[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.
- Przemass
- Zafiromaniak
- Posty: 886
- Rejestracja: 03 lut 2013, 11:49
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Pyrlandia
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
Na allegro kupisz do Astry G za ok.60 zł i bez przeròbek pasują do Zafiry A. Chyba nawet gdzieś podałem link u mnie w garażu.Interesuje mnie bo sam jestem w trakcie zamówienia
Swoją drogą jak patrzę na te kolejne tury zamòwień na siłowniki to aż mi się nòż w kieszeni otwiera.
Napisałem kiedyś na Fb o tym oficjalnie,że można kupić za połowę ceny i forum jest chyba po to,żeby pomagać,to usunięto mòj komentarz
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Nubira kombi:gRZENIU pisze:To jaki nacisk w Nm ma ten z Nubiry ???
Parametry : długość L = 448mm skok = 180mm siła = 520N
Teraz szukam takiego z 400 mm i z siłą ok 350-400N
Znalazłem od matiza:
Parametry : długość L = 405mm skok = 165mm siła = 355N
lub clio 2:
Parametry : długość L = 412mm skok = 155mm siła = 340N
Może też będzie pasował z megane 2 sedan:
Parametry : długość L = 345mm skok = 122mm siła = 350N
Szukam aut które często można spotkać na szrotach żeby takie siłowniki wyrwać za 10-20 zł.
Najlepiej to jakby ktoś kto ma zamontowane lifty z forum podał wymiary siłownika. Po wsunięciu i po rozsunięciu. Wtedy można by dobrać coś odpowiedniego z jakiegoś auta. Jest tego mnóstwo. Nowe krótkie siłowniki są tanie, w granicach 25-40 zł za sztukę ( a jedna sztuka wystarcza).
Śrubki z kulkami potrzebnymi do montażu można dostać za darmo lub za browara (5zł) na szrocie.
Do tego kawałek blaszki, wiertarka i chęci.
No właśnie nie chciałem wywołać wojny moim postem. Jak dla mnie 150 zł za 2 blaszki i 2 siłowniki to że tak powiem dużo za dużo. Dlatego postanowiłem sam pokombinować i jak na razie jestem zadowolony z efektu.Przemass pisze:Swoją drogą jak patrzę na te kolejne tury zamòwień na siłowniki to aż mi się nòż w kieszeni otwiera.
Napisałem kiedyś na Fb o tym oficjalnie,że można kupić za połowę ceny i forum jest chyba po to,żeby pomagać,to usunięto mòj komentarz
- Aliass
- Zafiromaniak
- Posty: 1061
- Rejestracja: 28 lip 2015, 23:55
- Lokalizacja: Siemianowice Slaskie
- Model:
- Kontakt:
Ja tez takie zakupilem.. aczkolwiek zastanawiam sie jaka jest róznica w długosci miedzy tymi z Astry G a tymi z Astry FPrzemass pisze:Na allegro kupisz do Astry G za ok.60 zł i bez przeròbek pasują do Zafiry A. Chyba nawet gdzieś podałem link u mnie w garażu.Interesuje mnie bo sam jestem w trakcie zamówienia
Swoją drogą jak patrzę na te kolejne tury zamòwień na siłowniki to aż mi się nòż w kieszeni otwiera.
Napisałem kiedyś na Fb o tym oficjalnie,że można kupić za połowę ceny i forum jest chyba po to,żeby pomagać,to usunięto mòj komentarz
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Ja zamówiłem indywidualnie długość całkowita 450mm , skok 185-190 mm ,siła 250Nm (około 30kg),średnica Tłoka 18 mm , a toczyska 8 mm. Za dwa wraz z śrubami kulowymi zapłaciłem 25 zł (40 Yuanów gdyż kupiłem na wschodzie ) , bez blaszek montażowych , ale to nie problem . Jak wrócę do domu to zamontuję i sprawdzę jak działają ...
Myślę,że jak by poszukać firmy w Polsce ,która robi takie siłowniki i zamówić indywidualnie to nie było by problemu z wykonaniem .
A jak ktoś lubi sobie pogłówkować i pokombinować, to jak dla mnie wielkie
Najważniejsze żeby efekt końcowy był taki sam
Myślę,że jak by poszukać firmy w Polsce ,która robi takie siłowniki i zamówić indywidualnie to nie było by problemu z wykonaniem .
Czasami brak czasu i możliwości powoduje to ,że wolimy zapłacić odpowiednią kwotę aby mieć już dopasowane i bez kombinacji, żeby montaż był bezproblemowy. Nikt nikogo nie zmusza do kupnaSumik pisze:No właśnie nie chciałem wywołać wojny moim postem. Jak dla mnie 150 zł za 2 blaszki i 2 siłowniki to że tak powiem dużo za dużo. Dlatego postanowiłem sam pokombinować i jak na razie jestem zadowolony z efektu.
A jak ktoś lubi sobie pogłówkować i pokombinować, to jak dla mnie wielkie
Najważniejsze żeby efekt końcowy był taki sam
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Ja sprawdzałem ceny na pierwszej lepszej stronie która mi wyskoczyła w przeglądarce.gRZENIU pisze:Myślę,że jak by poszukać firmy w Polsce ,która robi takie siłowniki i zamówić indywidualnie to nie było by problemu z wykonaniem .
