[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
Już jestem ( chyba) po wypalaniy DPFa w trasie. Słychać było inny dźwięk - silnik jakby głośniej pracował. Druga sprawa - zauważalnie wzrosło chwilowe spalanie podczas jazdy. Wypalanie trwało 10-15 minut. Jedno co mnie zastanowiło, to jak zdjąłem nogę z gazu ( hamowanie silnikiem) to zużycie było 0 - z czego wynikać mogłoby, że wtedy proces wypalania jest przerywany.
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
jeżeli chodzi w czym płukać to wklejam cytat z vkp
Jezeli bym usuwal DPF to calkowicie i update softu, zeby w ogole nie widzial go, a nie jakies emulatory.ATLANTOL HDE
to jest ten preparat. pisałem do nich ale niestety nie sprzedaja w ilościach małych:/ min to 25 kg (czyli bańka) i cena to 423,95 zł z transportem.
Gość pisał mi że serwisy OPLA biorą ten preparat. Rozcieńcza się go z wodą bo jest to koncentrat.
jak długo można jeżdzić z migającą kontrolką świec żarowych
jelsli kontrolka migała to rzeczywiscie jest juz filtr zapachany ale nie oznacza to ze koniecznie od razu do serwisu jesli auto sie normalnie zachowuje. Kontrolka ostrzga ze był juz 3 próby wypalenia zakonczone niepowodzeinem. U mnie tak było...dzownilem do kilka aso i mowili ze jest ok jesli auto nie zachowuje sie jakos dziwnie.....ale.....uwaga......aboslutnie nie można przegapic nastepnego wypalania...które u mnie sie właczyło po okolo 150 km od tej migajacej kontrolki. I uwaga...!!! migajaca kontrolka może ale nie koniecznie musi oznaczac ze wlasnie sie zaczyna proces wyapalania...tylko ze filtr jest zapchany i wkrotce nastapi wyapalanie.
Tak wiec tak jak ktos sugerwował na tym forum...zawsze ....ale to absolutnie zawsze....przed wyłaczeniem silnika... trzeba popatrzeć na chwilowe spalanie.....i najlepiej poczekac jakies 2-3 minut...bo to i tak jest wymagane dla chłodzenia turbiny.... Ostrzgam bo u mnie jak sie zatrzymałem to chwilowe spaalnie bylo normlne tzn 0.5 litra....ale po jakis włąsnie 2 minutach zaczał sie proces.....i trwał ponad 15 minut...
Tak wiec tak jak ktos sugerwował na tym forum...zawsze ....ale to absolutnie zawsze....przed wyłaczeniem silnika... trzeba popatrzeć na chwilowe spalanie.....i najlepiej poczekac jakies 2-3 minut...bo to i tak jest wymagane dla chłodzenia turbiny.... Ostrzgam bo u mnie jak sie zatrzymałem to chwilowe spaalnie bylo normlne tzn 0.5 litra....ale po jakis włąsnie 2 minutach zaczał sie proces.....i trwał ponad 15 minut...
już po problemie kontrolka migała przez 240 km na autostradzie . Pierwsze 120 km powyżej 3000 obrotów i nic lampka migała następne 120 km tak jak w instrukcji nie przekraczałem 2000 obrotów i znowu nic lampka miga. Pojechałem do aso okazało się że filtr jest czysty a miganie to poprostu jakiś błąd komputera wykasowano go i jest wszystko OK