[B]problem ze wspomaganiem Zafira B
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Nie masz błędów w aucie - na przykład związanych z alternatoremldawid pisze:Dzięki za szybką odpowiedź ...a rzeczywiście wszystko wskazuje na pompę?
Jak odczytać błędy
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Kod: Zaznacz cały
...Nie masz błędów w aucie...
Wracając do błędów ...dopóki nie złapałem problemu ze wspomaganiem - nie miałem tego typu błędów. Wczoraj nie przyszło mi do głowy, aby spróbować je sczytać(jeśli były). Po prostu ... głowa pełna pytań, gdzie auto postawić tym bardziej, że jest mi do pracy potrzebne
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
ldawid pisze::> tak też sobie poniewczasie pomyślałem - może dopowiem - od jakiegoś czasu(ponad 1/2 roku) używam dwu akumulatorów jeden się po ok. 2tyg. rozładowuje ... wsadzam drugi chociaż w menu ukrytym niby ładowanie jest( waha się na poziomie od 12,7 do 13,8/9V). Dlaczego tak? Byłem już u paru "elekśtryków". Najlepiej im wychodziło - kasowanie delikwenta Wizyty u nich zaczęły się, kiedy nastawały pory deszczowe wręcz ulewy wtedy to...nie szło nawet zazbroić alarmu. Po prostu po jego aktywacji ...wzbudzał się. Magicy brali autko, swoje "hokus pokus" czynili i ... no właśnie - przyjedź pan jak się będzie tak działo. No a że trafić tak to i loteria, tak do teraz zeszło.Kod: Zaznacz cały
...Nie masz błędów w aucie...
Wracając do błędów ...dopóki nie złapałem problemu ze wspomaganiem - nie miałem tego typu błędów. Wczoraj nie przyszło mi do głowy, aby spróbować je sczytać(jeśli były). Po prostu ... głowa pełna pytań, gdzie auto postawić tym bardziej, że jest mi do pracy potrzebne
Moze pomoze
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3629
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=157
bazyliszek72
najpierw musisz wyprostowac sprawe z elektryka inaczej jest ryzyko ze mimo wymiany pompy problem nadal bedzie istnial ... napiecie ladowania nieco za niskie ale bez dramatu, zrob log z pompy (obroty/prad) moze padnie i bedzie cos widac ...
w serwisie powinni odczytac bledy jak pojawi sie 0621 warto zaczac od alternatora
wyglada na to ze usterka pompy moze powodowac zwarcie/zwiekszony pobor pradu az do odciecia zasilania pompy przez sterownik - tak bylo w moim przypadku czyli auto jechalo nadal mimo ze wspomaganie zdechlo, maly plus dla Opla jakby sie skonczylo sie laweta bylbym mocno rozczarowany
PS ten link z allegro to taki sobie, tylko 4-ry komentarze i cos takiego:
http://megabialystok.nf.pl/firma/swiat- ... DD89C1D7/1
z tego co sie dowiadywalem to biora 900 pln za regeneracja (Szczecin) ale tez gdzies wysylaja, moze ktos moze polecic sprawdzona firme zajmujaca sie regeneracja ? przeciez to nie pierwszy przypadek
OT
ogolnie nie podoba mi sie jak Opel pogrywa z uzytkownikami Zafiry B, pompa wspomagania jest dobrej firmy Bosch/ZF czyli najprawdopodobniej producent dostarczyl to czego zazyczyl sobie Opel, czyli pompe o zalozonej trwalosci - gdyby zdychala przed ukonczeniem gwarancji powinna byc akcja serwisowa przynajmniej w Niemczech sila wspomagania jest ustawiona dosc wysoko czyli doslownie mozna krecic kiera na postoju malym palcem (tak samo jak w nowej Astrze - przypadkowo dostalem ja jako zastepcze) nasuwa sie logiczny wniosek ze mozna ustawic sile wspomagania slabiej co przedluzyloby zywot pompy, u mnie pompa zdechla po okolo 4,5 roku a jazda w 90% autostradowa czyli bez obciazenia dla servo ...
