benzyna w oleju

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
rygoreg
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 22 sie 2014, 20:58
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z18xer
Gender:

benzyna w oleju

#1 Post autor: rygoreg »

Koledzy po ostatnim sprawdzeniu poziomu oleju okazało się, że ma go za dużo.. Niestety daje się w nim wyczuć wyraźny zapach benzyny. Może macie jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny?
Dodam, że silnik pracuje dobrze (równo i z taką mocą jak wcześniej), płynu chłodniczego nie ubywa anie nie ma na nim żadnych plam z oleju (co chyba wyklucza uszczelkę pod głowicą). Poza tym samochód jeździ głównie na LPG ale w ostatnim czasie co dziennie robię dużo krótkich (ok 2-3 km) odcinków.
Będę zobowiązany za jakieś wskazówki.
Ps. Wiem, że olej i filtr muszę niezwłocznie wymienić :)

rygoreg
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 22 sie 2014, 20:58
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z18xer
Gender:

#2 Post autor: rygoreg »

Rozmawiałem z dwoma zaufanymi mechanikami i obaj potwierdzili, że to efekt skraplania benzyny na zimnym silniku. A wszystko przez krótkie trasy jakie robię i niską temperaturę. I na tym kończy się wspólne zdanie obu panów, bo jeden radzi przegonić auto i palić na LPG, zaś drugi wymienić olej i krótkie trasy jeździć na benzynie.
Jeszcze nie wiem do której rady się za stosuję :) natomiast olej dla świętego spokoju wymienię i sprawdzę kompresję w cylindrach. Być może uda się także sprawdzić wtryskiwacze, choć czuję że dostęp do nich będzie wielce utrudniony.

Awatar użytkownika
prymus2103
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 05 mar 2014, 23:04
Imię: Robert
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel Astra
Model: J
Oznaczenie silnika: A14NEL
Kontakt:

#3 Post autor: prymus2103 »

Zacznij od sprawdzenia i wymiany świec zapłonowych.
https://www.facebook.com/autoserwisplos ... e=bookmark

Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/

Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)

Obrazek

rygoreg
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 22 sie 2014, 20:58
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z18xer
Gender:

#4 Post autor: rygoreg »

Świece też mam w planie ;)
Nawet już kupiłem Z203 Beru mam nadzieję, że będą ok.

rygoreg
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 22 sie 2014, 20:58
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z18xer
Gender:

#5 Post autor: rygoreg »

No i wymieniony olej, filtry oleju i powietrza i świece zapłonowe..
Znajomy mechanik sprawdził mi też kompresje w cylindrach i...
w 1 cylindrze - 6,5, w 2 - 6,5, w 3 - 6,3 a w 4 - 7
Rzekomo tak niska kompresja wynika z przymkniętej przepustnicy (elektrycznej) - faktycznie tak jest?
Zrobił też próbę olejową na 3 i 4 cylindrze i kompresja podskoczyła w obu do ok 8 bar
Co o tym sądzicie?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: janekW67 »

Ta kompresja, to tragedia! Powinno być grubo powyżej 10 bar. No, chyba, że mechanik ma popsuty manometr.
A nie masz przypadkiem problemów z odpalaniem silnika?
Oczywiście!

rygoreg
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 22 sie 2014, 20:58
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z18xer
Gender:

#7 Post autor: rygoreg »

W sumie to żadnych - autko pali od strzała, a i zbiera się nieźle.
może faktycznie manometr walnięty bo szczerze powiedziawszy to wyglądał jak relikt przeszłości..
Aha jeszcze jedno (może istotne) - kompresja była robiona na zimnym silniku, a po wszystkim padł mi akumulator :(
Czy ze względu na słaby akumulator mogło słabo kręcić i przez to wyszło takie lipne ciśnienie?
Ostatnio zmieniony 19 gru 2015, 20:48 przez rygoreg, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pepit
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 15 lip 2011, 23:34
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#8 Post autor: Pepit »

W mojej mierzyli kompresję na gorącym silniku. Też myślałem, że silnik zużyty bo ciągle poziom oleju był ponad max na bagnecie. Wyszło że przy wymianie oleju nalali wg katalogu a do miski wchodzi mniej. Poprzedni właściciel też widać lał wg katalogu bo od początku był za wysoki poziom.Upuściłem nadmiar, ok 0,3 l i od tej pory / minęły ze 3 m-ce/ jest niezmiennie kreska poniżej max.
Auto zadbane jak kobieta.

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#9 Post autor: wamka18 »

Jak mierzyłem kumplowi w astrze g 1.6 16v czy w ogóle jest kompresja na zimnym silniku oraz zamkniętą przepustnicą wychodziło około 13 a potem zrobiłem tak jak trzeba to ponad 16 ale równo na wszystkich.

rygoreg, a u ciebie to jest coś nie tak albo mechanik miał spaskudzony manometr albo przewód bo przy tej kompresji to powinieneś mieć problemy z zapalaniem. Warto by było pofatygować się do kogoś innego aby potwierdzić tą kompresje.

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#10 Post autor: Mariusz 79 »

rygoreg pisze:W sumie to żadnych - autko pali od strzała, a i zbiera się nieźle.
może faktycznie manometr walnięty bo szczerze powiedziawszy to wyglądał jak relikt przeszłości..
Aha jeszcze jedno (może istotne) - kompresja była robiona na zimnym silniku, a po wszystkim padł mi akumulator :(
Czy ze względu na słaby akumulator mogło słabo kręcić i przez to wyszło takie lipne ciśnienie?
Witam, dawno temu robiłem pomiar w polonezie na słabym akumulatorze i była wielka kicha, przyszedł kolega i kazał mi porządnie naładować akumulator pomiar wzrósł o 3 bary, tak więc moim zdaniem dobrze naładowany akumulator przy sprawdzaniu ciśnienia sprężania to podstawa. A co się tyczy ciepłego silnika czy zimnego na ciepłym wał będzie się kręcił szybciej bo olej jest rzadszy i nie stawia takich oporów. Dla pewności powtórz pomiar z naładowanym akumulatorem i z odkręconymi wszystkimi świecami i przede wszystkim przyrząd do badania musi być sprawny.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2015, 22:41 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 1 raz.

rygoreg
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 22 sie 2014, 20:58
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z18xer
Gender:

#11 Post autor: rygoreg »

Po świętach zakupie manometr i spróbuje sam się pobawić. Niemniej jednak myślę, że kompresja nie może być tak słaba jak to wyszło w pomiarze - po prostu samochód za dobrze jeździ i odpala. Jedyne co mnie martwi to różnica na 3 cylindrze. No ale zobaczymy.
Aha jeszcze jedno - ile powinno wynosić sprężanie dla tego silnika (fabryczne)?

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#12 Post autor: Mariusz 79 »

Witam z informacji na stronie głównej forum kolega Bodek zamieścił charakterystyki poszczególnych silników, wychodzi że powinni być 10,5:1.

Skasowany użytkownik 6483

#13 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

10.5 :1 to jest stopień sprężania w cylindrach a cisnienie powinno byc w granicach 14 - 17 bar :)

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#14 Post autor: Mariusz 79 »

Masz 100% racji moja pomyłka. Przyjmijmy że ok 15 bar to jak koledze rygoreg wychodziło między 6-7 bar to stawiam na błędny pomiar bo przy 6-7 bar na wszystkich cylindrach to nie wiem czy by odpalił a jak by nawet odpalił to by miał problemy żeby ruszyć.
Ostatnio zmieniony 24 gru 2015, 01:00 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”