Wentylator

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Pietrzek

#16 Post autor: Pietrzek »

Przekaźnik wentylatorów a dokładnie dwa jak dobrze kojarzę przed chłodnicą w wiązce.

xgrzesio
Posty: 3
Rejestracja: 02 cze 2015, 20:42
Lokalizacja: Iława
Model:

#17 Post autor: xgrzesio »

Witam
Problem został rozwiązany. Zaprowadziłem autko do elektoromechanika i wyszły dwie rzeczy. Sterownik wentylatora był uszkodzony oraz były przetarte kable w okolicach komputera.

Dziękuję za wszelką pomoc.
W życiu piękne są tylko chwile ...

old_pj

#18 Post autor: old_pj »

Witam

przy jakiej temperaturze wentylator chlodnicy powinien sie zalaczyc ?
przy klimie w trybie eco sie nie zalacza, niezaleznie od temperatury az komp wywala ostrzezenie zeby sprawdzic poziom plynu ... przy wlaczonej klimie startuje od razu nawet przy zimnym silniku

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#19 Post autor: rafant4011 »

sprawdź połączenie pinów wentylator wiatraka od chłodnicy z instalacją samochodu- mogły zaśniedzieć

old_pj

#20 Post autor: old_pj »

sprawdze ale wczoraj patrzylem w test mode przy jezdzie autostradowej (tryb klimy eco)
i nie wygladalo to zle, caly czas lekko ponizej 90C zjazd z autostrady poza zabudowanym 84-86C, w zabudowanym nawet lekko ponizej wiec cos tam chlodzilo :-)

wtedy w korku skoczylo do 96C i dopiero po wlaczeniu klimy temperatura zaczela spadac
Ostatnio zmieniony 25 cze 2015, 12:33 przez old_pj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#21 Post autor: rafant4011 »

84-86 to średnia temperatura otwierania się termostatu... problem według mnie jest jeszcze nie do końca rozwiązany, gdyż na autostradzie nie zagrzejesz silnika jeśli termostat jest sprawny. pęd powietrza skutecznie chłodzi płyn w chłodnicy

old_pj

#22 Post autor: old_pj »

rafant4011 pisze:84-86 to średnia temperatura otwierania się termostatu... problem według mnie jest jeszcze nie do końca rozwiązany, gdyż na autostradzie nie zagrzejesz silnika jeśli termostat jest sprawny. pęd powietrza skutecznie chłodzi płyn w chłodnicy
brzmi prawdopodobnie ale wczoraj przy 24C go troche przegonilem i temp wzrosla o max. 2-3C a praktycznie zjechalem z autostrady i po kilkuset metrach sie zatrzymalem (silnik nadal chodzil) ... cos jeszcze tam chlodzi ?

przy okazji mozesz zerknac tu ? ten sam silnik masz ?
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... c&start=45

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#23 Post autor: rafant4011 »

old_pj pisze:wczoraj przy 24C go troche przegonilem i temp wzrosla o max. 2-3C a praktycznie zjechalem z autostrady i po kilkuset metrach sie zatrzymalem (silnik nadal chodzil) ... cos jeszcze tam chlodzi ?
nie rozumiem :?:

old_pj

#24 Post autor: old_pj »

[/quote]
nie rozumiem :?:[/quote]

no zaskoczyl mnie ten spadek temperatury przy wylaczonym wentylatorze ... ale wczoraj mi sie udalo to powtorzyc czyli autostrada zjazd (klima wylaczona) i temp wzrosla do 89C a wentylator sie nie zalaczyl ... wlaczylem klime i po paru sekundach wentylator ruszyl ... faktycznie moze jakis styk, jutro biore opcoma i testuje wentylatory

P.

