Z20LET - umiejscowienie przepływomierza

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
ja37

Z20LET - umiejscowienie przepływomierza

#1 Post autor: ja37 »

Witam.
Co prawda auto to corsa B ale silnik z Zafiry A OPC.
Odkąd założyłem BOV mam jeden problem.
Jeśli podczas jazdy działa turbo, a muszę zwolnić, zahamować, wrzucić luz - silnik na 90% zgaśnie.
Jeśli te manewry robię, gdy turbo jest wyłączone, jest ok.
Podejrzewam, że to dzieje się przez uciekające powietrze do atmosfery.
Przepływomierz je zmierzył, a nagle go brakuje w obiegu, co skutkuje też strzałami w wydech.
Pytanie brzmi:
Czy mozna przenieść przepływomierz przed przepustnicę, żeby był za BOV-em?

Może to by pomogło na moje dolegliwości.

ja37

#2 Post autor: ja37 »

Jeszcze o jedno zapytam.
Jakie macie wolne obroty w z20let?

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8171
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: Sebu$ »

ja37 pisze:Jeszcze o jedno zapytam.
Jakie macie wolne obroty w z20let?
ja mam takie ... ;)

Obrazek
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

ja37

#4 Post autor: ja37 »

To ja mam niżej, jakieś 600, jednak za mało.....

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#5 Post autor: wamka18 »

JA też takie mam obroty.

ja37

#6 Post autor: ja37 »

A co z głównym pytaniem o przepływomierz?


Obroty da się jakoś mechanicznie podnieść?
Jakaś śrubka na przepustnicy?
Ostatnio zmieniony 05 lip 2015, 07:42 przez ja37, łącznie zmieniany 1 raz.

ja37

#7 Post autor: ja37 »

Zrobiłem patent.
Otwór fi 2,5mm w motylu przepustnicy, bo regulacji żadnej tam nie ma.
Jest lepiej, jałowe skoczyły na 650-700, nie gaśnie ;)
Przygasa, ale nie gaśnie, chyba rozwiercę otwór na 3mm.
Nie chcę przesadzić, żeby sterowanie BOV i turbo nie kulało.

Awatar użytkownika
tomekx9
Mieszkaniec
Posty: 342
Rejestracja: 23 gru 2014, 13:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Biała Rawska
Auto: Zafira OPC
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: tomekx9 »

Ja37 masz foto patentu?

ja37

#9 Post autor: ja37 »

Nie mam, ale mogę zrobić za tydzień, jak będe zmieniał uszczelniacze zaworów.

Awatar użytkownika
tomekx9
Mieszkaniec
Posty: 342
Rejestracja: 23 gru 2014, 13:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Biała Rawska
Auto: Zafira OPC
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: tomekx9 »

Ok, ok :piwo:

ja37

#11 Post autor: ja37 »

Obrazek

A tu patent do podłączenia kompresora zamiast świecy, wtedy spokojnie wymienia się uszczelniacze zaworów.
Gwint M14x1,25
Obrazek

Awatar użytkownika
tomekx9
Mieszkaniec
Posty: 342
Rejestracja: 23 gru 2014, 13:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Biała Rawska
Auto: Zafira OPC
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#12 Post autor: tomekx9 »

Dzięki za fotki :piwo:
Jak czasowo przedstawia się wymiana uszczelniaczy?

ja37

#13 Post autor: ja37 »

Miałem do pomocy dobrego kolegę, z przerwami na piwo zajęło nam 4 godziny..
Nie spieszyliśmy się, liczę czas samej wymiany uszczelniaczy, do tego trzeba doliczyc przygotowanie, czyli rozpiecie rozrządu, pozdejmowanie wałków, wystruganie ściągacza do zaworów itd.
W sumie z wymianą miski olejowej, z wymianą czujnika temperatury w chłodnicy (w corsie tak łatwo nie jest), z czekaniem, aż ostygnie wyszło 9 godzin.

Awatar użytkownika
tomekx9
Mieszkaniec
Posty: 342
Rejestracja: 23 gru 2014, 13:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Biała Rawska
Auto: Zafira OPC
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#14 Post autor: tomekx9 »

Czas dobry, dzięki za informacje. Będą pomocne :piwo:

ja37

#15 Post autor: ja37 »

Spoko, zaplanuj też kumpla do pomocy, bo jednak 3 ręce są potrzebne...

Jeszcze takie pytanie, może nie na miejscu....
Jaki V-max macie?
wiadomo, że mamy inne skrzynie, ale ciekaw jestem, jak to jest na ori częściach.
U siebie jeszcze nie sprawdzałem, ale myślę, że 260 dam radę.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2015, 22:32 przez ja37, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”