Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
berbel2

#526 Post autor: berbel2 »

witam, nic mi sie nie swieci, zupelnie niccccccccccccc i to jest wlasnie dziwne bo wczesniej swiecilo sie auto z kluczykiem a teraz niccccc. 2001 moja Zafirka jest, wczesniej gdy tak sie dzialo mechanik taki powiedzial zeby wymienic zawór turbiny EGR, tak tez zrobilem, jak reka odjal jezdzil superrrrrrrrr. ale nawet miesiac nie minal i dalej to samo wiec cos musi byc ze to samo ciagle sie dzieje! jesli ktos wie niech pomoze, zawor egr wczoraj wyczyscilem WD, ale dalej nic, szkoda mi kupowac dalej ten zawor, przeciez nie bede co miesiac wymienial tej samej czesci ciagle

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#527 Post autor: Maćku »

berbel2, a tak szczerze jaki kupiłeś ten zawór EGR? oryginalny czy chińską podróbe?

A czujnik doładowania Ci sprawdzali?
Obrazek

berbel2

#528 Post autor: berbel2 »

była to cześc oryginalna z używanego auta!

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#529 Post autor: Rybka »

Kolego jak masz gdzieś możliwość to odczytaj błąd na kompie.
Jeśli nie masz kogoś to zapraszam do mnie ;)
Odczyt to podstawa.

berbel2

#530 Post autor: berbel2 »

dzisiaj jade podpiac go do kompa, jak bede cos wiedzial to napisze, dzieki

berbel2

#531 Post autor: berbel2 »

Na kompie wyszlo mi P400, mechanik powiedzial ze do wymiany filtr paliwa i filtr powietrza, a pozniej to sie zobaczy!!!

P0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2015, 22:37 przez berbel2, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#532 Post autor: Rybka »

Wszystko ok tylko czy ten błąd nie dotyczył poprzedniej naprawy. :mysli:
Po poprzedniej naprawie były błędy kasowane?
Jeśli tak to P0400 wiele może znaczyć.
Jest dużo tego opisane na forum.
Opisane jest co i jak sprawdzać.
Poczytaj i posprawdzaj.
Nie słuchaj mechanika, ten błąd nic nie ma do filtrów.
Szukanie w ciemno to naciąganie cię na koszty.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2015, 22:36 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.

walperro

#533 Post autor: walperro »

U mnie historia problemów silnika sięga zamierzchłych czasów z przed 4 lat, ale dzisiaj trochę się wystraszyłem.
4 lata temu komputer wykazał błąd - czujnik ciśnienia powietrza spadek mocy itd. Po czyszczeniu wróciło wszystko do normy. W zeszłym roku w sierpniu problem ten sam. Czyszczenie pomogło, ale na krótko. Czasami Zośka mi słabła brak mocy do 2 tyś obrotów. Czasami szarpnięcia w okolicach 2tys obrotów. W końcu znowu błąd, spadek mocy, więc pojechałem do warsztatu. Dobrali się do wlotów wirowych, kolektorów itd. poczyścili - pudło nagaru. Wyjechałem a tutaj brak mocy. Myślę sobie, może za chwilę po tym czyszczeniu wróci wszystko do normy. A tu czuję, że coś się grzeje. Silnik prawie czerwony na bagnecie kropka oleju. Oczywiście za telefon o co chodzi. Testowali było dobrze, oleju nie ruszali, warsztat o dobrej renomie. Zalałem olejem działa trochę lepiej ale w fotel nie wgniata jak to czasem było. Co to może być? Czy może to być związane z czyszczeniem ? Raczej i tak będę musiał wrócić na serwis ale może macie jakieś sugestie.

dzygit

#534 Post autor: dzygit »

Witam wszystkich,

Dopadł mnie błąd p0105 i p1105 w Zafirze 2.0 DTi. Objawy zapala się ikonka z kluczykiem i utrata mocy. Problem występuje rzaz na jakiś czas. Potrafię jeździć dwa tygodnie i wszystko jest OK, a w pewnym momencie jak się błąd pojawi to trzyma kilka dni. Czasami wystarczy wyłączyć i włączyć ponownie silnik lub mocno przygazować i problem ustępuje, a czasami te zabiegi nie pomagają. Po pewnym czasie wszystko „samo” wraca do normy.


Chcę na początek wyczyścić czujnik podciśnienia, czy może mi ktoś na poglądowym zdjęciu zaznaczyć gdzie go szukać w silniku 2.0 DTi.
Pozdrawiam

Pietrzek

#535 Post autor: Pietrzek »

Czujnik znajduje się w kolektorze ssącym (dolotowym) od góry. Wygląda on tak : http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-zaf ... 16526.html lub tak : http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-dol ... 26645.html
Czyść go delikatnie łatwo można go uszkodzić. Jeśli to nie pomoże sprawdzi dokładnie cały układ dolotowy czy jest szczelny ( czy nie łapie lewego powietrza

Tutaj masz zdjęcie znalezione w necie może ci pomorze na V.C ( w Z.A jest w tym samym lub podobnym miejscu) :

http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... EEQMygaMBo
Ostatnio zmieniony 18 maja 2015, 11:28 przez Pietrzek, łącznie zmieniany 1 raz.

dzygit

#536 Post autor: dzygit »

Dzięki za szybka odpowiedz, po pracy biorę się do roboty :)
Co zastosować do czyszczenia aby nie uszkodzić czujnika: benzynę ekstrakcyjną / ropę ?

