Migająca kontrolka oleju, pomiar kompresji
Moderator: Sebu$
Migająca kontrolka oleju, pomiar kompresji
Witajcie !
Zrobiło się ciepło i pojawił się u mnie niepokojący objaw - na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach miga mi kontrolka oleju. Poziom oleju prawie pod kreskę, więc OK.
Wyczytałem na forum, że trzeba pomierzyć kompresję na cylindrach i zmierzyć ciśnienie oleju.
Byłem u jednego majstra w pobliżu mojej pracy, ale zaśpiewał mi 250 zł ZA SAM POMIAR !!! Przesadził, czy to tak normalnie kasują ?
Ktoś może polecić zaufany warsztat w Poznaniu ?
Zrobiło się ciepło i pojawił się u mnie niepokojący objaw - na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach miga mi kontrolka oleju. Poziom oleju prawie pod kreskę, więc OK.
Wyczytałem na forum, że trzeba pomierzyć kompresję na cylindrach i zmierzyć ciśnienie oleju.
Byłem u jednego majstra w pobliżu mojej pracy, ale zaśpiewał mi 250 zł ZA SAM POMIAR !!! Przesadził, czy to tak normalnie kasują ?
Ktoś może polecić zaufany warsztat w Poznaniu ?
A może po prostu czujnik powiedział dość??? i trzeba go wymienić miałem tak u siebie ....Kuniarz pisze:na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach miga mi kontrolka oleju
to już lekka przesada jak za sam pomiarKuniarz pisze: zaśpiewał mi 250 zł ZA SAM POMIAR !!!
Ostatnio zmieniony 20 mar 2012, 19:23 przez KOPERNIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Wizyta u znajomego majstra napełniła mnie optymizmem :-) Rzut oka pod auto i okazało się, że przez czujnik ciśnienia olej leciał sobie robiąc syf wszędzie, z tłumikiem włącznie. Wymiana czujnika, oleju, filtrów - póki co jest OK. Jutro mam wyprawę do Poznania, wiec zobaczę jak w warunkach bojowych autko się spisze.
Mam nadzieje, że moje czarne wizje z kapitalnym remontem silnika to był tylko zły sen ;-)
Mam nadzieje, że moje czarne wizje z kapitalnym remontem silnika to był tylko zły sen ;-)
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Witam, podłączę się pod temat żeby nie zakładać nowe. Otóż mi też mrygała kontrolka oleju, raczej na wybojach bez względu na temperaturę silnika. Mechanik wymienił czujnik i dalej to samo. Wkręcił manometr a tu na wolnych obrotach 5 atmosfer, a z tego co czytałam powinno być 1.5, albo 1.8! Powiedział że tak jeździć nie mogę bo uszczelniacze na zaworach puszczą. Pompa do wymiany(200 plus 400 robocizna) Tej pompy nie da się naprawić, od razu trza wymieniać?
-
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
Witam,tak się zastanawiam ale co się mogło uszkodzić w pompie że podaje ciśnienie 5 atmosfer zamiast 1.8 czyli prawie 3 razy większe, Jak by była zużyta mechanicznie to powinna podawać ciśnienie nisze od 1.8. Nie znam budowy pompy ale może jest tam jakiś zaworek regulujący ciśnienie ,który mógł się np zawiesić.
Czy ktoś mógłby potwierdzić prawidłowe ciśnienie smarowania bo wydaje mi się że 1.8 to troszkę mało?.
Właśnie wyczytałem u wujka Google że w pompach jest jakiś zaworek który upuszcza nadmiar ciśnienia z powrotem do miski olejowej.
Na jakich obrotach i przy jakiej temperaturze silnika (oleju ) był robiony pomiar ciśnienia.?
Czy ktoś mógłby potwierdzić prawidłowe ciśnienie smarowania bo wydaje mi się że 1.8 to troszkę mało?.
Właśnie wyczytałem u wujka Google że w pompach jest jakiś zaworek który upuszcza nadmiar ciśnienia z powrotem do miski olejowej.
Na jakich obrotach i przy jakiej temperaturze silnika (oleju ) był robiony pomiar ciśnienia.?
Ostatnio zmieniony 24 gru 2015, 10:36 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Na chłodnym.A z tego co mówił mechanik to właśnie jest tam zawór i szlak go trafił.
Ostatnio zmieniony 24 gru 2015, 11:47 przez Pablo84K, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
Wiesz co tak przeglądam Google i tam niektórzy piszą że 5 atm to na zimnym jest dobrze a na gorącym 2 atm . Zanim zaczniesz cokolwiek robić z pompą musisz być na 100% pewny jak jest w przypadku twojego silnika żeby się w niepotrzebne koszty ładować. Może ktoś na forum o takim samym silniku by sprawdził jakie ma ciśnienie podczas różnych obrotów i na zimnym i gorącym silniku. 217.000 to nie jest przebieg gdzie powinna się kończyć pompa ale wiadomo wszystko zależy jak poprzedni właściciel o nią dbał.
Napisałeś że zaświeca się kontrolka na dziurach to bardziej obstawiałbym niski poziom oleju, niewłaściwy olej lub za małą wydajność pompy, przy wysokim ciśnieniu to raczej nie powinna się zapalać.
Niech mechanik sprawdzi na gorącym silniku( temperatury roboczej) to najważniejsza rzecz na różnych obrotach jakie jest ciśnienie jasne że im większe obroty tym większe ciśnienie.
Jeszcze jedno jak gasisz silnik to po jakim czasie zapala się kontrolka oleju, jeśli praktycznie od razu się zapala to moim zdaniem nie masz za wysokiego ciśnienia, a kontrolka może się zaświecać od przetartego przewodu który na dołach dotyka do np silnika.
Napisałeś że zaświeca się kontrolka na dziurach to bardziej obstawiałbym niski poziom oleju, niewłaściwy olej lub za małą wydajność pompy, przy wysokim ciśnieniu to raczej nie powinna się zapalać.
Niech mechanik sprawdzi na gorącym silniku( temperatury roboczej) to najważniejsza rzecz na różnych obrotach jakie jest ciśnienie jasne że im większe obroty tym większe ciśnienie.
Jeszcze jedno jak gasisz silnik to po jakim czasie zapala się kontrolka oleju, jeśli praktycznie od razu się zapala to moim zdaniem nie masz za wysokiego ciśnienia, a kontrolka może się zaświecać od przetartego przewodu który na dołach dotyka do np silnika.
Ostatnio zmieniony 24 gru 2015, 12:48 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 3 razy.