[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF
Czy możliwe jest rozkręcenie w celu przeczyszczenia EGR-a od Z19DT 2006r. (taki jak ma Jaco)? Bo od Zafiry A widzę na zdjęciach że można rozkręcić na części pierwsze i wyczyścić, a u mnie tylko mogę oddzielić cewkę od komory EGR-a a już nie da się rozkręcić ośki, na której są tłoczki i sprężyny. Szkoda wyrzycać starego EGR-a, chciałbym go przeczyścić.
A czytał kolega DD ten wątek http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
Do cewki (czarna obudowa) dobrać się można jak opisywałem bez znaczenia czy jest to Z19DTH czy DT.Jeśli chodzi o rozebranie drugiej części EGR-a (tej z osią i tłoczkami) to moim zdaniem nie da rady rozebrać tego na czynniki pierwsze,bo trzeba by wybić zaślepkę z obudowy aby rozkręcić oś.Także pozostaje porządne moczenie
Własnie próbowałem odkręcić EGR, niestety imbus się wygiął i spróbuję jutro odkrecić korpus. Załaczam zdjęcia po rozkreceniu
Nie wiem czy to dużo sadzy czy nie. Natomiast iglica wysuwa sie około 6mm po wyczyszczeniu, ale przed próbą wyczyszczenia iglica chowała się po wyciągnieciu, teraz pozostaje w połozeniu wyciągnietym (lub wsunietym jak kto woli :-)). Czy to jest "normalne"?.
Nowy EGR w serwisie kosztuje około 140Euro ( jednym serwisie opla chcieli ode mnie stary EGR, jesli nie oddałbym to cena idzie w góre ???).
Nie wiem czy to dużo sadzy czy nie. Natomiast iglica wysuwa sie około 6mm po wyczyszczeniu, ale przed próbą wyczyszczenia iglica chowała się po wyciągnieciu, teraz pozostaje w połozeniu wyciągnietym (lub wsunietym jak kto woli :-)). Czy to jest "normalne"?.
Nowy EGR w serwisie kosztuje około 140Euro ( jednym serwisie opla chcieli ode mnie stary EGR, jesli nie oddałbym to cena idzie w góre ???).
Dzieki Marki, bede walczyl dzisiaj wieczorem dalej z odkreceniem srub, zaloze ten sam EGR po wyczyszczeniu i mam nadzieje ze bedzie jakas poprawa. Czy oprocz sprawdzenia przewodzenia cewki omomierzem, moge w jakis sposob sprawdzic czy jest sprawna? Troche sie boje podlaczyc do zasilacza - aby nie przedobrzyc.
Czy lepiej zalozyc nowy EGR czy stary po wyczyszczeniu?
Dzieki za pomoc
Czy lepiej zalozyc nowy EGR czy stary po wyczyszczeniu?
Dzieki za pomoc
RATUNKU!!!!!
Wyczysciłem EGR i NIC !!! Silnik chodzi jak traktor, nie ma mocy, nie da się jechać. W pewnym momencie przy ruszaniu zgasł i ciezko było odpalic (dopiero po chwili). Check sie pali. Wyświetla następujace błedy:
P2279 - Wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza
(11) - Obecny - ten bład pojawil jak zgasl silnik.
P1901 - Ciśn. zmierzone przez czujnik ciśn. filtra cząsteczek niezgodne z ciśnieniem barometrycznym
(0F) - Obecny
Prosze o sugestie co moge jeszcze zrobic zanim pojade do serwisu
Pozdrawiam
Wyczysciłem EGR i NIC !!! Silnik chodzi jak traktor, nie ma mocy, nie da się jechać. W pewnym momencie przy ruszaniu zgasł i ciezko było odpalic (dopiero po chwili). Check sie pali. Wyświetla następujace błedy:
P2279 - Wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza
(11) - Obecny - ten bład pojawil jak zgasl silnik.
P1901 - Ciśn. zmierzone przez czujnik ciśn. filtra cząsteczek niezgodne z ciśnieniem barometrycznym
(0F) - Obecny
Prosze o sugestie co moge jeszcze zrobic zanim pojade do serwisu
Pozdrawiam
Sprawdziłem pokrywe filtra i przewody dochodzace i wychodzace z filtra - nic nie widac. Odpalilem i przejechalem sie kawaleczek - ale nie da sie jechac, brak mocy i terkocze jak stary traktor. Po wylaczeniu i sprawdzeniu (hamulec+gaz) wyswietlil oba bledy, przy nastepnej probie tylko drugi. Probowalem wczesniej przepalic DPF ale przerwal na poczatku wypalania - w tej chwili nasycenie jest 56%.kicaj pisze:sprawdz dolot czy nie masz jakiejs dziury, peknieciaP2279 - Wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza
bo to moze powodowaci zwyczajnie zapychasz dpf...Jaco pisze:P1901 - Ciśn. zmierzone przez czujnik ciśn. filtra cząsteczek niezgodne z ciśnieniem barometrycznym