w serwisie powinni odczytac bledy jak pojawi sie 0621 warto zaczac od alternatora
wyglada na to ze usterka pompy moze powodowac zwarcie/zwiekszony pobor pradu az do odciecia zasilania pompy przez sterownik - tak bylo w moim przypadku czyli auto jechalo nadal mimo ze wspomaganie zdechlo, maly plus dla Opla jakby sie skonczylo sie laweta bylbym mocno rozczarowany
PS ten link z allegro to taki sobie, tylko 4-ry komentarze i cos takiego:
http://megabialystok.nf.pl/firma/swiat- ... DD89C1D7/1
z tego co sie dowiadywalem to biora 900 pln za regeneracja (Szczecin) ale tez gdzies wysylaja, moze ktos moze polecic sprawdzona firme zajmujaca sie regeneracja ? przeciez to nie pierwszy przypadek
OT
ogolnie nie podoba mi sie jak Opel pogrywa z uzytkownikami Zafiry B, pompa wspomagania jest dobrej firmy Bosch/ZF czyli najprawdopodobniej producent dostarczyl to czego zazyczyl sobie Opel, czyli pompe o zalozonej trwalosci - gdyby zdychala przed ukonczeniem gwarancji powinna byc akcja serwisowa przynajmniej w Niemczech sila wspomagania jest ustawiona dosc wysoko czyli doslownie mozna krecic kiera na postoju malym palcem (tak samo jak w nowej Astrze - przypadkowo dostalem ja jako zastepcze) nasuwa sie logiczny wniosek ze mozna ustawic sile wspomagania slabiej co przedluzyloby zywot pompy, u mnie pompa zdechla po okolo 4,5 roku a jazda w 90% autostradowa czyli bez obciazenia dla servo ...
Pany moje @Bodek @old_pj
opel serwis autorytatywnie stwierdza, że pompa dała ciała chociaż z mojego odczucia - ani nie było ubytków oleju, ani głośno nie chodziła jedyne co - to mogła "walnąć" elektronika. I wtedy, jeśli wykonawcze poszły na zwarcie to ...(moje domniemanie). Poproszę ich o sczytanie kodów błędów - jak autko już tam stoi to i tak pewnie mnie skasują za Techa.
A tak offtopiąc deczko - dlaczego nie ma możliwości dziękowania na Forum konkretnym wypowiadającym się poprzez np. stawianie wirtualnego piwka?. Działam na innym nie Zafirowym forum(ldawid) i tam takie "cuś" fajnie zdaje egzamin. Te ostatnie dwa zdania raczej do Administracji pod rozwagę
opel serwis autorytatywnie stwierdza, że pompa dała ciała chociaż z mojego odczucia - ani nie było ubytków oleju, ani głośno nie chodziła jedyne co - to mogła "walnąć" elektronika. I wtedy, jeśli wykonawcze poszły na zwarcie to ...(moje domniemanie). Poproszę ich o sczytanie kodów błędów - jak autko już tam stoi to i tak pewnie mnie skasują za Techa.
A tak offtopiąc deczko - dlaczego nie ma możliwości dziękowania na Forum konkretnym wypowiadającym się poprzez np. stawianie wirtualnego piwka?. Działam na innym nie Zafirowym forum(ldawid) i tam takie "cuś" fajnie zdaje egzamin. Te ostatnie dwa zdania raczej do Administracji pod rozwagę
Ostatnio zmieniony 28 lip 2015, 12:10 przez ldawid, łącznie zmieniany 2 razy.
opel serwis autorytatywnie stwierdza, że pompa dała ciała chociaż z mojego odczucia - ani nie było ubytków oleju, ani głośno nie chodziła jedyne co - to mogła "walnąć" elektronika.
a wspomiales im ze napiecie ladowania masz na poziomie od 12,7 do 13,8/9V ? dlaczego nie znalazles wczesniej tego co kradnie prad z auta ? przy takim ladowaniu i krotkich trasach ten akumulator nigdy sie nie naladuje a ze zmiennika non stop w domu doladowujesz to przeciez nie rozwiazuje problemu ...
