duże spalanie
Moderator: Sebu$
no dzięki miodzik dopiero tu raczkuje -no to jadę w skrucie.zośke mam x20dtl 82 kucyków mam 2 lata chodziła jak zegareczek łącznie ze spalaniem do momentu jak przeszła w tryb awaryjny z powodu awarii czujnika położenia wału został wymieniony oraz świece żarowe firmy behru i się zaczęło coraz głośniejsza praca silnika oraz większe zużycie paliwa.kupiłem opel scaner żeby to ogarnąć ale w nim też raczkuje-zbyt dużo opcji i też słabo daje radę może jakieś podpowiedzi coś z adaptacją nie tak czy coś.już nie łapę z góry dziękuje.
maciek
maciek
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Maciek a w tej chwili masz jakieś błędy?
Poczytaj jeszcze o przeplywomierzu. Może być zabrudzony i źle dawkować paliwo z powodu zasyfienia.
Czujnik położenia wału to standardowa usterka więc się tym nie przejmuj.
Ile masz nalatane tą DTL-ką?
Poczytaj jeszcze o przeplywomierzu. Może być zabrudzony i źle dawkować paliwo z powodu zasyfienia.
Czujnik położenia wału to standardowa usterka więc się tym nie przejmuj.
Ile masz nalatane tą DTL-ką?
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2015, 19:20 przez miodzik, łącznie zmieniany 1 raz.
dtl-ką mam najechane ok. 230000km ale to teoria bo była z belgii.chodziła ja zegarek a po wymianie czujnika położenia wału i świec żarowych zaczęła głośno chodzić i więcej palić czyżby coś nie zaadoptowane??
EDIT
co do przepływki mam 5 sztuk na podmianę i nic.
1-sza bosch to samo co moja od 350mg/strk do 950mg/strk
2--ga magnetti marelli nowa od 350mg/strk do 1950mg/strk ale przy ostrym bucie wywala błąd na 0,5 sek. i muli i za chwilę jest ok.
czytałem że się liczy tak 82kmx0,8=656mg/strk to nie pasuje do maxymalnego poboru powietrza
3--cie zdjąłem przepływomierz w tryb awaryjny i pokazał opel scaner że ma 1500mg/strk ustalone więc nic nie kumam
EDIT
ta głośna praca to może poduszki pod silnikiem czy co???ale to że muli przy starcie to nie kumam patrzyłem na dawki paliwa ale mam za mało wiedzy w tym opel scanerze iw praktyce więc dalej lipa-jakieś sugestje.
Posty pisane w krótkim odstępie czasowym edytujemy i scalamy - GOTI
EDIT
co do przepływki mam 5 sztuk na podmianę i nic.
1-sza bosch to samo co moja od 350mg/strk do 950mg/strk
2--ga magnetti marelli nowa od 350mg/strk do 1950mg/strk ale przy ostrym bucie wywala błąd na 0,5 sek. i muli i za chwilę jest ok.
czytałem że się liczy tak 82kmx0,8=656mg/strk to nie pasuje do maxymalnego poboru powietrza
3--cie zdjąłem przepływomierz w tryb awaryjny i pokazał opel scaner że ma 1500mg/strk ustalone więc nic nie kumam
EDIT
ta głośna praca to może poduszki pod silnikiem czy co???ale to że muli przy starcie to nie kumam patrzyłem na dawki paliwa ale mam za mało wiedzy w tym opel scanerze iw praktyce więc dalej lipa-jakieś sugestje.
Posty pisane w krótkim odstępie czasowym edytujemy i scalamy - GOTI
Ostatnio zmieniony 01 maja 2015, 10:12 przez peper, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
A ten czujnik masz na pewno właściwy? Ciekawi mnie totalny brak błędów
tak się dziej tylko na tej przepływce?peper pisze:2--ga magnetti marelli nowa od 350mg/strk do 1950mg/strk ale przy ostrym bucie wywala błąd na 0,5 sek. i muli i za chwilę jest ok.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2015, 20:36 przez Maćku, łącznie zmieniany 2 razy.
