[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze
Już po czyszczeniu, samochodzik z kluczykiem najpierw zaświecił ( i trochę poświecił), a następnie zgasł. Czy problem ustąpił zobaczę jutro po wyjechaniu na miasto. Ale wydaje mi się że samochód słabo się zbiera z wolnych obrotów, a sławny błąd z czwórką, pozostał pomimo zdjęcia na dłużej klem (czy trzeba kasować w bardziej cywilizowany sposób?). Czuję że zamiast stalówek trzeba będzie "zainwestować" w EGR.
1. Mam pytanie odnośnie demontażu egr w z19dt…. bo tam jest ciut inaczej…. Patrzyąc na te fotke… rozumiem ze najpierw trzeba wykręcić te 3 sruby na żółtej części zaworu….a potem te 2 na zielonym…..a później te 2 na niebiskiej części? Jak odkręcic te sruby na niebiskiej cześci jak one są pod spodem i nie ma tam za bardzo dostępu?
2. Na tej fotce ta kostka z czujnikem wychodzi w dół…a u mnie w góre, skąd ta róznica?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4e1 ... 9063c.html
2. Na tej fotce ta kostka z czujnikem wychodzi w dół…a u mnie w góre, skąd ta róznica?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4e1 ... 9063c.html
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2010, 23:13 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem właśnie świeżo po czyszczeniu EGR w silniku z19DTL (100KM) czyli tego z 8-ma zaworami. Właściwie żaden błąd nie wyskakiwał, ale od czasu do czasu czuć było szarpanie przy przyspieszaniu (w zakresie ok. 1800-2000 obr/min) i chwilami brak reakcji na dodawanie gazu przy niskich obrotach (poniżej 2000 obr/min).kaliope pisze:1. Mam pytanie odnośnie demontażu egr w z19dt…
Podejście nawet po zdjęciu podszybia do niektórych śrub nieciekawe, dlatego zawór wyjąłem wraz z rurkami. Dolna (dłuższa, na rys. niebieska) mocowana jest na opaskę (uwaga na cienką metalową uszczelkę, żeby nie zgubić); górna (krótka, na rys. zielona, wygięta pod kątem 90st) łatwiej odkręciła się od strony silnika - klucz nasadowy 10.
Stan zabrudzenia - myślałem, że będzie gorzej. Sposób czyszczenia - benzyna ekstrakcyjna, pędzelek, Brunox i szmata. Bez wiercenia i wyciągania trzpienia z solenoidu. Czas czyszczenia - ok. 1h. Smarowanie - olej (w małych ilościach). Po złożeniu i przetestowaniu - może być. Po paru tysiącach km się okaże.
PS. U mnie wtyczka też była do góry...
Mam pytanie odnośnie lekkiego szarpania silnika w mojej Zafirce na 3 lub 4 biegu w okolicach 2000 lub 2100 obrotów? Jak normalnie przyśpieszam jest okay tylko jak dłużej auto jedzie na 3,4 biegu na tych obrotach to jest takie lekkie szarpanie ale też nie zawsze. Czy zawór EGR zaczyna powoli szwankować. Wtryski i turbine sprawdziłem a komputer nie wyrzuca żadnego błędu. Dziękuje z góry za odpowiedź.
PS. moge kupić używany sprawny EGR za 100zł czy warto go kupić już teraz raz na zapas?
PS. moge kupić używany sprawny EGR za 100zł czy warto go kupić już teraz raz na zapas?
Ostatnio zmieniony 03 cze 2010, 06:56 przez Burzyk, łącznie zmieniany 1 raz.