Temperatura silnika

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
adasko

#16 Post autor: adasko »

Ja kiedys znajjomemu do Omegi kupowałem Wahlera całość po znizkach jak dobrze pamietam ok 100 zł :D

sajmer

#17 Post autor: sajmer »

Ja w swojej 2.0DTi z 2004 mam tak od nowości , gdzieś czytałem , że tka po prostu musi być.
Do pracy mam 20km i teraz jadać jak dojeżdżam do pracy to zaczyna dochodzić do 80 dopiero , mimo , że ciepło leci już po przejechaniu paru KM , wymieniałem jakiś czas temu wkład bo myślałem , że to to ale nic się nie zmieniło , tak samo po zatrzymaniu i postoju po ponownym odpaleniu wskazówka leży na 0. Mam też tak , że jadąc dłuższy odcinek wskazówka się podnosi ale jak dojeżdżam do świateł i stoi na luzie zaczyna wskazówka opadać :)
Jeżdżę już tak 4 rok , płynu nie ubywa samochód chodzi OK więc się nie przejmuje.,

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#18 Post autor: janekW67 »

mam podobną historię,temperatura dochodzi u mnie max do 80 stopni niezależnie czy to lato,czy to zima,ogrzewanie działa,płynu nie ubywa,nic się nie dzieje,maszyna gra i buczy. i również się tym nie przejmuję i wyznaję zasadę,że jeśli działa,to niech działa i nie ma co w to ingerować. :D
Oczywiście!

cieniassss

#19 Post autor: cieniassss »

janekW67, niedogrzanie silnika powoduje zwiększenie zużycia paliwa, czasem bardzo duże, ale jak komuś nie robi

jeśli ktoś robi krótkie trasy to oszczędnie jest nie używać ogrzewania, wielu ludzi wsiada do zimnego samochodu i daje ogrzewanie na maksa żeby się szybko ciepło zrobiło a biedny silnik nie może się nagrzać a ECU podlewa go mocniej benzyną,
mając komp pokładowy można sobie zrobić eksperyment, pojechać jednego dnia do pracy z włączonym ogrzewaniem, drugiego dnia z wyłączonym, za każdym razem kasując średnie spalanie

jeśli ktoś ma sekwencję to też lepiej wyłączyć ogrzewanie do momentu przełączenia na gaz, jak wyłączymy ogrzewanie to samochód szybciej się przełączy na gaz, a i tak przy temp silnika poniżej 25C to bardzo ciepła nie czuć (zwykle przy 25C ustawia się przełączanie)

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#20 Post autor: janekW67 »

cieniassss, zgadzam się z tobą całkowicie,ale nie zauważyłem u siebie większego zużycia, a wskaźnikom do końca też nie można wierzyć.
Oczywiście!

cieniassss

#21 Post autor: cieniassss »

janekW67 pisze:ale nie zauważyłem u siebie większego zużycia
jeśli czegoś nie zauważyłeś nie znaczy że tego nie ma :piwo:
janekW67 pisze:a wskaźnikom do końca też nie można wierzyć
to tylko wskaźniki, pamiętam moje zdziwienie jak w VW na blacie było 90 przy wskazaniu z kompa 80C i stało tak aż komp pokazał 110C, to dopiero oszustwo :)

mpendzik

#22 Post autor: mpendzik »

sajmer pisze:Ja w swojej 2.0DTi z 2004 mam tak od nowości , gdzieś czytałem , że tka po prostu musi być.
Do pracy mam 20km i teraz jadać jak dojeżdżam do pracy to zaczyna dochodzić do 80 dopiero , mimo , że ciepło leci już po przejechaniu paru KM , wymieniałem jakiś czas temu wkład bo myślałem , że to to ale nic się nie zmieniło , tak samo po zatrzymaniu i postoju po ponownym odpaleniu wskazówka leży na 0. Mam też tak , że jadąc dłuższy odcinek wskazówka się podnosi ale jak dojeżdżam do świateł i stoi na luzie zaczyna wskazówka opadać :)
Jeżdżę już tak 4 rok , płynu nie ubywa samochód chodzi OK więc się nie przejmuje.,

Pozdrawiam
U mnie jest identyko :-) Mechanik z podłączonym kompem patrzył co się dzieje z temperaturą i wychodzi na to że jest wszystko okej - tylko czemu ten wskaźnik tak pokazuje. Dajmy na to po krótkiej jeździe i podpięciu kompa pokazała się temp = 51 st. a wskazówka leżała na 0...
P.S
Przy jakiej temp. termostat powinien się otwierać ??