Skasowany użytkownik 6483

#25 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No nie jestem pewien czy już przy 89st powinien Ci sie załączyć wentylator. Ja w swojej poprzedniej Zośce A 2,2 DTi mimo iz miałem ja ponad 3 lata to ani razu nie doprowadziłem do załączenia sie wentylatora celem schłodzenia silnika. :lol:

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#26 Post autor: SD72 »

jarecki69 pisze:No nie jestem pewien czy już przy 89st powinien Ci sie załączyć wentylator. Ja w swojej poprzedniej Zośce A 2,2 DTi mimo iz miałem ja ponad 3 lata to ani razu nie doprowadziłem do załączenia sie wentylatora celem schłodzenia silnika. :lol:

Temat dotyczy ZB ;)
bazyliszek72

old_pj

#27 Post autor: old_pj »

wolalem dluzej nie czekac ale poprzednim razem wzroslo jeszcze wyzej az komp dal znac ze cos nie halo wiec wlaczylem test mode potem klime, wentylator wystartowal i zchlodzil ... dramatu nie ma ale wolalbym zeby to dzialalo prawidlowo ...

No i niestety wszystko działa ... tzn 3 biegi wentylatora działają poprawnie przy wyłączonej i włączonej klimie.
Styki przekaźników k11,12,13 sprawdzone bezpieczniki tez ok, dla 100% pewności mogę je podmienic.
Jedyna dziwna sprawa to akumulator pokazuje 12.3 v w spoczynku a nówka sztuka (ładowanie ok 14.2) może jakieś zwarcie albo coś zre prąd ?
Ostatnio zmieniony 28 cze 2015, 14:02 przez old_pj, łącznie zmieniany 3 razy.

Awoj79

#28 Post autor: Awoj79 »

Witam wszystkich.
Jest to pierwszy mój post więc proszę o wyrozumiałość.
Posiadam Zafirę 1,7 CDTI ecoflex 2010 i mam problem z wiatrakiem chłodnicy.
Mianowicie wiatrak załącza się przy chłodnym silniku, nawet po kilku minutach jazdy. Czujnik temperatury już wymieniłem. Może ktoś wie o co kaman?
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#29 Post autor: kysiu241 »

oleckowsky pisze:Witam. Mam pytanie a w zasadzie zagadke dla bardziej wtajemniczonych.
Wentylator sprawdzony - dziala.
Termostat otwiera i zamyka.
Przewody miekkie.
Brak wody w oleju.
Chlodnica nagrzewa sie cala i rownomiernie.
Czujnik temperatury chlodnicy i temperatury silnika wymienione na wszelki wypadek na nowe (Bosch)
Bledow brak.
Trzy przekazniki (dwa czarne i jeden brazowy) odpowiedzialne za wentylatory wymienione.
Bezpieczniki 5 i 6 dobre....
Najpierw otwiera termostat, pozniej rownomiernie nagrzwea cala chlodnice, pozniej drogi przewod u dolu chlodnicy przy czujniku temperatury chlodnicy i pozniej, kiedy powinien juz odpalic wentylator ( mam tylko jeden, od strony silnika) zaczyna gotowac plyn i go wyrzuca.


Zastanawiajace jest to, ze nie odpala sie zadna kontrolka informujaca o zbyt wysokiej temperaturze plynu chlodniczego...a moze to nie zastanawiajace, tylko to jakas podpowiedz dla zaawansowanych...?
...a za brak wskaznika temperatury plynu na desce rozdzielczej, to powinni kogos z Opla rozstrzelac, lub zwolnic - do wyboru.
I jeszcze jedno...czy jesli zepsuty jest opornik termiczny wentylatora to mimo wszystko wentylator podlaczony z kabli od aku zadziala?
Jak robiłeś tes wentylatora to zwierałeś styki na przekazniku w uec, jeśli tak i ruszył to nie opornik. A drożność układu sprawdzałeś, może przytkany i za wolny przepływ płynu. Kiedy pompe wody wymieniłeś może poległa i nie pompuje jak trzeba innych możliwości w zasadzie nie ma.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2017, 11:10 przez kysiu241, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

Awatar użytkownika
romek22794
Mieszkaniec
Posty: 243
Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
Imię: roman
Lokalizacja: BS
Auto: NJOY przycisk SPORT
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG

#30 Post autor: romek22794 »

Płyn masz nierozwodniony jakiś? Moim zdaniem węże nie mogą być miękkie. Może nie twarde jak kamień, ale wyczuwalnie jak hmm, pomarańcz w uścisku :)
Obejrzyj korek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”