Poproszę ich o sczytanie kodów błędów - jak autko już tam stoi to i tak pewnie mnie skasują za Techa
u mnie nie bylo zadnych bledow pompy dlatego przeszedlem sciezke zdrowia z alternatorem ale moze Tech ma wieksze mozliwosci diagnostyczne ...
Działam na innym nie Zafirowym forum(ldawid)
nie macie tam namiarow na jakis sprawdzony warszat regeneracji pomp ? Zafirka B sie starzeje coraz wiecej chetnych bedzie
a wspomiales im ze napiecie ladowania masz na poziomie od 12,7 do 13,8/9V ? dlaczego nie znalazles wczesniej tego co kradnie prad z auta ? przy takim ladowaniu i krotkich trasach ten akumulator nigdy sie nie naladuje a ze zmiennika non stop w domu doladowujesz to przeciez nie rozwiazuje problemu ...
Poproszę ich o sczytanie kodów błędów - jak autko już tam stoi to i tak pewnie mnie skasują za Techa
u mnie nie bylo zadnych bledow pompy dlatego przeszedlem sciezke zdrowia z alternatorem ale moze Tech ma wieksze mozliwosci diagnostyczne ...
Działam na innym nie Zafirowym forum(ldawid)
nie macie tam namiarow na jakis sprawdzony warszat regeneracji pomp ? Zafirka B sie starzeje coraz wiecej chetnych bedzie
@up Zajrzyj do skrzynki :>
Faaaajnie kabble porżnięte
Ja zakupiłem sobie stąd:
przyszła wczoraj całkiem zgrabna, jutro stawiam Zośkę na warsztat ale... nie do opla. Od opla też nie biorę oleju do przekładni(75zł/1L) - w jednej hurtowni mam Febi nr. 06161 w cenie 35zł/1L
Stara pompa zgodnie z wymogiem "dostarczyciela" regenerowanej, powędruje do niego.
Ze cztery parametry zdjęte na programie TIS 2000 zdjęte Tech 2 podczas pobytu w "Oplu" na tą okoliczność:
1. wartości wymagane:
- zapłon ZAŁ =0
- silnik pracuje = 4...9A
- obróć kierownicę do oporu w prawo = 55...73A
- obróć kierownicę do oporu w lewo = 55... 73A
i teraz u mnie jest:
- napięcie akumulatora = 13,4V
- rzeczywisty prąd motoru = 19.0A ...gdzie dopuszcza się (4...9A)
Faaaajnie kabble porżnięte
Ja zakupiłem sobie stąd:
Kod: Zaznacz cały
http://allegro.pl/show_item.php?item=5088241799
Stara pompa zgodnie z wymogiem "dostarczyciela" regenerowanej, powędruje do niego.
Ze cztery parametry zdjęte na programie TIS 2000 zdjęte Tech 2 podczas pobytu w "Oplu" na tą okoliczność:
1. wartości wymagane:
- zapłon ZAŁ =0
- silnik pracuje = 4...9A
- obróć kierownicę do oporu w prawo = 55...73A
- obróć kierownicę do oporu w lewo = 55... 73A
i teraz u mnie jest:
- napięcie akumulatora = 13,4V
- rzeczywisty prąd motoru = 19.0A ...gdzie dopuszcza się (4...9A)
Tak... dzisiaj wymieniam pompę. Porobiłem jeszcze Opkiem pomiary i tak błędy:
Blok/podwozie/EHPS
C1550-38 - nie występuje
C1523-03 zbyt niskie napięcie układu - nie występuje
C1512-54 ECU usterka-temperatura - nie wystepuje
C1550-31 wymienić ECU
C1550-39 -"- -"-
U2105-00 CAN-BUS brak komunikacji z ECM(moduł kontroli silnika)- nie wystepuje
U2139-00 brak komunikacji CAN z mod. ster. kolumny kierowniczej(SCM)- nie występuje
U2100-00 brak komunikacji z magistralą CAN(duża szybkość)- nie występuje
Blok/ABS/TC/ESP ECU
C0800-03 zbyt niskie napięcie układu - nie wystepuje
U2143-00 magistrala CAN-brak łączności z czujnikiem kąta obrotu kier.(SAS) - nie występuje
U2100-00 brak komunikacji z mag. CAN(duża szybkość) - nie występuje
