Witam bardzo serdecznie.
W temacie już chyba wszystko zostało napisane. Założyłem nowy temat bo nie widzę żadnego podobnego wątku. Wszystkie dotyczą Diesla a nie benzynki tak jak u mnie...
Problem jest tego typu że od jakiegoś czasu moja Zafirka ma problemy z odpaleniem za pierwszym razem. Owszem zawsze odpala za 1 razem ale po kręceniu ok 10sek... Boje się że szlag trafi rozrusznik bądź coś innego... Aku padnie lub tym podobne...
Dodam jeszcze że Jak odpale za pierwszym razem, zgaszę i palę za 2 razem to pali od strzała...
Ktoś może mi coś podpowiedzieć.
Czy może to być spowodowane złym działaniem przepływomierza ? Bo wiem że mam go do wymiany ale czy to przez niego może się tak dziać ?
Proszę bardzo o pomoc.
Trzeba kręcić ok 10sek by odpaliła. Zafira A Z20LET
Moderator: Sebu$
-
- Przeglądacz
- Posty: 51
- Rejestracja: 02 maja 2012, 23:07
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Wadowice
- Auto: OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Szczerze to jestem kiepski z mechaniki. Powiedz mi czy takie sprawdzenie przewodów to sprawdzenie na oko w kanale czy gdzieś nie jest pęknięty wężyk czy może jest nie wiem jakaś pompka którą można to sprawdzić czy rzeczywiście gdzieś dostaje się to powietrze ?Kolo72 pisze:Coś mi się wydaje, że zapowietrza Ci się układ paliwowy.
Jak dłużej postoi, to paliwo ucieknie do zbiornika i wtedy trzeba dłużej kręcić, żeby zaciągła je ponownie.
Mogę się mylić, ale zaczął bym szukać od sprawdzenia połączeń przewodów paliwowych.
Boje się trochę takich napraw na oko bo już na prawdę sporo włożyłem w samochód i boje się kolejnych kosztów...
- lech31
- Zafiromaniak
- Posty: 658
- Rejestracja: 12 sie 2012, 19:44
- Imię: Lech
- Lokalizacja: Usarzów TOP
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Na początek wymień filtr paliwa. Jeśli układ paliwowy bez uszkodzeń powinno pomóc. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2015, 21:02 przez lech31, łącznie zmieniany 1 raz.
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
LENIWIEC, Prosty sposób na sprawdzenie czy to układ paliwowy , na listwie wtryskowej masz taki plastikowy korek , odkręć go i tam jest taki ala wentyl.
Wciśnij go przed uruchomieniem silnika , powinno trysnąć paliwem . Jeżeli nie to wina układu paliwowego (dostarczania paliwa) , jeżeli jest ciśnienie to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej ...
Wciśnij go przed uruchomieniem silnika , powinno trysnąć paliwem . Jeżeli nie to wina układu paliwowego (dostarczania paliwa) , jeżeli jest ciśnienie to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej ...
-
- Przeglądacz
- Posty: 51
- Rejestracja: 02 maja 2012, 23:07
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Wadowice
- Auto: OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Na pewno zrobię tak jak piszesz, lecz najpierw muszę uporać się z TURBEMgRZENIU pisze:LENIWIEC, Prosty sposób na sprawdzenie czy to układ paliwowy , na listwie wtryskowej masz taki plastikowy korek , odkręć go i tam jest taki ala wentyl.
Wciśnij go przed uruchomieniem silnika , powinno trysnąć paliwem . Jeżeli nie to wina układu paliwowego (dostarczania paliwa) , jeżeli jest ciśnienie to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej ...
ps. Zapomniałem ostatnio dodać że w aucie mam gaz i jak wyłączę Zośkę właśnie na benzynie to rano pali normalnie. Nie wiem czy nie jest coś z Gazem... ;/
- michaslipknot
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 02 lip 2015, 16:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Kielce
- Auto: Opel Zafira OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20let
Napisz jaki masz gaz, czy były wymieniane filtry, czy długo śmigasz z gazem? Jakie masz problemy z turbo? Ja też mam leta z gazem, jak kupiłem walczyłem a z pół roku z problemami, też właśnie z czym piszesz. Napisz jeszcze czy masz problem z odpaleniem samochodu po przejechaniu pewnej odległości i zgaszeniu czy pali normalnie? Jak jeździsz na gazie i odpalasz to pali na benzynie czy na gazie?... Opisz wszystko, coś się wymyśliLENIWIEC pisze:Na pewno zrobię tak jak piszesz, lecz najpierw muszę uporać się z TURBEMgRZENIU pisze:LENIWIEC, Prosty sposób na sprawdzenie czy to układ paliwowy , na listwie wtryskowej masz taki plastikowy korek , odkręć go i tam jest taki ala wentyl.
Wciśnij go przed uruchomieniem silnika , powinno trysnąć paliwem . Jeżeli nie to wina układu paliwowego (dostarczania paliwa) , jeżeli jest ciśnienie to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej ...
ps. Zapomniałem ostatnio dodać że w aucie mam gaz i jak wyłączę Zośkę właśnie na benzynie to rano pali normalnie. Nie wiem czy nie jest coś z Gazem... ;/