Olej w intercoolerze
Moderator: Sebu$
Olej w intercoolerze
Mam pytanie - czy ktos spotkał się w swojej zośce ze zjawiskiem oleju w intercoolerze i wężu idącego z niego do kolektora ssącego - ostatnio zmieniałem olej i mechanik powiedział że rzyga olejem na kolektor - myślałem że może EGR gdzieś puszcza dziś go wykręciłem i połączenie między egr-em a kolektorem było ok natomiast rzyga olejem z egr-a ale przez taki jakby zaworek otworek w egr od strony chłodnicy czyli od przodu - jakieś pomysły??
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Ewentualnie mogą to być słabe pierścienie i kompresja ucieka do bloku silnika powodując przedmuchiwanie oleju przez odmę do dolotu (tyle że słabe pierścienie w dieslu to również słaba kompresja = mogą problemy z odpalaniem)czesław pisze:Nie chciał bym Cie martwić ale to może być turbina musisz sprawdzić turbine
Przedmuchiwanie oleju łatwo sprawdzić po wyjęciu bagnetu olejowego na pracującym silniku (dmucha przez rurę bagnetu) oraz zdjęciu wężma odmy z pokrywy zaworów. Jeżeli tam masz olej to może on przedostawać się do sprężarki i intercoolera.
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Jeśli masz podciśnieniowego EGR-a to może jest olej z pompy vacuum??DarekRzeszów pisze:(...) natomiast rzyga olejem z egr-a ale przez taki jakby zaworek otworek w egr od strony chłodnicy czyli od przodu - jakieś pomysły??
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Z puchnięcia to bym się nawet cieszył na twoim miejscu - znaczy że sprężarka pompuje ładne ciśnienie. U mnie nie puchną za bardzo...Puzon pisze:Włączę się do tematu. Mam taki sam problem, odkręciłem wąż od Turbiny co idzie do intercoolera i zauważyłem olej, mało tego jak go założyłem z powrotem i po odpaleniu auta i przy dawaniu gazu wąż puchnie czy to normalne? nie podoba mi się to....
Śladowe ilości oleju też mogą być. Pytanie skąd się biorą - mogą trafiać na łopatki turbiny tą rurą odpowietrzająca znad zaworów, albo same uszczelnienia turbiny puszczają i pompuje ona olej. Sugeruję oczyścić wąż między pokrywą zaworów a wejściem do turbiny oraz ten gruby metalowy od turbiny do intercoolera i poobserwować kilka dni. Jeśli olej pojawi się już po 1-2 dniach i w znacznych ilościach, to znakiem tego coś jest nie tak. Nie obserwujesz podwyższonego zużycia oleju w silniku?
Janusz
-
- Debiutant
- Posty: 37
- Rejestracja: 15 wrz 2014, 18:04
- Imię: Przemyslaw
- Lokalizacja: Świdnica
- Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Witam
Mam pytanie. Wczoraj zauważyłem że przy wężu od IC do kolektora ssącego mam dość znaczna ilość nalotu po oleju. Wczoraj umyłem silnik opaski dociągnąłem na wężu, przejechałem 100 autostradą, podnoszę maskę olej puścił znów. Czy to oznacza że turbo puszcza olej i trzeba je oddać do regeneracji ? Czy może jest jakaś inna przyczyna. I drugie pytanie jutro mam wyjazd 1500 km, czy mam się bać ? Czy przejadę trasę ?
Dzięki z góry za podpowiedzi.
Mam pytanie. Wczoraj zauważyłem że przy wężu od IC do kolektora ssącego mam dość znaczna ilość nalotu po oleju. Wczoraj umyłem silnik opaski dociągnąłem na wężu, przejechałem 100 autostradą, podnoszę maskę olej puścił znów. Czy to oznacza że turbo puszcza olej i trzeba je oddać do regeneracji ? Czy może jest jakaś inna przyczyna. I drugie pytanie jutro mam wyjazd 1500 km, czy mam się bać ? Czy przejadę trasę ?
Dzięki z góry za podpowiedzi.