Pozdr

Pietrzek

#537 Post autor: Pietrzek »

Benzyna ekstrakcyjna powinna zdać egzamin, albo zostaw go w ropie na jakiś czas aby nasączyć nagar, później pędzelek z benzyną i jedziesz ;P Na pewno nie rób tego wysokim ciśnieniem bo wtedy najprościej uszkodzić czujnik.

Marcin1769

#538 Post autor: Marcin1769 »

Mam podobno problem non stop bład p400 z tym że już nie świeci samochodzik z kluczykiem auto ma odczuwalny spadek mocy zastanawiam się czy to nie wina elektrozaworów od EGR oraz tego schowanego za przepływomierzem od turbiny. Mechanik twierdzi że to winna turbiny że niby nie łąpie od dołu ale dla mnie to brednie niczym nie sprawdzone...

PS czy ktoś moża pokazać na foto gdzie dokładnie znajduje się czujnik ciśnienia doładowania wymieniony przez kolegę wyżej ale w silniki 2.0DTI 101km :help:
Załączniki
5440090022.jpg

djmaly
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 18 cze 2015, 09:27
Lokalizacja: Żary
Model:

#539 Post autor: djmaly »

Witam wszystkich szanownych forumowiczów.
Pacjent to Opel Zafira A 2001 2.0DTI 101KM mojego taty. Zmagamy się z następującym problemem:
Auto odpala prawidłowo. Jedziemy w trasę i teraz zależnie od pogody:
- ciepło: szybciej zapala się kontrolka samochodu z kluczykiem
- chłodno i wilgotno: później zapala się kontrolka samochodu z kluczykiem.
Jeżeli nie będę przekraczał 1500 obrotów to kontrolka się nie zapali i jeśli nie zjadę po niżej 2500obrotów to kontrolka też się nie zapali.

Teraz objawy.
Jak jadę sobie ze stałą prędkością między zakresem obrotów 1500-2500 lub jak puszczę nogę z gazu przez jakiś czas to zapala się kontrolka samochodzika z kluczykiem i automatycznie auto traci moc. Wystarczy że depnę mocniej w pedał przez jakieś 2-3 sekundy kontrolka gaśnie i auto ma pełną moc. Dojeżdżam do krzyżówki zapala się kontrolka bo puściłem nogę z gazu. Ruszam i dopiero jak mocniej przycisnę pedał na 2 biegu to dopiero gaśnie kontrolka. Wygląda tak jakby jak jest obciążenie to kontrolka nie zapali się a jak nie ma to zapala.

Co zostało sprawdzone.
1. Byliśmy na komputerze. Wyszły błędy od EGR i zbyt małe napięcie na przepływce co diagnosta powiedział że może to być powodem ten EGR. Błędy pojawiają się wówczas jak zapali się kontrolka jak nie ma kontrolki brak błędów.
2. Sprawdzony EGR. EGR jest mechaniczny z plastikowym dekielkiem nie metalowym. Po wciśnięciu EGR i zatkaniu palcem rurkim którym podciśnienie powinno zasysać EGR wraca do pozycji neutralnej a ma niby nie wrócić całkowicie? Po podłączeniu pod układ podciśnienia także nie działa nie chowa się. Czy to są objawy jego uszkodzenia?
2. Wszystkie elektrozawory przeczyszczone, sprawdzone podciśnienie jest ok.
3. Wyczyszczony czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze.
4. Sprawdzona przepływka czy nie była zasyfiona.
5. Jak zapali się kontrolka to sztanga od turbo robi się na tyle luźna że można ją poruszać jak się nie pali sztanga siedzi sztywno.

Co mogę jeszcze sprawdzić? EGR raczej kupię nowy bo przez ten wycieka jakiś syf. I na to wygląda że nie dział? Jaki EGR zakupić? Na allegro są od 150zł do 350zł.

Może polecacie co jeszcze sprawdzić. Czytałem sporo postów na forum i sprawdzałem tak jak tam inni użytkownicy polecali innym. Nie znalazłem postu z podobnymi objawami do moich. Dodam jeszcze że nie spisałem kodów błędów.

Dziękuję za pomoc.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#540 Post autor: Janus »

EGR powinien otwierać się (dopuszczać spaliny z kolektora wylotowego do dolotu) w momencie załączenia elektrozaworu. Otwarcie EGR-a powinno iść w parze ze spadkiem przepływu powietrza zarejestrowanego przez przepływkę - stąd wywalenie/zaślepienie EGR-a dalej daje błędy, bo praca jest kontrolowana przez przepływomierz. Stąd mechanik może mieć słuszność, że należy zacząć od wymiany EGR-a. Pytanie czy winny jest elektrozawór, brak podciśnienia czy sam EGR??

Niech ktoś z forum potwierdzi, czy błędy EGR-a w silnikach do roku 2001/2002 (EGR podciśnieniowy) powodują wyłączenie elektrozaworów, co włącza bypass sprężarki i auto nie ma mocy... W tym konkretnym przypadku jest to ważne pytanie, bo może pomóc rozwiązać kwestię problemów z samym EGR-em, a może to jest problem ginącego podciśnienia...
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”