Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8
Moderator: Sebu$
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
A czemu tylko litr albo dwarafaellowarszaw pisze:A może wlać z litr, dwa litry PB 98?
Ja swojej Zosi leje 98 srednio co trzecie tankowanie
Ostatnio zmieniony 05 gru 2015, 19:30 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
PB 98 to nie paliwo rakietowe nie przedmucha ci uszczelki, ani nie wypali gniazd zaworowych , ani zaworów ...
Były kiedyś testy odnośnie 95 , a 98 na różnych stacjach i praktycznie nie zmienia to nic. Na niektórych stacjach robiło się o 10-20 km więcej, przy tym samym stylu jazdy. Szkodliwości dla naszych silników żadnej , więc po do przepłacać ???? :>
Były kiedyś testy odnośnie 95 , a 98 na różnych stacjach i praktycznie nie zmienia to nic. Na niektórych stacjach robiło się o 10-20 km więcej, przy tym samym stylu jazdy. Szkodliwości dla naszych silników żadnej , więc po do przepłacać ???? :>
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
rafaellowarszaw pisze:Bazyliszku- a czy czymś grozi zalanie Zosi 98- oprócz "szoku" przy płaceniu?
Nie chciałbym skolei przedobrzyć, zalać 50l 98 i np. uszkodzić silnik czy powypalać coś (uszczelki,zawory bo coś takiego kiedyś usłyszałem)...
pozdrawiam
Rafał
Temat na forum http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10228
bazyliszek72
Witam wszystkich Zafiroholików
Właśnie wróciłem z podpięcia mojej Zafiry pod kompa i to mi pokazało:
P0170 - Regulacja składu mieszanki, rząd 1 - sygnał zbyt wysoki
P0110 - Temperatura powietrza dolotowego - obwód - sygnał zbyt niski
P0105 - Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze/ciśnienia atmosferycznego - sygnał zbyt niski
P1405 - Obwód czujnika położenia zaworu recyrkulacji spalin - usterka
Powód mojej wizyty u elektromechanika i podpięcia pod komputer to falujące obroty i szarpanie podczas jazdy oraz paląca się czasem kontrolka ta od silnika pomarańczowa.
Po skasowaniu błędów, błędy nie powróciły ponownie ale jak już wyjechałem od niego i zacząłem jechać auto zaczęło szarpać. Gościu mówił żebym pojeździł trochę i jutro wpadł zobaczyć na kompa jakie błędy wrócą.
.. a koledzy co na to? Tzn jeśli chodzi o te błędy...
Właśnie wróciłem z podpięcia mojej Zafiry pod kompa i to mi pokazało:
P0170 - Regulacja składu mieszanki, rząd 1 - sygnał zbyt wysoki
P0110 - Temperatura powietrza dolotowego - obwód - sygnał zbyt niski
P0105 - Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze/ciśnienia atmosferycznego - sygnał zbyt niski
P1405 - Obwód czujnika położenia zaworu recyrkulacji spalin - usterka
Powód mojej wizyty u elektromechanika i podpięcia pod komputer to falujące obroty i szarpanie podczas jazdy oraz paląca się czasem kontrolka ta od silnika pomarańczowa.
Po skasowaniu błędów, błędy nie powróciły ponownie ale jak już wyjechałem od niego i zacząłem jechać auto zaczęło szarpać. Gościu mówił żebym pojeździł trochę i jutro wpadł zobaczyć na kompa jakie błędy wrócą.
.. a koledzy co na to? Tzn jeśli chodzi o te błędy...
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Pewnie standard ZA:
- zdychająca przepływka
- zdychająca sonda
- zdychający zespół cewek zapłonowych + wiekowe same świece
- zabrudzona i do kalibracji przepustnica powietrza
Żeby cię nie pchać w koszty: odłącz akumulator, kup dużą butlę zmywacza do hamulców i potraktuj w/w opisane (oprócz układu zapłonowego i WN) sporą ilością, złóż wszystko do kupy, podepnij klemę, odpal i pojeździj.
- zdychająca przepływka
- zdychająca sonda
- zdychający zespół cewek zapłonowych + wiekowe same świece
- zabrudzona i do kalibracji przepustnica powietrza
Żeby cię nie pchać w koszty: odłącz akumulator, kup dużą butlę zmywacza do hamulców i potraktuj w/w opisane (oprócz układu zapłonowego i WN) sporą ilością, złóż wszystko do kupy, podepnij klemę, odpal i pojeździj.
Ostatnio zmieniony 07 gru 2015, 15:42 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.
Świece akurat wymienione na nowe a cewka też w dobrym stanie. Przed chwilą byłem jeszcze raz pod kompem Po wykasowaniu błędów wrócił tylko jeden:
P1405 - Obwód czujnika położenia zaworu recyrkulacji spalin - usterka
Mechanik powiedział, że zawór EGR do wymiany. Sprawdzał go jeszcze tam na tym programie swoim i po dodaniu gazu powinien wzrastać procent przy nim a cały czas było 0%.
Czyli wymienić po prostu zawór EGR...
P1405 - Obwód czujnika położenia zaworu recyrkulacji spalin - usterka
Mechanik powiedział, że zawór EGR do wymiany. Sprawdzał go jeszcze tam na tym programie swoim i po dodaniu gazu powinien wzrastać procent przy nim a cały czas było 0%.
Czyli wymienić po prostu zawór EGR...
Jak ją sprawdzić? Po prostu czy kabelki są nieuszkodzone czy jakoś inaczej?Janus pisze:Wcześniej jeszcze sprawdzić obwód EGR-a (wiązka)L1U9K8A7S pisze:(...)
Czyli wymienić po prostu zawór EGR...
PS.
Tak czytam forum i widzę, że sporo ludzi zaślepia EGR ... czy to rozwiązanie jest dobre??
Ostatnio zmieniony 07 gru 2015, 21:15 przez L1U9K8A7S, łącznie zmieniany 1 raz.
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Nie, ponieważ silnik zaczyna emitować straszne ilości niezwykle toksycznych związków do atmosfery. Na prawdę nie oszczędzaj bo nie ma na czym - fabrycznie nowy zamiennik kosztuje między 120 a 150zł.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2015, 08:23 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam, kilka dni temu po zimnej nocy odpaliłem Zafirke, która zaczeła pływać na obrotach. Nie były to jakies wielkie wachania, ale były (auto zgasło). Od tamtego czasu problem nie wystąpił, mimo tego że noce wcale nie były cieplejsze.
Macie jakies rady co powinienem zrobic aby zapobiec wystapieniu tych problemow w przyszlosci? wole dmuchac na zimne zanim cos sie rozkraczy
Macie jakies rady co powinienem zrobic aby zapobiec wystapieniu tych problemow w przyszlosci? wole dmuchac na zimne zanim cos sie rozkraczy
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Dokładnie tak - multimetr w rękę i mierzysz opór na drodze wtyczka do EGR-a - wtyczka ECU silnika. Tak dla każdego kabelka. Powinno być blisko 0 ohmów. A potem jeszcze przy odpiętych obu wtyczkach sprawdzasz opór pomiędzy każdym pinem w złączu EGR-a (czy nie zwierają się gdzieś na kablach). W tym przypadku opór powinien być nieskończenie duży (a przynajmniej rzędu megaohmów)L1U9K8A7S pisze:Jak ją sprawdzić? Po prostu czy kabelki są nieuszkodzone czy jakoś inaczej?Janus pisze:Wcześniej jeszcze sprawdzić obwód EGR-a (wiązka)L1U9K8A7S pisze:(...)
Czyli wymienić po prostu zawór EGR...
(...)
Janusz