Olej w intercoolerze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
DarekRzeszów

Olej w intercoolerze

#1 Post autor: DarekRzeszów »

Mam pytanie - czy ktos spotkał się w swojej zośce ze zjawiskiem oleju w intercoolerze i wężu idącego z niego do kolektora ssącego - ostatnio zmieniałem olej i mechanik powiedział że rzyga olejem na kolektor - myślałem że może EGR gdzieś puszcza dziś go wykręciłem i połączenie między egr-em a kolektorem było ok natomiast rzyga olejem z egr-a ale przez taki jakby zaworek otworek w egr od strony chłodnicy czyli od przodu - jakieś pomysły??

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Czesław »

Nie chciał bym Cie martwić ale to może być turbina musisz sprawdzić turbine :|
czesiek_ze

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#3 Post autor: Janus »

czesław pisze:Nie chciał bym Cie martwić ale to może być turbina musisz sprawdzić turbine :|
Ewentualnie mogą to być słabe pierścienie i kompresja ucieka do bloku silnika powodując przedmuchiwanie oleju przez odmę do dolotu (tyle że słabe pierścienie w dieslu to również słaba kompresja = mogą problemy z odpalaniem)

Przedmuchiwanie oleju łatwo sprawdzić po wyjęciu bagnetu olejowego na pracującym silniku (dmucha przez rurę bagnetu) oraz zdjęciu wężma odmy z pokrywy zaworów. Jeżeli tam masz olej to może on przedostawać się do sprężarki i intercoolera.
Janusz

franc

#4 Post autor: franc »

darek piszesz że mech powiedział ci że żyga NA kolektor więc skąd podejżenie że w wężu może mówił o zewnętrznym wycieku

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#5 Post autor: Janus »

DarekRzeszów pisze:(...) natomiast rzyga olejem z egr-a ale przez taki jakby zaworek otworek w egr od strony chłodnicy czyli od przodu - jakieś pomysły??
Jeśli masz podciśnieniowego EGR-a to może jest olej z pompy vacuum??
Janusz

DarekRzeszów

#6 Post autor: DarekRzeszów »

Z zewnątrz silnik suchutenki - jak zrobi się cieplej to będę badał sprawę

Puzon

#7 Post autor: Puzon »

Włączę się do tematu. Mam taki sam problem, odkręciłem wąż od Turbiny co idzie do intercoolera i zauważyłem olej, mało tego jak go założyłem z powrotem i po odpaleniu auta i przy dawaniu gazu wąż puchnie czy to normalne? nie podoba mi się to....

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#8 Post autor: Janus »

Puzon pisze:Włączę się do tematu. Mam taki sam problem, odkręciłem wąż od Turbiny co idzie do intercoolera i zauważyłem olej, mało tego jak go założyłem z powrotem i po odpaleniu auta i przy dawaniu gazu wąż puchnie czy to normalne? nie podoba mi się to....
Z puchnięcia to bym się nawet cieszył na twoim miejscu - znaczy że sprężarka pompuje ładne ciśnienie. U mnie nie puchną za bardzo...
Śladowe ilości oleju też mogą być. Pytanie skąd się biorą - mogą trafiać na łopatki turbiny tą rurą odpowietrzająca znad zaworów, albo same uszczelnienia turbiny puszczają i pompuje ona olej. Sugeruję oczyścić wąż między pokrywą zaworów a wejściem do turbiny oraz ten gruby metalowy od turbiny do intercoolera i poobserwować kilka dni. Jeśli olej pojawi się już po 1-2 dniach i w znacznych ilościach, to znakiem tego coś jest nie tak. Nie obserwujesz podwyższonego zużycia oleju w silniku?
Janusz

Puzon

#9 Post autor: Puzon »

Szczerze to oleju nie sprawdzałem :mysli: Jutro zobaczę. A już myślałem że znów się coś rypie.. w sobotę będę robił bo w tygodniu brak czasu, więc w sobotę się odezwę.. Dzięki.

Casian
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 15 wrz 2014, 18:04
Imię: Przemyslaw
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#10 Post autor: Casian »

Witam
Mam pytanie. Wczoraj zauważyłem że przy wężu od IC do kolektora ssącego mam dość znaczna ilość nalotu po oleju. Wczoraj umyłem silnik opaski dociągnąłem na wężu, przejechałem 100 autostradą, podnoszę maskę olej puścił znów. Czy to oznacza że turbo puszcza olej i trzeba je oddać do regeneracji ? Czy może jest jakaś inna przyczyna. I drugie pytanie jutro mam wyjazd 1500 km, czy mam się bać ? Czy przejadę trasę ?
Dzięki z góry za podpowiedzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”