Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#451 Post autor: rafaellowarszaw »

Witam wszystkich.
Autko nie gazowane- lana tylko benzyna...


mariusz_technik- korekty- napisz proszę jak to sprawdzić (jestem cimnota :P )...

ps. a czy taki kulawy akumulator mógłbybyć przyczyną np. gubienia map- mechanicy ostatnio wgrywali....

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#452 Post autor: rafaellowarszaw »

ps.
(może walnę największą gafę).. A może wlać z litr, dwa litry PB 98? Tak,żeby ją trochę przedmuchało, dostała więcej kalorii?
Kiedyś tak podobno się czyściło silniki???


proszę o odpowiedź
Rafał

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#453 Post autor: SD72 »

rafaellowarszaw pisze:A może wlać z litr, dwa litry PB 98?
A czemu tylko litr albo dwa :?:

Ja swojej Zosi leje 98 srednio co trzecie tankowanie ;)
Ostatnio zmieniony 05 gru 2015, 19:30 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#454 Post autor: rafaellowarszaw »

Bazyliszku- a czy czymś grozi zalanie Zosi 98- oprócz "szoku" przy płaceniu?
Nie chciałbym skolei przedobrzyć, zalać 50l 98 i np. uszkodzić silnik czy powypalać coś (uszczelki,zawory bo coś takiego kiedyś usłyszałem)...

pozdrawiam
Rafał

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#455 Post autor: gRZENIU »

PB 98 to nie paliwo rakietowe nie przedmucha ci uszczelki, ani nie wypali gniazd zaworowych , ani zaworów ...
Były kiedyś testy odnośnie 95 , a 98 na różnych stacjach i praktycznie nie zmienia to nic. Na niektórych stacjach robiło się o 10-20 km więcej, przy tym samym stylu jazdy. Szkodliwości dla naszych silników żadnej , więc po do przepłacać ???? :>

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#456 Post autor: SD72 »

rafaellowarszaw pisze:Bazyliszku- a czy czymś grozi zalanie Zosi 98- oprócz "szoku" przy płaceniu?
Nie chciałbym skolei przedobrzyć, zalać 50l 98 i np. uszkodzić silnik czy powypalać coś (uszczelki,zawory bo coś takiego kiedyś usłyszałem)...

pozdrawiam
Rafał

Temat na forum ;) http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10228
bazyliszek72

L1U9K8A7S

#457 Post autor: L1U9K8A7S »

Witam wszystkich Zafiroholików :D
Właśnie wróciłem z podpięcia mojej Zafiry pod kompa i to mi pokazało:

P0170 - Regulacja składu mieszanki, rząd 1 - sygnał zbyt wysoki
P0110 - Temperatura powietrza dolotowego - obwód - sygnał zbyt niski
P0105 - Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze/ciśnienia atmosferycznego - sygnał zbyt niski
P1405 - Obwód czujnika położenia zaworu recyrkulacji spalin - usterka

Powód mojej wizyty u elektromechanika i podpięcia pod komputer to falujące obroty i szarpanie podczas jazdy oraz paląca się czasem kontrolka ta od silnika pomarańczowa.

Po skasowaniu błędów, błędy nie powróciły ponownie ale jak już wyjechałem od niego i zacząłem jechać auto zaczęło szarpać. Gościu mówił żebym pojeździł trochę i jutro wpadł zobaczyć na kompa jakie błędy wrócą.
.. a koledzy co na to? Tzn jeśli chodzi o te błędy...

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#458 Post autor: Piasek »

Pewnie standard ZA:
- zdychająca przepływka
- zdychająca sonda
- zdychający zespół cewek zapłonowych + wiekowe same świece
- zabrudzona i do kalibracji przepustnica powietrza
Żeby cię nie pchać w koszty: odłącz akumulator, kup dużą butlę zmywacza do hamulców i potraktuj w/w opisane (oprócz układu zapłonowego i WN) sporą ilością, złóż wszystko do kupy, podepnij klemę, odpal i pojeździj.
Ostatnio zmieniony 07 gru 2015, 15:42 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.

L1U9K8A7S

#459 Post autor: L1U9K8A7S »

Świece akurat wymienione na nowe a cewka też w dobrym stanie. Przed chwilą byłem jeszcze raz pod kompem Po wykasowaniu błędów wrócił tylko jeden:
P1405 - Obwód czujnika położenia zaworu recyrkulacji spalin - usterka

Mechanik powiedział, że zawór EGR do wymiany. Sprawdzał go jeszcze tam na tym programie swoim i po dodaniu gazu powinien wzrastać procent przy nim a cały czas było 0%.

Czyli wymienić po prostu zawór EGR...

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#460 Post autor: Janus »

L1U9K8A7S pisze:(...)

Czyli wymienić po prostu zawór EGR...
Wcześniej jeszcze sprawdzić obwód EGR-a (wiązka)
Janusz

L1U9K8A7S

#461 Post autor: L1U9K8A7S »

Janus pisze:
L1U9K8A7S pisze:(...)

Czyli wymienić po prostu zawór EGR...
Wcześniej jeszcze sprawdzić obwód EGR-a (wiązka)
Jak ją sprawdzić? Po prostu czy kabelki są nieuszkodzone czy jakoś inaczej?

PS.

Tak czytam forum i widzę, że sporo ludzi zaślepia EGR ... czy to rozwiązanie jest dobre??
Ostatnio zmieniony 07 gru 2015, 21:15 przez L1U9K8A7S, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#462 Post autor: Piasek »

Nie, ponieważ silnik zaczyna emitować straszne ilości niezwykle toksycznych związków do atmosfery. Na prawdę nie oszczędzaj bo nie ma na czym - fabrycznie nowy zamiennik kosztuje między 120 a 150zł.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2015, 08:23 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.

endrjuu

#463 Post autor: endrjuu »

Witam, kilka dni temu po zimnej nocy odpaliłem Zafirke, która zaczeła pływać na obrotach. Nie były to jakies wielkie wachania, ale były (auto zgasło). Od tamtego czasu problem nie wystąpił, mimo tego że noce wcale nie były cieplejsze.
Macie jakies rady co powinienem zrobic aby zapobiec wystapieniu tych problemow w przyszlosci? wole dmuchac na zimne zanim cos sie rozkraczy :)

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#464 Post autor: Janus »

L1U9K8A7S pisze:
Janus pisze:
L1U9K8A7S pisze:(...)

Czyli wymienić po prostu zawór EGR...
Wcześniej jeszcze sprawdzić obwód EGR-a (wiązka)
Jak ją sprawdzić? Po prostu czy kabelki są nieuszkodzone czy jakoś inaczej?
(...)
Dokładnie tak - multimetr w rękę i mierzysz opór na drodze wtyczka do EGR-a - wtyczka ECU silnika. Tak dla każdego kabelka. Powinno być blisko 0 ohmów. A potem jeszcze przy odpiętych obu wtyczkach sprawdzasz opór pomiędzy każdym pinem w złączu EGR-a (czy nie zwierają się gdzieś na kablach). W tym przypadku opór powinien być nieskończenie duży (a przynajmniej rzędu megaohmów)
Janusz

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#465 Post autor: Maćku »

Piasek pisze:Nie, ponieważ silnik zaczyna emitować straszne ilości niezwykle toksycznych związków do atmosfery. Na prawdę nie oszczędzaj bo nie ma na czym - fabrycznie nowy zamiennik kosztuje między 120 a 150zł.
hmmm ja za swój GM dałem ponad 300zł ;) plus uszczelki 7zł (najtańsze w ASO)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”