M4R10

#23 Post autor: M4R10 »

mpendzik pisze: Przy jakiej temp. termostat powinien się otwierać ??
Najczęściej spotykany to z temp. otwarcia 92 stopnie .

vojti

#24 Post autor: vojti »

Na opakowaniu termostatu ostatnie dwie cyfry jego kodu to temp. otwarcia.

saturn

#25 Post autor: saturn »

Jak czytam Wasze posty to zaczynam rozumieć dlaczego u mnie nie ma pełnej temperatury wnętrza.
Wskaźnik temperatury w mojej Zofii to może i szybko się podnosi, ale nigdy nie przekracza 80 stopni. Z nawiewu leci ciepło, ale raczej ograniczone. Nie da się dogrzać solidnie kabiny.
Mam 2,2 16V benzynkę. Wiecie może gdzie kupię w mojej okolicy niedrogo sprawny termostat do tego silnika?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#26 Post autor: Bodek »

saturn pisze:Jak czytam Wasze posty to zaczynam rozumieć dlaczego u mnie nie ma pełnej temperatury wnętrza.
Wskaźnik temperatury w mojej Zofii to może i szybko się podnosi, ale nigdy nie przekracza 80 stopni. Z nawiewu leci ciepło, ale raczej ograniczone. Nie da się dogrzać solidnie kabiny.
Mam 2,2 16V benzynkę. Wiecie może gdzie kupię w mojej okolicy niedrogo sprawny termostat do tego silnika?
licznik pisze:Polecam sklep z częściami
za Tarcze i klocki TRW do zafiry B Diesel zapłaciłem 420 zł nikt inny mi takiej ceny nie zaproponował
dla mieszkańców Krakowa sklep znajduje się 6 km od Krakowa w kierunku przez Zielonki na Skałe i czynny jest do 20 wysyłkowo też sprzedają POLECAM


Obrazek
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

mpendzik

#27 Post autor: mpendzik »

Jakby coś, to po wymianie termostatu z obudową jest o niebo lepiej - szybciej się wskazówka podnosi i gorąco bucha z kratek :-)
Pozdrawiam serdecznie

pierre80
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 05 cze 2013, 20:07
Imię: Michał
Lokalizacja: W-WA
Auto: Zafira B 1.8 140 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#28 Post autor: pierre80 »

U mnie dokladnie to samo. Z poczatku bylo tak ze po przejechaniu 10 km nie czulem cirpla z nawiewu. Sprawdzilem waz chlodnicy i to mni utwierdzilo w przekonaniu ze termistat puszcza. Po wymianie calego szybko sie nagrzewa ale temp. wzrasta dopiero po otwarciu termostatu.
Nie grzebalem przy chlodnicy ale mam wrazenie ze czuj. temp. jest w chlodnicy i dopiero po otwarciu termostatu zaczyna pokazywac temp. Nadmienie przy tym ze w momecie otwarcia zalacza sie wentylator chlodnicy i chodzi caly czas. Kiedys czytalem ze te silniki 2.2 dti sie przegrzewaly i glowice pekaly. Moze to swego rodzaju zabezpieczenie przed przegrzaniem? U mni temp. pokazuje max 85st.
Chyba ten typ tak ma.
Teraz mam problem z termometrem bo zamiast 15st temp. zew. pokazuje 36 i w czasie jazdy spada. Musze go zlokalizowac. Moze ktos wie gdzie w zdezaku sie znajduje?

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#29 Post autor: Dek »

pierre80 pisze: Teraz mam problem z termometrem bo zamiast 15st temp. zew. pokazuje 36 i w czasie jazdy spada. Musze go zlokalizowac. Moze ktos wie gdzie w zdezaku sie znajduje?
Otwierasz maskę i patrzysz pionowo w dół między chłodnicę, a zderzak i jedyny cienki peszelek jaki tam jest prowadzi do czujnika wpiętego w sam środek zderzaka.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#30 Post autor: SD72 »

Dek pisze:
pierre80 pisze: Teraz mam problem z termometrem bo zamiast 15st temp. zew. pokazuje 36 i w czasie jazdy spada. Musze go zlokalizowac. Moze ktos wie gdzie w zdezaku sie znajduje?
Otwierasz maskę i patrzysz pionowo w dół między chłodnicę, a zderzak i jedyny cienki peszelek jaki tam jest prowadzi do czujnika wpiętego w sam środek zderzaka.
Obrazek

http://sklep.dixi-car.pl/czujnik-temper ... p-452.html

Ale nie ma on nic wspolnego z temperatura silnika ;)
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2015, 11:56 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”