Migająca kontrolka oleju, pomiar kompresji

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Kuniarz

Migająca kontrolka oleju, pomiar kompresji

#1 Post autor: Kuniarz »

Witajcie !

Zrobiło się ciepło i pojawił się u mnie niepokojący objaw - na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach miga mi kontrolka oleju. Poziom oleju prawie pod kreskę, więc OK.
Wyczytałem na forum, że trzeba pomierzyć kompresję na cylindrach i zmierzyć ciśnienie oleju.
Byłem u jednego majstra w pobliżu mojej pracy, ale zaśpiewał mi 250 zł ZA SAM POMIAR !!! Przesadził, czy to tak normalnie kasują ?

Ktoś może polecić zaufany warsztat w Poznaniu ?

adasko

#2 Post autor: adasko »

Sporo bo ja swego czasu płacilem jakos niecale 100 zl nie w zafirze ale tez w 4ro cylindrowym silniku. W zafirce chyba trzeba wtryskiwacze odkręcic to moze wiecej jest roboty i stad ta cena..

KOPERNIK

#3 Post autor: KOPERNIK »

Kuniarz pisze:na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach miga mi kontrolka oleju
A może po prostu czujnik powiedział dość??? i trzeba go wymienić miałem tak u siebie ....
Kuniarz pisze: zaśpiewał mi 250 zł ZA SAM POMIAR !!!
to już lekka przesada jak za sam pomiar
Ostatnio zmieniony 20 mar 2012, 19:23 przez KOPERNIK, łącznie zmieniany 1 raz.

cieniassss

#4 Post autor: cieniassss »

Kuniarz pisze:Wyczytałem na forum, że trzeba pomierzyć kompresję na cylindrach i zmierzyć ciśnienie oleju.
zacznij od sprawdzenia czujnika i pomiaru ciśnienia oleju, kompresję zostaw w spokoju

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#5 Post autor: Harry200 »

adasko pisze: W zafirce chyba trzeba wtryskiwacze odkręcic
W Zafirze pomiar jest wykonywany po wykręceniuświec żarowych.Ciśnienie oleju nie ma nic wspólnego z ciśnieniem w cylindrach.Wedlug mnie albo masz uwalony czujnik ciśnienia oleju albo rozrzedzony ropą olej..

Kuniarz

#6 Post autor: Kuniarz »

Umówiłem się na sobotę na pomiar u znajomego mechanika. Chciałbym za jednym zamachem sprawdzić kompresję na cylindrach i ciśnienie oleju, żeby wiedzieć czy coś z tego silnika będzie.

rufio

#7 Post autor: rufio »

Objaw mrugającej kontrolki ciśnienia oleju na gorącym silniku wystąpił u mnie 2 lata temu .wymiana czujnika ciśnienia,pomiar cisnienia(w normie 1,5bar)a kontrolka mruga. zmieniłem olej na syntetyczny trochę się bałem ,ale od tego czasu (2wymiany jest ok oleju nie łyka).Wymieniam olej co 25kkm.

Kuniarz

#8 Post autor: Kuniarz »

Wizyta u znajomego majstra napełniła mnie optymizmem :-) Rzut oka pod auto i okazało się, że przez czujnik ciśnienia olej leciał sobie robiąc syf wszędzie, z tłumikiem włącznie. Wymiana czujnika, oleju, filtrów - póki co jest OK. Jutro mam wyprawę do Poznania, wiec zobaczę jak w warunkach bojowych autko się spisze.
Mam nadzieje, że moje czarne wizje z kapitalnym remontem silnika to był tylko zły sen ;-)

Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#9 Post autor: Pablo84K »

Witam, podłączę się pod temat żeby nie zakładać nowe. Otóż mi też mrygała kontrolka oleju, raczej na wybojach bez względu na temperaturę silnika. Mechanik wymienił czujnik i dalej to samo. Wkręcił manometr a tu na wolnych obrotach 5 atmosfer, a z tego co czytałam powinno być 1.5, albo 1.8! Powiedział że tak jeździć nie mogę bo uszczelniacze na zaworach puszczą. Pompa do wymiany(200 plus 400 robocizna) :evil: Tej pompy nie da się naprawić, od razu trza wymieniać?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: janekW67 »

Nie słyszałem,żeby ktoś naprawiał pompę oleju.
Oczywiście!

Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#11 Post autor: Pablo84K »

Ok czyli tylko wymiana, a czy mój przypadek jest odosobniony, czy to się zdarza też innym :/ Auto ma przebieg 217 000km

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#12 Post autor: Mariusz 79 »

Witam,tak się zastanawiam ale co się mogło uszkodzić w pompie że podaje ciśnienie 5 atmosfer zamiast 1.8 czyli prawie 3 razy większe, Jak by była zużyta mechanicznie to powinna podawać ciśnienie nisze od 1.8. Nie znam budowy pompy ale może jest tam jakiś zaworek regulujący ciśnienie ,który mógł się np zawiesić.
Czy ktoś mógłby potwierdzić prawidłowe ciśnienie smarowania bo wydaje mi się że 1.8 to troszkę mało?.
Właśnie wyczytałem u wujka Google że w pompach jest jakiś zaworek który upuszcza nadmiar ciśnienia z powrotem do miski olejowej.
Na jakich obrotach i przy jakiej temperaturze silnika (oleju ) był robiony pomiar ciśnienia.?
Ostatnio zmieniony 24 gru 2015, 10:36 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 1 raz.

Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#13 Post autor: Pablo84K »

Na chłodnym.A z tego co mówił mechanik to właśnie jest tam zawór i szlak go trafił.
Ostatnio zmieniony 24 gru 2015, 11:47 przez Pablo84K, łącznie zmieniany 1 raz.

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#14 Post autor: Mariusz 79 »

Wiesz co tak przeglądam Google i tam niektórzy piszą że 5 atm to na zimnym jest dobrze a na gorącym 2 atm . Zanim zaczniesz cokolwiek robić z pompą musisz być na 100% pewny jak jest w przypadku twojego silnika żeby się w niepotrzebne koszty ładować. Może ktoś na forum o takim samym silniku by sprawdził jakie ma ciśnienie podczas różnych obrotów i na zimnym i gorącym silniku. 217.000 to nie jest przebieg gdzie powinna się kończyć pompa ale wiadomo wszystko zależy jak poprzedni właściciel o nią dbał.
Napisałeś że zaświeca się kontrolka na dziurach to bardziej obstawiałbym niski poziom oleju, niewłaściwy olej lub za małą wydajność pompy, przy wysokim ciśnieniu to raczej nie powinna się zapalać.
Niech mechanik sprawdzi na gorącym silniku( temperatury roboczej) to najważniejsza rzecz na różnych obrotach jakie jest ciśnienie jasne że im większe obroty tym większe ciśnienie.
Jeszcze jedno jak gasisz silnik to po jakim czasie zapala się kontrolka oleju, jeśli praktycznie od razu się zapala to moim zdaniem nie masz za wysokiego ciśnienia, a kontrolka może się zaświecać od przetartego przewodu który na dołach dotyka do np silnika.
Ostatnio zmieniony 24 gru 2015, 12:48 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 3 razy.

Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#15 Post autor: Pablo84K »

Przewód nie ma o co się przetrzeć. Jest ok, a czujnik wymieniony. Stan oleju pełen. Wymiana w trakcie, więc auto uziemnione. Jedno jest pewne, jak to nie pompa to mnie .... :evil:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”