Trzeba kręcić ok 10sek by odpaliła. Zafira A Z20LET

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
LENIWIEC
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 02 maja 2012, 23:07
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Wadowice
Auto: OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

Trzeba kręcić ok 10sek by odpaliła. Zafira A Z20LET

#1 Post autor: LENIWIEC »

Witam bardzo serdecznie.

W temacie już chyba wszystko zostało napisane. Założyłem nowy temat bo nie widzę żadnego podobnego wątku. Wszystkie dotyczą Diesla a nie benzynki tak jak u mnie...

Problem jest tego typu że od jakiegoś czasu moja Zafirka ma problemy z odpaleniem za pierwszym razem. Owszem zawsze odpala za 1 razem ale po kręceniu ok 10sek... Boje się że szlag trafi rozrusznik bądź coś innego... Aku padnie lub tym podobne...


Dodam jeszcze że Jak odpale za pierwszym razem, zgaszę i palę za 2 razem to pali od strzała...


Ktoś może mi coś podpowiedzieć.

Czy może to być spowodowane złym działaniem przepływomierza ? Bo wiem że mam go do wymiany ale czy to przez niego może się tak dziać ?

Proszę bardzo o pomoc.

Kolo72

#2 Post autor: Kolo72 »

Coś mi się wydaje, że zapowietrza Ci się układ paliwowy.
Jak dłużej postoi, to paliwo ucieknie do zbiornika i wtedy trzeba dłużej kręcić, żeby zaciągła je ponownie.

Mogę się mylić, ale zaczął bym szukać od sprawdzenia połączeń przewodów paliwowych.

LENIWIEC
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 02 maja 2012, 23:07
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Wadowice
Auto: OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#3 Post autor: LENIWIEC »

Kolo72 pisze:Coś mi się wydaje, że zapowietrza Ci się układ paliwowy.
Jak dłużej postoi, to paliwo ucieknie do zbiornika i wtedy trzeba dłużej kręcić, żeby zaciągła je ponownie.

Mogę się mylić, ale zaczął bym szukać od sprawdzenia połączeń przewodów paliwowych.
Szczerze to jestem kiepski z mechaniki. Powiedz mi czy takie sprawdzenie przewodów to sprawdzenie na oko w kanale czy gdzieś nie jest pęknięty wężyk czy może jest nie wiem jakaś pompka którą można to sprawdzić czy rzeczywiście gdzieś dostaje się to powietrze ?

Boje się trochę takich napraw na oko bo już na prawdę sporo włożyłem w samochód i boje się kolejnych kosztów...

Awatar użytkownika
lech31
Zafiromaniak
Posty: 658
Rejestracja: 12 sie 2012, 19:44
Imię: Lech
Lokalizacja: Usarzów TOP
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#4 Post autor: lech31 »

Na początek wymień filtr paliwa. Jeśli układ paliwowy bez uszkodzeń powinno pomóc. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2015, 21:02 przez lech31, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#5 Post autor: gRZENIU »

LENIWIEC, Prosty sposób na sprawdzenie czy to układ paliwowy , na listwie wtryskowej masz taki plastikowy korek , odkręć go i tam jest taki ala wentyl.
Wciśnij go przed uruchomieniem silnika , powinno trysnąć paliwem . Jeżeli nie to wina układu paliwowego (dostarczania paliwa) , jeżeli jest ciśnienie to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej ...

LENIWIEC
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 02 maja 2012, 23:07
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Wadowice
Auto: OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#6 Post autor: LENIWIEC »

gRZENIU pisze:LENIWIEC, Prosty sposób na sprawdzenie czy to układ paliwowy , na listwie wtryskowej masz taki plastikowy korek , odkręć go i tam jest taki ala wentyl.
Wciśnij go przed uruchomieniem silnika , powinno trysnąć paliwem . Jeżeli nie to wina układu paliwowego (dostarczania paliwa) , jeżeli jest ciśnienie to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej ...
Na pewno zrobię tak jak piszesz, lecz najpierw muszę uporać się z TURBEM :(

ps. Zapomniałem ostatnio dodać że w aucie mam gaz i jak wyłączę Zośkę właśnie na benzynie to rano pali normalnie. Nie wiem czy nie jest coś z Gazem... ;/

Awatar użytkownika
michaslipknot
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 02 lip 2015, 16:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce
Auto: Opel Zafira OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20let

#7 Post autor: michaslipknot »

LENIWIEC pisze:
gRZENIU pisze:LENIWIEC, Prosty sposób na sprawdzenie czy to układ paliwowy , na listwie wtryskowej masz taki plastikowy korek , odkręć go i tam jest taki ala wentyl.
Wciśnij go przed uruchomieniem silnika , powinno trysnąć paliwem . Jeżeli nie to wina układu paliwowego (dostarczania paliwa) , jeżeli jest ciśnienie to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej ...
Na pewno zrobię tak jak piszesz, lecz najpierw muszę uporać się z TURBEM :(

ps. Zapomniałem ostatnio dodać że w aucie mam gaz i jak wyłączę Zośkę właśnie na benzynie to rano pali normalnie. Nie wiem czy nie jest coś z Gazem... ;/
Napisz jaki masz gaz, czy były wymieniane filtry, czy długo śmigasz z gazem? Jakie masz problemy z turbo? Ja też mam leta z gazem, jak kupiłem walczyłem a z pół roku z problemami, też właśnie z czym piszesz. Napisz jeszcze czy masz problem z odpaleniem samochodu po przejechaniu pewnej odległości i zgaszeniu czy pali normalnie? Jak jeździsz na gazie i odpalasz to pali na benzynie czy na gazie?... Opisz wszystko, coś się wymyśli ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”