te zabiegi nie pomagają. Po pewnym czasie wszystko „samo” wraca do normy.
Chcę na początek wyczyścić czujnik podciśnienia, czy może mi ktoś na poglądowym zdjęciu zaznaczyć gdzie go szukać w silniku 2.0 DTi.
Pozdrawiam
Czujnik znajduje się w kolektorze ssącym (dolotowym) od góry. Wygląda on tak : http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-zaf ... 16526.html lub tak : http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-dol ... 26645.html
Czyść go delikatnie łatwo można go uszkodzić. Jeśli to nie pomoże sprawdzi dokładnie cały układ dolotowy czy jest szczelny ( czy nie łapie lewego powietrza
Tutaj masz zdjęcie znalezione w necie może ci pomorze na V.C ( w Z.A jest w tym samym lub podobnym miejscu) :
http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... EEQMygaMBo
Czyść go delikatnie łatwo można go uszkodzić. Jeśli to nie pomoże sprawdzi dokładnie cały układ dolotowy czy jest szczelny ( czy nie łapie lewego powietrza
Tutaj masz zdjęcie znalezione w necie może ci pomorze na V.C ( w Z.A jest w tym samym lub podobnym miejscu) :
http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... EEQMygaMBo
Ostatnio zmieniony 18 maja 2015, 11:28 przez Pietrzek, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam podobno problem non stop bład p400 z tym że już nie świeci samochodzik z kluczykiem auto ma odczuwalny spadek mocy zastanawiam się czy to nie wina elektrozaworów od EGR oraz tego schowanego za przepływomierzem od turbiny. Mechanik twierdzi że to winna turbiny że niby nie łąpie od dołu ale dla mnie to brednie niczym nie sprawdzone...
PS czy ktoś moża pokazać na foto gdzie dokładnie znajduje się czujnik ciśnienia doładowania wymieniony przez kolegę wyżej ale w silniki 2.0DTI 101km
PS czy ktoś moża pokazać na foto gdzie dokładnie znajduje się czujnik ciśnienia doładowania wymieniony przez kolegę wyżej ale w silniki 2.0DTI 101km
Witam wszystkich szanownych forumowiczów.
Pacjent to Opel Zafira A 2001 2.0DTI 101KM mojego taty. Zmagamy się z następującym problemem:
Auto odpala prawidłowo. Jedziemy w trasę i teraz zależnie od pogody:
- ciepło: szybciej zapala się kontrolka samochodu z kluczykiem
- chłodno i wilgotno: później zapala się kontrolka samochodu z kluczykiem.
Jeżeli nie będę przekraczał 1500 obrotów to kontrolka się nie zapali i jeśli nie zjadę po niżej 2500obrotów to kontrolka też się nie zapali.
Teraz objawy.
Jak jadę sobie ze stałą prędkością między zakresem obrotów 1500-2500 lub jak puszczę nogę z gazu przez jakiś czas to zapala się kontrolka samochodzika z kluczykiem i automatycznie auto traci moc. Wystarczy że depnę mocniej w pedał przez jakieś 2-3 sekundy kontrolka gaśnie i auto ma pełną moc. Dojeżdżam do krzyżówki zapala się kontrolka bo puściłem nogę z gazu. Ruszam i dopiero jak mocniej przycisnę pedał na 2 biegu to dopiero gaśnie kontrolka. Wygląda tak jakby jak jest obciążenie to kontrolka nie zapali się a jak nie ma to zapala.
Co zostało sprawdzone.
1. Byliśmy na komputerze. Wyszły błędy od EGR i zbyt małe napięcie na przepływce co diagnosta powiedział że może to być powodem ten EGR. Błędy pojawiają się wówczas jak zapali się kontrolka jak nie ma kontrolki brak błędów.
2. Sprawdzony EGR. EGR jest mechaniczny z plastikowym dekielkiem nie metalowym. Po wciśnięciu EGR i zatkaniu palcem rurkim którym podciśnienie powinno zasysać EGR wraca do pozycji neutralnej a ma niby nie wrócić całkowicie? Po podłączeniu pod układ podciśnienia także nie działa nie chowa się. Czy to są objawy jego uszkodzenia?
2. Wszystkie elektrozawory przeczyszczone, sprawdzone podciśnienie jest ok.
3. Wyczyszczony czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze.
4. Sprawdzona przepływka czy nie była zasyfiona.
5. Jak zapali się kontrolka to sztanga od turbo robi się na tyle luźna że można ją poruszać jak się nie pali sztanga siedzi sztywno.
Co mogę jeszcze sprawdzić? EGR raczej kupię nowy bo przez ten wycieka jakiś syf. I na to wygląda że nie dział? Jaki EGR zakupić? Na allegro są od 150zł do 350zł.