Sklep z siłownikami
Po dopasowaniu długości można zamówić i cieszyć się tanimi siłownikami.
Poszukam na szrotach jakiegoś najlepszego rozwiązania, posprawdzam jak to się zachowuje i postaram się znaleźć jakieś sensowne rozwiązanie, o czym oczywiście wszystkich poinformuję.
Oczywiście że tak, zgadzam się z tobą w 100 %. Ale i tak uważam że 150 zł to przesada. Gdyby kosztowały ok. 80 max 100zł z przesyłką to może też bym się skusił.gRZENIU pisze:Czasami brak czasu i możliwości powoduje to ,że wolimy zapłacić odpowiednią kwotę aby mieć już dopasowane i bez kombinacji, żeby montaż był bezproblemowy. Nikt nikogo nie zmusza do kupna
Z resztą, lubię dłubać przy furach i dojść do czegoś własnymi siłami
Tak po za tym przed chwilą stałem się szczęśliwym posiadaczem downpipe-a. Kat leci do pudła z seryjnymi gratami, a na jego miejsce wskakuje rura o średnicy 2,5".
Poprzedni właściciel hamował auto przed i po montażu i przy silniku LER (200 KM ) doszło mu przez to 11KM. Mam nadzieję że u mnie będzie podobnie
Niech MOCCCCCCCCC bedzie mi dana !!!!!! :D
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
W czwartek moze uda mi sie pomierzyc wydech czy bez zadnych przesciowek polacze downpipa z pozostala czescia wydechu. Ciekawe czy rozstaw srub na flanszy bedzie pasowal... sie okaze
Poza tym musze ogarnac jakas uszczelke na polaczenie.
Poza tym musze ogarnac jakas uszczelke na polaczenie.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2015, 15:31 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
nie trzeba emulatora.emulator zakładasz jak pozbywasz się 2 katagRZENIU pisze:Sumik, Tylko jak założysz Down pipe to nie zapomnij o emulatorze drugiej sondy ,co by błędu nie wywalało
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
W końcu dzisiaj się udało pogrzebać przy Zośce. Kupiłem uszczelkę i wybrałem się do garażu żeby pozbyć się 1 kata i umieścić downpipe, który kupiłem na aukcji za pół darmo
Po kilku chwilach katalizator "leżał na deskach"
Przymierzyłem wszystko i wyszło że muszę użyć starej uszczelki bo ta nowa pochodziła chyba z 1,9 cdti. Chyba jakiś błąd podczas zamawiania... ale nie ważne.
Poskładałem wszystko na specjalnej paście
I odpał. Ku mojemu zdziwieniu okazało się że słychać przyjemny basowy pomruk. Tak więc pierwsze zmiany widoczne. Nie pozostało nic tylko testować. Wybrałem się na trasę i BUT !!!
Że tak powiem, zapier....a. Jestem pod wrażeniem jak taka mała modyfikacja wpływa na pracę silnika. Jak tylko turbo wstanie to ciągnie jak opętana do samego końca bez jakiej kolwiek odczuwalnej zamuły.
Poza tym dzwięk jest nie do opisania. Dodatkowo po dobrym rozgrzaniu i poszczeniu gazu fajnie strzela w wydech. Nic tylko sie cieszyć.
Dodatkowo pochwalę się małą pierdółką którą odebrałem dzisiaj od ślusarza.
Aluminiowy adapterek w którym będzie zamontowany czujnik ciśnienia doładowania. Oczywiście w nowym dolocie. Teraz można mierzyć i zamawiać kolejne elementy do dolotu.
przydał by się jakiś sponsor bo czuję że trochę to wyjdzie...
Po kilku chwilach katalizator "leżał na deskach"
Przymierzyłem wszystko i wyszło że muszę użyć starej uszczelki bo ta nowa pochodziła chyba z 1,9 cdti. Chyba jakiś błąd podczas zamawiania... ale nie ważne.
Poskładałem wszystko na specjalnej paście
I odpał. Ku mojemu zdziwieniu okazało się że słychać przyjemny basowy pomruk. Tak więc pierwsze zmiany widoczne. Nie pozostało nic tylko testować. Wybrałem się na trasę i BUT !!!
Że tak powiem, zapier....a. Jestem pod wrażeniem jak taka mała modyfikacja wpływa na pracę silnika. Jak tylko turbo wstanie to ciągnie jak opętana do samego końca bez jakiej kolwiek odczuwalnej zamuły.
Poza tym dzwięk jest nie do opisania. Dodatkowo po dobrym rozgrzaniu i poszczeniu gazu fajnie strzela w wydech. Nic tylko sie cieszyć.
Dodatkowo pochwalę się małą pierdółką którą odebrałem dzisiaj od ślusarza.
Aluminiowy adapterek w którym będzie zamontowany czujnik ciśnienia doładowania. Oczywiście w nowym dolocie. Teraz można mierzyć i zamawiać kolejne elementy do dolotu.
przydał by się jakiś sponsor bo czuję że trochę to wyjdzie...
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
to jest najważniejsza część wydechu.szkoda że nie znalazłeś 3 caleSumik pisze: Jestem pod wrażeniem jak taka mała modyfikacja wpływa na pracę silnika
mogę Ci zrobić taki dolot.o pewnie chodzi o spawaczaSumik pisze: bo czuję że trochę to wyjdzie...