nic nie poszło---no komprende
EDIT
EDIT
tak wywala tylko na magnetti maelli reszta jest ok.jest następny problem temp. oleju na zimnym silniku pokazuje 71stopni celcjusza a w parametrach normalnie 13 stopni celcjusza
EDIT
błędów nie ma
EDIT
czujnika nie sprawdzałem co zamontowali ale bosh nie lubi zamienników
Posty pisane w krótkim odstępie czasowym edytujemy i scalamy - GOTI
EDIT
EDIT
tak wywala tylko na magnetti maelli reszta jest ok.jest następny problem temp. oleju na zimnym silniku pokazuje 71stopni celcjusza a w parametrach normalnie 13 stopni celcjusza
EDIT
błędów nie ma
EDIT
czujnika nie sprawdzałem co zamontowali ale bosh nie lubi zamienników
Posty pisane w krótkim odstępie czasowym edytujemy i scalamy - GOTI
Ostatnio zmieniony 02 maja 2015, 20:37 przez peper, łącznie zmieniany 1 raz.
- mr.big
- Przeglądacz
- Posty: 56
- Rejestracja: 12 gru 2014, 15:31
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Niedawno nabyłem Zafirę A 1.8
Na trasie przy prędkościach 120-160 komputer wskazuje około 10,0 l spalania średniego.
Miasto 12,2 litra według wskazań kompa. Na podstawie ilości tankowanego paliwa wyszło nam że spalił 14 litrów !!!
Możliwe jest takie duże spalanie benzyny ?
Autem jeździmy spokojnie, bo wozimy nim nasze bliźniaki, więc tym bardziej mnie dziwi takie duże spalanie.
Przed zakupem był jakiś problem ze sterownikiem silnika. Sprzedawca poinformował że został wymieniony na nowy.
Po zakupie byłem w ASO i zwrócili uwagę że sterownik był rozbierany i klejony. Podobno jest to element nierozbieralny i dlatego musieli go kleić.
Możliwe że to sterownik odpowiada za taki stan rzeczy ?
Na trasie przy prędkościach 120-160 komputer wskazuje około 10,0 l spalania średniego.
Miasto 12,2 litra według wskazań kompa. Na podstawie ilości tankowanego paliwa wyszło nam że spalił 14 litrów !!!
Możliwe jest takie duże spalanie benzyny ?
Autem jeździmy spokojnie, bo wozimy nim nasze bliźniaki, więc tym bardziej mnie dziwi takie duże spalanie.
Przed zakupem był jakiś problem ze sterownikiem silnika. Sprzedawca poinformował że został wymieniony na nowy.
Po zakupie byłem w ASO i zwrócili uwagę że sterownik był rozbierany i klejony. Podobno jest to element nierozbieralny i dlatego musieli go kleić.
Możliwe że to sterownik odpowiada za taki stan rzeczy ?
- mr.big
- Przeglądacz
- Posty: 56
- Rejestracja: 12 gru 2014, 15:31
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Wojti pisze:Spalanie spore he he Prawie jak u mnie w trasie bo mam z 15 l -16 l ale mocy trochę więcej Trzeba to dokładnie sprawdzić z kompa czy nie ma jakiś błędów itp
Sprawdzony komputer, sprawdzone spaliny. Nie ma błędów, spaliny ok.
Wkurzyłem sie i wpakowałem LPG. Spala 13,5 litra gazu na 100 km w cyklu mieszanym. Niby sporo , ale to i tak jest super jeśli chodzi o koszty w moim przypadku
Zastanawiam się jeszcze jaki wpływ na spalanie ma skrzynia biegów. U mnie niestety jest bardzo krótka i na autostradzie brakuje 6-tego biegu. Denerwuje mnie to i być może ma to także wpływ na spalanie. W przyszłym roku być może pokuszę się o wymianę skrzyni na dłuższą.
- mr.big
- Przeglądacz
- Posty: 56
- Rejestracja: 12 gru 2014, 15:31
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Zastanawiam się jeszcze nad przyczyną wysokiego spalania przez moją Zośke. Wpakowałem LPG i spala podobną ilośc gazu jak benzyny (12l), więc nie ma tragedii finansowej.
Ostatnio zwróciłem uwagę na temperaturę która dochodzi do około 80 stopni. To trochę mało chyba. Zdarzyło się tez że po prawie 30 minutach jazdy wskazówka temp nawet nie drgnęła. Gaz się nie chciał w ogóle przełączyć.
Być może do wymiany jest termostat i czujka temperatury.
Teraz tak rozmyślam że to być może jest przyczyna wyskiego spalania, bo komputer dostaje błędne informacje i podaje nieprawidłową mieszankę.