Blok/CIM
U2100-00 brak komunikacji z mag. CAN(duża szybkość)-nie wystepuje
U2111-00 brak komunikacji mag. CAN z ukł. kierowniczym EPS- nie występuje
To tak pokrótce...żeby nie było
Edytka:
...chociaż nachodzą mnie coraz większe wątpliwości np. chociażby po przeczytaniu tego:
http://astraklubpolska.pl/viewtopic.php ... 3&start=10
Blok/podwozie/EHPS
C1550-38 - nie występuje
C1523-03 zbyt niskie napięcie układu - nie występuje
C1512-54 ECU usterka-temperatura - nie wystepuje
C1550-31 wymienić ECU
C1550-39 -"- -"-
U2105-00 CAN-BUS brak komunikacji z ECM(moduł kontroli silnika)- nie wystepuje
U2139-00 brak komunikacji CAN z mod. ster. kolumny kierowniczej(SCM)- nie występuje
U2100-00 brak komunikacji z magistralą CAN(duża szybkość)- nie występuje
Blok/ABS/TC/ESP ECU
C0800-03 zbyt niskie napięcie układu - nie wystepuje
U2143-00 magistrala CAN-brak łączności z czujnikiem kąta obrotu kier.(SAS) - nie występuje
U2100-00 brak komunikacji z mag. CAN(duża szybkość) - nie występuje
Blok/CIM
U2100-00 brak komunikacji z mag. CAN(duża szybkość)-nie wystepuje
U2111-00 brak komunikacji mag. CAN z ukł. kierowniczym EPS- nie występuje
To tak pokrótce...żeby nie było
Edytka:
...chociaż nachodzą mnie coraz większe wątpliwości np. chociażby po przeczytaniu tego:
http://astraklubpolska.pl/viewtopic.php ... 3&start=10
Ostatnio zmieniony 31 lip 2015, 14:22 przez ldawid, łącznie zmieniany 3 razy.
Pompa zamontowana - dwie godziny co kosztowało mnie 298zł.
Ufff ... przez chwilę znowu musiałem się przyzwyczajać do wspomagania
Póki co jest dobrze.
Całkowity koszt w moim przypadku całej tej operacji zamknął się w 1900zł wliczając w to moją wizytę w serwisie Opla za cenę 442zł gdzie opis operacji to:
Ufff ... przez chwilę znowu musiałem się przyzwyczajać do wspomagania
Póki co jest dobrze.
Całkowity koszt w moim przypadku całej tej operacji zamknął się w 1900zł wliczając w to moją wizytę w serwisie Opla za cenę 442zł gdzie opis operacji to:
z orzeczeniem:diagnostyka Tech-2- sprawdzenie wg. inst. probierczej
do wymiany pompa wspomagania
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Moja ma 200tys. - odpukać - nie ma żadnych problemów.organista15 pisze:Panowie czy te pompy wspomagania są wadliwe ? Bo ja ogólnie wcześniej w astrze g i w vectrze b nie miałem nigdy problemów ze wspomaganiem a w zafirze po roku czasu i przebiegu 170 tyś km padła pompa ogólnie na tym forum jakoś się nie spotkałem z tym problemem, ale może źle szukałem
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Rozumiem mam pewne podejrzenia co do tej awarii. Otóż po demontażu starej pompy płyn od wspomagania swoją konsystencją przypominał wręcz beton i nie wyglądał to najlepiej. Myślę, że to jest winą całej awarii czyli zaniedbanie przez poprzedniego właściciela tej sprawy. Nawet jeśli zajrzę do pojemnika starej i nowej pompy to w starej widać jak w środku jest szarawo, a w drugiej pompie, która jest zdemontowana z opla vivaro jest ładnie i czysto a sama pompa nie była regenerowana. Teraz pytanie jak spuścić pozostałości tego szlamu z auta by cały układ zalać świeżym i dobrym płynem ? No bo sądzę, że w maglownicy musiało coś zostać