Regeneracja kolektora dolotowego / klap wirowych

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
azizi
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 19 lut 2012, 21:42
Lokalizacja: PL
Model:

#16 Post autor: azizi »

Witam. Odkopię trochę temat. Z racji że nie jest to już nowość i jest trochę różnych rozwiązań naprawy tego problemu, to Waszym zdaniem lepiej jest wybrać opcję:

1) Zakup nowego kolektora i wymiana, koszt kolektora 720zł np tu
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-pierbu ... 94047.html

2) Zaspawanie klap, zaślepka egr, usunięcie programowe klap oraz egr (ponoć potrzebne aby zwiększyło się ciśnienie sprężarki w dolnych obrotach i nie było turbo dziury)

W opcji drugiej jest więcej zamieszania ale chyba jest święty spokój. Czyścić i tak cały układ trzeba w obu przypadkach. Koszt zakupu kolektora powinien pokryć wypogramoawnie klap i egr oraz zaspawanie kolektora.

Dodam że DPF mam już dawno usunięty (przez poprzedniego właściciela) i nie ma tu najmniejszych kłopotów.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2015, 10:10 przez azizi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#17 Post autor: Flora »

Jeżeli masz sprawny nastawnik klap to przy zaślepieniu nie trzeba nic robić z komputerem, a jedynie zostawić pracujący w powietrzu nastawnik.
Za 250 zł dostaniesz oryginalny kolektor z Alfy Romeo 147/159 bez klap - nie trzeba nic spawać, tylko podmienić kolektor.

azizi
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 19 lut 2012, 21:42
Lokalizacja: PL
Model:

#18 Post autor: azizi »

Flora pisze:Jeżeli masz sprawny nastawnik klap to przy zaślepieniu nie trzeba nic robić z komputerem, a jedynie zostawić pracujący w powietrzu nastawnik.
Za 250 zł dostaniesz oryginalny kolektor z Alfy Romeo 147/159 bez klap - nie trzeba nic spawać, tylko podmienić kolektor.
Dziękuję za info. Taniej mi wyjdzie jednak obecny zaspawać bo kolega sprawa :)

Auto obecnie chodzi bdb, ale zaczęło się już lać od góry. Wiem, że kolektor był regenerowany już raz, jakieś 50tyś temu, więc ciekawe jak to będzie wyglądać po rozebraniu.

Co z EGR, zaślepiać i programowo usuwać?

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#19 Post autor: Flora »

azizi pisze:
Flora pisze:Jeżeli masz sprawny nastawnik klap to przy zaślepieniu nie trzeba nic robić z komputerem, a jedynie zostawić pracujący w powietrzu nastawnik.
Za 250 zł dostaniesz oryginalny kolektor z Alfy Romeo 147/159 bez klap - nie trzeba nic spawać, tylko podmienić kolektor.
Dziękuję za info. Taniej mi wyjdzie jednak obecny zaspawać bo kolega sprawa :)

Auto obecnie chodzi bdb, ale zaczęło się już lać od góry. Wiem, że kolektor był regenerowany już raz, jakieś 50tyś temu, więc ciekawe jak to będzie wyglądać po rozebraniu.

Co z EGR, zaślepiać i programowo usuwać?
Najlepiej przeczyścić, a przy składaniu zastosować przesłony.

Obrazek

Ograniczają one w znacznym stopniu przepływ spalin przez EGR, ale nie powodują wystąpienia błędu spowodowanego zbyt dużą różnicą ciśnień. U siebie mam założony zestaw firmy Tafmet, która w ofercie posiada również (dostępne na Allegro) zaślepki do kolektorów (w miejsce klap wirowych)

tomix
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: 29 paź 2015, 18:20
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#20 Post autor: tomix »

Mam pytanie, czy w końcu trzeba zmieniać oprogramowanie po wymianie kolektora na ,,zaślepiony '' czy nie ? :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#21 Post autor: Flora »

Nie trzeba jeżeli zostawisz podłączony nastawnik klap. Jeżeli go zdemontujesz bez modyfikacji w oprogramowaniu to będzie sypało błędami.
Ostatnio zmieniony 01 sty 2016, 13:15 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.

tomix
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: 29 paź 2015, 18:20
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#22 Post autor: tomix »