Może tak być, czy to błędny trop ?
Ostatnio zwróciłem uwagę na temperaturę która dochodzi do około 80 stopni. To trochę mało chyba. Zdarzyło się tez że po prawie 30 minutach jazdy wskazówka temp nawet nie drgnęła. Gaz się nie chciał w ogóle przełączyć.
Być może do wymiany jest termostat i czujka temperatury.
Teraz tak rozmyślam że to być może jest przyczyna wyskiego spalania, bo komputer dostaje błędne informacje i podaje nieprawidłową mieszankę.
Może tak być, czy to błędny trop ?
- mr.big
- Przeglądacz
- Posty: 56
- Rejestracja: 12 gru 2014, 15:31
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Nie wiem gdzie mam wpięty gaz, ale myślę że do obiegu na który puszcza obieg termostat.gRZENIU pisze:Myślę ,że sama wymiana termostatu powinna załatwić sprawę i zmniejszyć spalanie ... A gdzie masz wpięty gaz ,że przy takiej temp. nie przełączył się na gaz zawsze gazownicy ustawiali 30-40 stopni ...
Standardowo gaz się pzrełącza po około 3 minutach, ale zdarzyło sie że się nie chciał przełączyć nawet po 20 minutach. Wskazówka od temperatury na desce rozdzielczej nie ruszyła się wcale przez ten czas.
Spala 12l benzyny?? Tyle to pali OPC i to nie w ecodrivingu, ale normalna jazda z przewagą buta. Po pierwsze wymiana termostatu - to bardzo ważny element dla instalacji lpg, ale podejrzewam, że u Ciebie to nie jedyny problem. Trzeba by odczytać błędy z komputera i po wymianie termostatu podjechać na regulację gazu. Kolejna sprawa jak stara jest instalacja, bo jakoś z wypowiedzi sądzę, że to chyba nie sekwencja, ale mogę się mylić. Zosia Z18XE (taką posiadam), pali benzyny przy normalnej jeździe ok. 8l benzynki. U mnie przy ecodrivingu (emeryt stajl) schodzę do 8,3l/100 GAZU! Spalanie na komputerze pokazuje ok. 7,2-7,8. Kolego, wymień termostat, zmień płyn, później litrażuj na benzynie i na gazie, później można diagnozować co dalej z tym fantem, bo wątpię, aby sam termostat powodował spalanie rzędu 12l
- mr.big
- Przeglądacz
- Posty: 56
- Rejestracja: 12 gru 2014, 15:31
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
No właśnie podłączali się do kompa i nie było żadnych błędów....kacza1982 pisze:Spala 12l benzyny?? Tyle to pali OPC i to nie w ecodrivingu, ale normalna jazda z przewagą buta. Po pierwsze wymiana termostatu - to bardzo ważny element dla instalacji lpg, ale podejrzewam, że u Ciebie to nie jedyny problem. Trzeba by odczytać błędy z komputera i po wymianie termostatu podjechać na regulację gazu. Kolejna sprawa jak stara jest instalacja, bo jakoś z wypowiedzi sądzę, że to chyba nie sekwencja, ale mogę się mylić. Zosia Z18XE (taką posiadam), pali benzyny przy normalnej jeździe ok. 8l benzynki. U mnie przy ecodrivingu (emeryt stajl) schodzę do 8,3l/100 GAZU! Spalanie na komputerze pokazuje ok. 7,2-7,8. Kolego, wymień termostat, zmień płyn, później litrażuj na benzynie i na gazie, później można diagnozować co dalej z tym fantem, bo wątpię, aby sam termostat powodował spalanie rzędu 12l
Gaz sekwencja BRC zamontowany 3 miesiące temu. Zamontowałem go tylko z powodu dużego spalania Pb. W trasie to auto mi spaliło 10 l benzyny, a po mieście 12 i więcej.
I to przy spokojnej jeździe...
Pytałem kilku mechaników o możliwą przyczynę tak dużego spalania. W zasadzie mnie zlewali. Gość który montował mi LPG powiedział że to duże auto i musi dużo palić. Dla mnie to bzdura bo to auto nie powinno na trasie spalić więcej niż 8 litrów benzyny, a po mieście max 10.
Wymienię termostat wraz z czujką temperatury. Zobaczymy czy się coś zmieni.