Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#571 Post autor: Wojti »

Czyściłeś EGR ?Zacznij od tego :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

adash0

#572 Post autor: adash0 »

Ja myślę że to EGR, ale gdzie to jest i jak to wyjąć?

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#573 Post autor: chabretti »

Egr masz z przodu z tego linka pewnie go rozpoznasz.
Ja bym obstawił coś innego. Mi po zacięciu egra tylko mocy brakowało a obroty nie falowały. wskazówka szła normalnie do góry od obrotów (max chyba do 2000 obr/min) tylko nie było czym jechać. Najlepiej to podłączyć się pod kompa i zobaczyć co wyjdzie :)
Rozkładając karty ;) ja obstawiam raczej czujnik położenia wału. Ale to tylko moje sugestie :)
A po filmiku to widzę że masz jeszcze jeden problem :) Ta prostokątna ikona (kontrolka) z wiatraczkiem jest od elektronicznego sterowania układem chłodzenia silnika

adash0

#574 Post autor: adash0 »

Te dwie kontrolki włączają się razem w tym przypadku i razem gasną, najpierw gaśnie wiatrak później po kilku sekundach kluczyk. Nie strasz wałem, bo się nie chce denerwować. Od kiedy kupiłem auto rok temu co chwile mam bonusy... sprawdzę w wolnej chwili EGR. Dzięki :piwo:

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#575 Post autor: chabretti »

Kolego nie napisałem wał tylko czujnik położenia wału
koszt takieko czujnika około 130-150zł

radekevo7

#576 Post autor: radekevo7 »

Witam Wszystkich
Mam problem z macą i hamulcami(twardy pedał) w mojej zafirce 2.0 DTI . odczytałem błedy , i dowiedziałem sie że mam do wymiany czujnik temperatury paliwa , z tego co sie orientuje to nie ma nic do mocy i hamulców . Gdy silnik jest zimny jest całkiem ok . ale po przejechaniu kilku kilometrów silnik łapie temp. i traci moc , na pulpicie wyskakuje (samochód z kluczykiem ). Może ktos spotkał sie z czymś podobnym?

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#577 Post autor: Rybka »

Jeśli masz twarde hamulce i łapie muła to na 99% coś z podciśnieniem.
Musisz posprawdzać wężyki od podciśnień i elektrozawory.
Winna może być też vacum pompa.
Posprawdzaj elektrozawory i wężyki oraz gruszki od turbo egr i klapek.

radekevo7

#578 Post autor: radekevo7 »

podcisnienie na klapkach, egr i turbo sprawdzone . boje sie ze to serwo gubi gdzies podcisnienie . byłem na diagnozie i komputer pokałał brak doładowania turbo , zafira wykrecała 0,7 bara na jałowym jak i na pełnych obrotach , gdzie na samym jałowym biegu powinno byc 0.9

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#579 Post autor: Rybka »

Sprawdzaliście podciśnienie vakuometrem?
Komputerem sprawdzaliście podciśnienia? To jest niewykonalne.
Te 0.7 i 09 bara to sprawdzone takim zegarem wpinanym w wężyki od podciśnienia czy mowa o ciśnieniu doładowania widocznym na kompie.
Odpal auto i zobacz czy sztanga od turbo idzie max w lewo i czy ręką nie da się ją ruszyć

radekevo7

#580 Post autor: radekevo7 »

komputerem nie sprawdzałem podciśnienia tylko doładowanie turbo . sztanga po odpaleniu przesuwa sie w lewo i po wyłaczeniu silnika powoli wraca na swoje miejsce . według kolesia od komputera wina leży po stronie turbiny

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#581 Post autor: Rybka »

Jeśli sztange zaciąga w lewo i nie puszcza po dodaniu gazu to masz ok.
0.7 i 0.9 bara doładowania to strasznie mało.
Pewnie uszkodzony czujnik ciśnienia bezwzględnego tzw Map Sensor.
Na początek go przeczyść.
Wąż idący od turbiny puchnie i robi się twardy po dodaniu gazu?

radekevo7

#582 Post autor: radekevo7 »

czujnik cisnienia podmieniałem od innej zafiry , nic to nie dało . waz jest miękki , i turbo sprawia nawet wrazenie jakby wciagało powietrze tym weżem od intercoolera . najlepsze jest to ze gdy zafira dłuzej stoi np. 12h to turbo działa i ma niezłego kopa , tylko ze po przejechaniu 10km zapala sie samochodzik z kluczykiem i samochod łapie muła.

Awatar użytkownika
samczos
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 13 lut 2011, 17:22
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza
Model:

#583 Post autor: samczos »

Witam kolegow mam pytanie ,czy da sie wymienic siłownik klapek dolotu zafira 2.0dti bez jakiegos specjalnego zozbierania kolektora i jak sie za to zabrac ?prosze o pomoc Dzieki

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#584 Post autor: Janus »

Słuchajcie,

I ja mam dziwne historie ze swoją Zafirą. Chodzi o brak dynamiki kiedy silnik jest "zimny". Auto zachowuję się jakby nie miało ciągu. Z jednej strony można to Zosi wybaczyć - podobno jest to funkcja ECU aby zabezpieczyć zdrowie silnika - ok. Tylko dlaczego nawet wtedy kiedy już osiągnię temperaturę pracy, to i tak nie ma zawsze takiej samej dynamiki?? Czasami wystarczy zrobić krótki postój, zgasić na chwilę silnik, uruchomić ponownie i auto dostaje "kopa". Dla mnie wygląda to tak: Albo po odpaleniu lepiej zadziała sztanga od turbo albo ECU odświeża odczyty z jakiegoś czujnika dopiero przy kolejnym starcie silnika - wtedy odczyty są już "bardziej optymistyczne" i ECU silnika oferuje lepszą moc.

Aczkolwiek sztangę raczej bym wykluczał, ponieważ ile razy jej nie sprawdzam - to zawsze jest zaciągnięta na maksa i nie dam rady ruszyć jej ręką. No to chyba jest ok??

Po prostu Zosia ma "lepsze i gorsze dni" jeśli chodzi o dynamikę. Żadnych błędów na tablicy rozdzielczej. Żadnych większych problemów z odpalaniem - no może poza temperaturami w przedziale +5-0oC - no ale tutaj wiadomo że albo trzeba zrobić update softu ECU albo zamontować "oszusta".

Czy Ktoś ma podobne objawy i jakieś podejrzenia co do przyczyny?
Janusz

Awatar użytkownika
mosfer
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 20 lis 2014, 17:54
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń
Model:

#585 Post autor: mosfer »

Z tego co opisujesz Janusz zgadza sie i z moja zafira, tez czasami jej brakuje mocy. Kiedys jechałem z kompletem pasażerów i ciagnela aż milo :lol: ale i są takie momenty gdy jadę sam i nie ma sily sie bujnąć. Kiedy usuwali mi urwana swiece w serwisie Bosch, mechanik mowil ze owa sztanga turbo (westage) lubi sie zacinać. Warto ja potraktować środkiem smarnym ponieważ ciegno sztangi jest na wierzchu niczym nie osloniete i sobie rdzewieje. Przy moim turbo sztanga ruszalem przy wylaczonym silniku i dala sie ruszyć jakies 5mm, lecz gdy silnik byl na chodzie wtedy nie reagowala (to przez podciśnienie). Zaś gdy wyczyscilem kolektor ssący i klapki wirowe auto na pedal gazu reagowało naprawde dobrze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”