Mam jeszcze takie pytanie po czym poznać które zaślepki będą pasować do mojego kolektora, czy kolektor poliftowy dotyczy zośki po lifcie czy chodzi o nowszy kolektor

http://allegro.pl/zaslepki-kolektora-op ... 89249.html

http://allegro.pl/zaslepki-kolektora-op ... 87124.html

co ogólnie myślicie o takim rozwiązaniu, czy ktoś już korzystał z takich zaślepek ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#23 Post autor: Flora »

Nie pamiętam dokładnie, ale zdaje się, że poliftowy kolektor posiada owalne otwory. Wariant kolektora nie jest bezpośrednio związany z wariantem Zafiry.

tomix
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: 29 paź 2015, 18:20
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#24 Post autor: tomix »

I sprawa się wyjaśniła który :>
Załączniki
kolektor.JPG
Ostatnio zmieniony 02 sty 2016, 12:36 przez tomix, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
spectroB
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2014, 12:31
Imię: Marek
Lokalizacja: Świecie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#25 Post autor: spectroB »

Tomix, zanim kupisz te zaślepki radziłbym ci najpierw odkręcić kolektor i po usunięciu klap sprawdzić czy otwory po nich są okrągłe :mysli:
Ja wymieniając swój zakupiłem wcześniej używany w którym po wyjęciu klap (w sumie to same wypadły :lol: ) otwory po nich były już jajowate. Ale poradziłem sobie rozwiercając je na frezarce i gwintując, potem zostało mi już tylko zakupić i wkręcić zaślepki M20x1,5 -oryginalne zaślepki bloku silnika od jakiegoś fiata- dałem za 5 szt. 10zł, wysyłka mnie więcej kosztowała :P
Przemyśl to...
Ja nie ryzykowałbym wciskanych zaślepek...
P.S. Odkręcenie kolektora = się demontaż pompy CR, czyli ingerencja w rozrząd :|

tomix
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: 29 paź 2015, 18:20
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#26 Post autor: tomix »

dzięki kolego za cenne informacje, trochę rozwiałeś moje wątpliwości , zastanawiałem się nad kupnem zaślepek lub już zaślepionego kolektora .... :)
Obrazek

Awatar użytkownika
spectroB
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2014, 12:31
Imię: Marek
Lokalizacja: Świecie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#27 Post autor: spectroB »

Nie kupuj z zaspawanymi otworami :!: .
Powodzenia :ok:

tomix
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: 29 paź 2015, 18:20
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#28 Post autor: tomix »

zamiast spawać wolał bym takie rozwiązanie :)

http://allegro.pl/kolektor-ssacy-opel-1 ... 16429.html
Obrazek

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#29 Post autor: Flora »

spectroB pisze:Nie kupuj z zaspawanymi otworami .
Dlaczego?

Awatar użytkownika
Belfer
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 01 mar 2013, 08:58
Imię: Mirosław
Lokalizacja: Poznań
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:
Kontakt:

#30 Post autor: Belfer »

Również w następnym tygodniu kasuję klapy w mojej "wisience":!

Kasując klapy kolektora ssącego pozbywasz się problemu w postaci awarii z nimi związanych i podobno święty spokój ! Z19DTH nie traci na dynamice jazdy, Z19DT nie posiadają, choć to inny silnik !

Jabol miał żniwo kilka lat wstecz na modyfikacji, jego modyfikacje jednak siadają.
Cinek, Zlooty ( kolektor modyfikowany wymienił przy 189 tys wytrzymał do 220 tys i same problemy).

filmik wyjaśniający kasowanie klap:

https://www.youtube.com/watch?v=stMdx2pZrFA

Czyli po kasacji dpf nowy soft , egr nowy soft, czas na klapy ?

PS. info, poradnik Rekrut z Vectra Klub Polska wielki PLUS!
Robi wielu, oprócz auto-krak, Rybnik, Wrocław, Poznań !
Ostatnio zmieniony 09 sty 2016, 23:22 przez Belfer, łącznie zmieniany 3 razy.
Skrzynie biegów, diagnoza, naprawa, regeneracja, części !

Uczestnik III OZ ZKP w Rzeczce !
Uczestnik IV OZ ZKP w Przysucha-Topornia !
Uczestnik V OZ ZKP w Rawa-Jeziorsko !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”