Swap z 2.0 dtl na z19dt
Moderator: Mariusz
Swap z 2.0 dtl na z19dt
Siemanko.
Mam pytanie czy mozliwy jest swap na silnik z19dt oczywiscie ze skrzynia, wiem, że musze liczyć sie z kosztami wiec prosze o konkrety czy mozliwy jest taki swap czy z jakis przyczyn nie mozna tego zrobić.
Pozdro i miłego na weekend
Mam pytanie czy mozliwy jest swap na silnik z19dt oczywiscie ze skrzynia, wiem, że musze liczyć sie z kosztami wiec prosze o konkrety czy mozliwy jest taki swap czy z jakis przyczyn nie mozna tego zrobić.
Pozdro i miłego na weekend
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
Ile chcesz w ogóle na to przeznaczyć? Kupno używanego diesla wiąże się z dużym ryzykiem ciągłych awarii do tego jest potrzebny magik co ogarnia takie SWAP'y oraz to, że tak naprawdę nie wiadomo jak ma przebieg więc przydała by się gruntowna odbudowa...
Sądzę, że wygodniej byś miał (o ile masz fundusze) sprzedać ZA i to co chcesz wsadzić SWAP dołożyć i kupić ZB czy co innego
Nawet nie słyszałem by ktoś ogarniał temat kiedyś zmiany DTi na nowsze diesle CDTI
Sądzę, że wygodniej byś miał (o ile masz fundusze) sprzedać ZA i to co chcesz wsadzić SWAP dołożyć i kupić ZB czy co innego
Nawet nie słyszałem by ktoś ogarniał temat kiedyś zmiany DTi na nowsze diesle CDTI
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2015, 05:41 przez Maćku, łącznie zmieniany 1 raz.
SWAP'ują wszystko do wszystkiego.
Tylko pytanie ile kolega chce biletów NBP przeznaczyć na to, bo podejrzewam, że 15kPLN to będzie mało na taki zabieg.
Zmiana auta to najprostsza sprawa. A zrobienie SWAP'a to już mamy indywidualne auto.
P.S. Mam kumpla, który kiedyś do Malucha przeszczepił silnik od UNO 1,4Turbo.
Tylko pytanie ile kolega chce biletów NBP przeznaczyć na to, bo podejrzewam, że 15kPLN to będzie mało na taki zabieg.
Zmiana auta to najprostsza sprawa. A zrobienie SWAP'a to już mamy indywidualne auto.
P.S. Mam kumpla, który kiedyś do Malucha przeszczepił silnik od UNO 1,4Turbo.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Ja swoje 20DTI jak miałbym zmieniać, to tylko na benzynę. Najprostsza opcja - znaleźć Zośkę A w benzynie na dawcę (skrzynia, półosie, silnik, okablowanie, komputer, immo itp itd). Tylko co tam kupisz i wsadzisz? 1.6 , 1.8 czy ew z22se?? 2.2 to jest jest jeszcze jakieś rozwiązanie. Aha - no zapomniałem o 2.0 turbo - ale to już naprawdę wór kasy będzie. A jak swapa nie ogarniesz sam, to już na pewno będzie wór kasy albo i dwa...Bakuch pisze:liczyłem na to ze zmieni sie silnik ze skrzynia i oczywiscie osprzetem i to mamy final no ale skoro taka jazda z tym to temat do zamkniecia
Najlepsze swap-y to takie, gdzie udaje się sprząc nowy silnik ze skrzynią siedzącą już w aucie. Sympatycznie to wygląda przy swapie X17DTL na X20XEV albo inne 2.0 Opla na bigbloku, bo X17DTL to też bigblok.
Co do pasowania 2.0 benzyny do skrzyni przy DTI to nawet pojęcia nie mam. Maltretuję wujka Google i nic...
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Update do tematu:
Na angielskim forum znalazłem informację, że skrzynia F23 od diesla pasuje do benzyny. I teraz są dwie opcje - albo zostawiamy zamach z diesla (założenie że montujemy silnik 2.0 16V 150KM czyli C20XE bo tam był zamach na 8 śrub), albo musimy wywalić zamach i sprzęgło z dwumasą, a w kielichu skrzyni na wałek sprzęgłowy dotoczyć dystansik 13mm grubości aby zniwelować za dużo miejsca na wałku po dwumasie - i wtedy pakuje się sprzęgło z dociskiem od benzyny.
Podejrzewam, że skoro wchodzi C20XE, to tak samo cała gama silników na bigblocku - czyli X18XE, X20XEV, stare C20NE oraz X22SE, X22XE (silniki 2.2l z Omegi B albo Sintry czy Frontery).
Na angielskim forum znalazłem informację, że skrzynia F23 od diesla pasuje do benzyny. I teraz są dwie opcje - albo zostawiamy zamach z diesla (założenie że montujemy silnik 2.0 16V 150KM czyli C20XE bo tam był zamach na 8 śrub), albo musimy wywalić zamach i sprzęgło z dwumasą, a w kielichu skrzyni na wałek sprzęgłowy dotoczyć dystansik 13mm grubości aby zniwelować za dużo miejsca na wałku po dwumasie - i wtedy pakuje się sprzęgło z dociskiem od benzyny.
Podejrzewam, że skoro wchodzi C20XE, to tak samo cała gama silników na bigblocku - czyli X18XE, X20XEV, stare C20NE oraz X22SE, X22XE (silniki 2.2l z Omegi B albo Sintry czy Frontery).
Janusz