Może polecacie co jeszcze sprawdzić. Czytałem sporo postów na forum i sprawdzałem tak jak tam inni użytkownicy polecali innym. Nie znalazłem postu z podobnymi objawami do moich. Dodam jeszcze że nie spisałem kodów błędów.
Dziękuję za pomoc.
Pacjent to Opel Zafira A 2001 2.0DTI 101KM mojego taty. Zmagamy się z następującym problemem:
Auto odpala prawidłowo. Jedziemy w trasę i teraz zależnie od pogody:
- ciepło: szybciej zapala się kontrolka samochodu z kluczykiem
- chłodno i wilgotno: później zapala się kontrolka samochodu z kluczykiem.
Jeżeli nie będę przekraczał 1500 obrotów to kontrolka się nie zapali i jeśli nie zjadę po niżej 2500obrotów to kontrolka też się nie zapali.
Teraz objawy.
Jak jadę sobie ze stałą prędkością między zakresem obrotów 1500-2500 lub jak puszczę nogę z gazu przez jakiś czas to zapala się kontrolka samochodzika z kluczykiem i automatycznie auto traci moc. Wystarczy że depnę mocniej w pedał przez jakieś 2-3 sekundy kontrolka gaśnie i auto ma pełną moc. Dojeżdżam do krzyżówki zapala się kontrolka bo puściłem nogę z gazu. Ruszam i dopiero jak mocniej przycisnę pedał na 2 biegu to dopiero gaśnie kontrolka. Wygląda tak jakby jak jest obciążenie to kontrolka nie zapali się a jak nie ma to zapala.
Co zostało sprawdzone.
1. Byliśmy na komputerze. Wyszły błędy od EGR i zbyt małe napięcie na przepływce co diagnosta powiedział że może to być powodem ten EGR. Błędy pojawiają się wówczas jak zapali się kontrolka jak nie ma kontrolki brak błędów.
2. Sprawdzony EGR. EGR jest mechaniczny z plastikowym dekielkiem nie metalowym. Po wciśnięciu EGR i zatkaniu palcem rurkim którym podciśnienie powinno zasysać EGR wraca do pozycji neutralnej a ma niby nie wrócić całkowicie? Po podłączeniu pod układ podciśnienia także nie działa nie chowa się. Czy to są objawy jego uszkodzenia?
2. Wszystkie elektrozawory przeczyszczone, sprawdzone podciśnienie jest ok.
3. Wyczyszczony czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze.
4. Sprawdzona przepływka czy nie była zasyfiona.
5. Jak zapali się kontrolka to sztanga od turbo robi się na tyle luźna że można ją poruszać jak się nie pali sztanga siedzi sztywno.
Co mogę jeszcze sprawdzić? EGR raczej kupię nowy bo przez ten wycieka jakiś syf. I na to wygląda że nie dział? Jaki EGR zakupić? Na allegro są od 150zł do 350zł.
Może polecacie co jeszcze sprawdzić. Czytałem sporo postów na forum i sprawdzałem tak jak tam inni użytkownicy polecali innym. Nie znalazłem postu z podobnymi objawami do moich. Dodam jeszcze że nie spisałem kodów błędów.
Dziękuję za pomoc.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
EGR powinien otwierać się (dopuszczać spaliny z kolektora wylotowego do dolotu) w momencie załączenia elektrozaworu. Otwarcie EGR-a powinno iść w parze ze spadkiem przepływu powietrza zarejestrowanego przez przepływkę - stąd wywalenie/zaślepienie EGR-a dalej daje błędy, bo praca jest kontrolowana przez przepływomierz. Stąd mechanik może mieć słuszność, że należy zacząć od wymiany EGR-a. Pytanie czy winny jest elektrozawór, brak podciśnienia czy sam EGR??
Niech ktoś z forum potwierdzi, czy błędy EGR-a w silnikach do roku 2001/2002 (EGR podciśnieniowy) powodują wyłączenie elektrozaworów, co włącza bypass sprężarki i auto nie ma mocy... W tym konkretnym przypadku jest to ważne pytanie, bo może pomóc rozwiązać kwestię problemów z samym EGR-em, a może to jest problem ginącego podciśnienia...
Niech ktoś z forum potwierdzi, czy błędy EGR-a w silnikach do roku 2001/2002 (EGR podciśnieniowy) powodują wyłączenie elektrozaworów, co włącza bypass sprężarki i auto nie ma mocy... W tym konkretnym przypadku jest to ważne pytanie, bo może pomóc rozwiązać kwestię problemów z samym EGR-em, a może to jest problem ginącego podciśnienia...
Janusz