[B] - Wojti- 2,0T OPC 241 KM- 2006
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
w serii... on ma wzmocniony i to ostro. Moim zdaniem to są właśnie konsekwencje zwłaszcza że właściciel wykorzystuje cały potencjał mocy jaki oferuje silnik.organista15 pisze:trochę mnie to dziwi, bo te silniki w końcu nie uchodzą za takie awaryjne
Ileś stron temu pisałem Ci że zawsze jest pewna granica której nie należy przekraczać i zdroworozsądkowe podejście nakazuje zaprzestania modów, inwestycji lub poszukanie nowego pacjenta z perspektywami. Ty chyba ją właśnie przekroczyłeś.
Tanio nie będzie to już wiesz - wyjmuj tłoki i zwalaj pierścienie. One już swoje wychodziły. Podejrzewam tylko że na tym się nie skończy i dojdą panewy. Kasy i tak w to utopisz sporo także te "parę stów" różnicy nie robi. Tyle że już teraz wiesz jaką ma żywotność tak doładowany silnik i .... albo jeździsz normalnie albo robisz nowy soft o te 15-20% słabszy żeby tym jednak z parę lat pojeździć.
I tak masz chyba rekord polski w uzysku mocy z seryjnego silnika bez praktycnzie żadnych poważnych ingerencji mechanicznych w niego.
IC był niezbędny aby uzyskać taki wynik zatem się nie liczy
Ostatnio zmieniony 31 sie 2015, 15:35 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Decyzja podjęta Dla mojej spokojności rozbieram i wymieniam pierścienie + śruby korbowodów tak jak sugerował Marcin nie ma co żałować kilka stów Co do uwag że to od podniesienia mocy to bzdura i nie zgadzam się z tym
1.Zafirka kopciła lekko od momentu zakupu (nie wiem jak dawał wd... poprzedni właściciel )
2.nie rozleciał się silnik( gładzie i tłoki super) tylko uszczelniacze zaworowe (przy tych silnikach to podobno norma tak twierdzi tokarz dodatkowo maja 9 lat )
3.Turbo wymieniam na nowe ponieważ (wirnik ma delikatne luzy ale i tak za duże ) plus na pęknięcie od strony gorącej (to też podobno norma )można byłoby tak jeździć dalej ale to nie u mnie
4.Te silniki są zakute i wytrzymują do 400 a nawet 500 ps Tak twierdzi kolega z klubu Ryba który zajmuje się nimi zawodowo Mi wystarczy moje 300
5.Wszystkie podzespoły zamawiam tylko w ASO wiem ze przepłacam ale na bezpieczeństwie się nie oszczędza a tym bardziej przy takiej mocy
Reasumując to poprostu dbanie o dobrą kondycję silnika i naprawa jego podzespołów(turbo i głowica) Tak wiem sporo kasy do wydania ale pewność że serce jak dzwon a to najważniejsze przy tej mocy .Jak się powie A to i trzeba powiedzieć B co nie zmienia faktu iz d... boli he he Koszty naprawy części ok 2500-3000 + 2700 nowe turbo + 1700 robota Razem ok 7 tyś Niestety pasja kosztuje a OPC tym bardziej
1.Zafirka kopciła lekko od momentu zakupu (nie wiem jak dawał wd... poprzedni właściciel )
2.nie rozleciał się silnik( gładzie i tłoki super) tylko uszczelniacze zaworowe (przy tych silnikach to podobno norma tak twierdzi tokarz dodatkowo maja 9 lat )
3.Turbo wymieniam na nowe ponieważ (wirnik ma delikatne luzy ale i tak za duże ) plus na pęknięcie od strony gorącej (to też podobno norma )można byłoby tak jeździć dalej ale to nie u mnie
4.Te silniki są zakute i wytrzymują do 400 a nawet 500 ps Tak twierdzi kolega z klubu Ryba który zajmuje się nimi zawodowo Mi wystarczy moje 300
5.Wszystkie podzespoły zamawiam tylko w ASO wiem ze przepłacam ale na bezpieczeństwie się nie oszczędza a tym bardziej przy takiej mocy
Reasumując to poprostu dbanie o dobrą kondycję silnika i naprawa jego podzespołów(turbo i głowica) Tak wiem sporo kasy do wydania ale pewność że serce jak dzwon a to najważniejsze przy tej mocy .Jak się powie A to i trzeba powiedzieć B co nie zmienia faktu iz d... boli he he Koszty naprawy części ok 2500-3000 + 2700 nowe turbo + 1700 robota Razem ok 7 tyś Niestety pasja kosztuje a OPC tym bardziej
Ostatnio zmieniony 31 sie 2015, 19:40 przez Wojti, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Rozsądna decyzja!Wojti pisze:Decyzja podjęta Dla mojej spokojności rozbieram i wymieniam pierścienie + śruby korbowodów tak jak sugerował Marcin nie ma co żałować kilka stów Co do uwag że to od podniesienia mocy to bzdura i nie zgadzam się z tym
1.Zafirka kopciła lekko od momentu zakupu (nie wiem jak dawał wd... poprzedni właściciel )
2.nie rozleciał się silnik( gładzie i tłoki super) tylko uszczelniacze zaworowe (przy tych silnikach to podobno norma tak twierdzi tokarz dodatkowo maja 9 lat )
3.Turbo wymieniam na nowe ponieważ (wirnik ma delikatne luzy ale i tak za duże ) plus na pęknięcie od strony gorącej (to też podobno norma )można byłoby tak jeździć dalej ale to nie u mnie
4.Te silniki są zakute i wytrzymują do 400 a nawet 500 ps Tak twierdzi kolega z klubu Ryba który zajmuje się nimi zawodowo Mi wystarczy moje 300
5.Wszystkie podzespoły zamawiam tylko w ASO wiem ze przepłacam ale na bezpieczeństwie się nie oszczędza a tym bardziej przy takiej mocy
Reasumując to poprostu dbanie o dobrą kondycję silnika i naprawa jego podzespołów(turbo i głowica) Tak wiem sporo kasy do wydania ale pewność że serce jak dzwon a to najważniejsze przy tej mocy .Jak się powie A to i trzeba powiedzieć B co nie zmienia faktu iz d... boli he he Koszty naprawy części ok 2500-3000 + 2700 nowe turbo + 1700 robota Razem ok 7 tyś Niestety pasja kosztuje a OPC tym bardziej
Jak to mówią: "Nie ma zysku bez strat!" A domniemam,że Wojtek wyznaję tą samą zasadę,co ja "Stać cię na samochód,niech cię będzie stac na utrzymanie"!
Oczywiście!
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
układ korbowo-tłokowy... reszta - masz okazję przekonać się u siebie: tu pęknie jakiś kolektor, tu przysmażą sie uszczelniacze i tak "never ending story"Wojti pisze:.Te silniki są zakute i wytrzymują do 400 a nawet 500 ps
Pewnie że wytrzyma kwestia ile czasu i ile to będzie potem kosztować. Bo jakby to się miało wykrzaczyć po 30-60tyś km - bywa - pasja kosztuje ale nie co kwartał i każde 6-15tyś km pakować 5-7tyś zł w silnik.
Wracając do pierścieni: a nie ma w sprzedaży jakiś akcesoryjnych, wzmacnianych, trwalszych do tego silnika ?
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt: