Z18XER - błąd P0170-12 - Sensor O2 za bogaty wylot
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 10 wrz 2014, 03:20
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira C 1.4
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
Z18XER - błąd P0170-12 - Sensor O2 za bogaty wylot
Hejka,
Walczę z problemem nagłego wysokiego spalania w ZB silnik Z18XER.
Z 10l w mieście podskoczyło mi na 13-14 l. Średnie spalanie na kompie również jest wysokie, a chwilowe momentami pokazuje max 39,8l/100km. Wcześniej nie widziałem takich wartości przy normalnym ruszaniu spod świateł ;-).... ale do sedna.
Po podłączeniu pod OP-COMA mam błąd P0170-12 - O2 sensor bogaty wylot.
Na jałowych (samochód rozgrzany) obie sondy pokazują max wartości i po kilku sekundach otwiera pętle O2 i pojawia się błąd.
Podczas jazdy obie sondy pracują i błąd się nie pojawia.
Przepływkę podmieniałem i w testach z podpiętym OPCOMem nie ma różnicy. Na jałowym jest około 8-9 kg/s, a podczas przyspieszania wartości są minimalne rożne.
Dolot sprawdzony, raczej nie ma nieszczelności itp.
Na co obstawiacie? 1 lub 2 sonda?
Walczę z problemem nagłego wysokiego spalania w ZB silnik Z18XER.
Z 10l w mieście podskoczyło mi na 13-14 l. Średnie spalanie na kompie również jest wysokie, a chwilowe momentami pokazuje max 39,8l/100km. Wcześniej nie widziałem takich wartości przy normalnym ruszaniu spod świateł ;-).... ale do sedna.
Po podłączeniu pod OP-COMA mam błąd P0170-12 - O2 sensor bogaty wylot.
Na jałowych (samochód rozgrzany) obie sondy pokazują max wartości i po kilku sekundach otwiera pętle O2 i pojawia się błąd.
Podczas jazdy obie sondy pracują i błąd się nie pojawia.
Przepływkę podmieniałem i w testach z podpiętym OPCOMem nie ma różnicy. Na jałowym jest około 8-9 kg/s, a podczas przyspieszania wartości są minimalne rożne.
Dolot sprawdzony, raczej nie ma nieszczelności itp.
Na co obstawiacie? 1 lub 2 sonda?
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Moze pomoze
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=43575
Oraz inne tematy na forum powiazane z tym bledem
https://www.google.fr/search?q=b%C5%82% ... RoKHQj1Aqo
bazyliszek72
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=43575
Oraz inne tematy na forum powiazane z tym bledem
https://www.google.fr/search?q=b%C5%82% ... RoKHQj1Aqo
bazyliszek72
bazyliszek72
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 10 wrz 2014, 03:20
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira C 1.4
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
Tak wysokie "chwilowe" spalanie trwa kilka sekund. Nie jeżdżę tym samochodem miesiąc, tylko ponad rok i wiem, że to nie jest norma. Dystrybutor też nie kłamie - niestety.u99artur pisze:nie znam się, więc nie pomogę tylko taka informacja - średnie w mieście mam 9,5-10 (średnie miasto, nie jeżdżę obowodnicami - ciągłe hamowanie i ruszanie), ale przy ruszaniu na ułamek sekundy pojawia się 39,8 chwilówki i powiedziano mi, że to normalne.
Druga kwestia, to CHECK - za bogaty wydech i tego się nie da oszukać. Korekty krótkoterminowe na jałowym mam na poziomie MINUS 15-20%, ale podczas jazdy dążą do 0%.
Mam używaną sprawną 1 sondę, ale nie mam jej kiedy podmienić - może w następnym tygodniu.
Czy RESET ECU w OPCOMie wiąże się tylko z wymazaniem map i korekt, czy coś jeszcze się rozjedzie i będę miał problem z ogarnięciem? Czytałem, że trzeba zaprogramować IMMO od nowa, ale nikt tego nie potwierdził.
Dzięki za zainteresowanie i czekam na dalszą pomoc.
Pozdrawiam
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
Ja mam zafirę A, ale jeśli chodzi o kasowanie korekt, to w op comie nie używa się do tego opcji reset ecu, bo już nie odpalisz auta bez programowanie immobilizera, tylko wystarczy w zakładce silnik wybrać opcję chyba programowanie, i tam jest reset wartości wyuczonych, jedna z opcji to korekty krótkoterminowe. Robisz to na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie. Dajesz aktywuj,i czekasz z 15 sekund aż się zresetuje. Potem wyciągasz kluczyk ze stacyjki, czekasz chwilę, wkładasz i odpalasz auto - już korekta długoterminowa jest skasowana. Tak mam w zafirze A,piszę z pamięci więc mogłem coś napisać niedokładnie,ale mniej więcej tak to wygląda
Ostatnio zmieniony 22 paź 2015, 17:27 przez mariusz_technik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 10 wrz 2014, 03:20
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira C 1.4
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
Walki ciąg dalszy...
Wymieniłem pierwszą sondę ale nie to było powodem. Spalanie zostało na tym samym poziomie, a wyniki w OPCOM są te same.
Na jałowych przy temperaturze 102 st C, korekty krótkoterminowe rosną do -24% - obie sondy na max'a (960mV) i po kilku sekundach otwiera pętlę z sondą pierwszą i łapie błąd "za bogaty wydech"
Korekta długoterminowa jest na poziomie -2,1 %, więc chyba nie tak źle.
Czy na korekty krótkoterminowe ma wpływ sonda za katalizatorem?
Nie mam punktu zaczepienia, może uda się coś razem ogarnąć.
Wymieniłem pierwszą sondę ale nie to było powodem. Spalanie zostało na tym samym poziomie, a wyniki w OPCOM są te same.
Na jałowych przy temperaturze 102 st C, korekty krótkoterminowe rosną do -24% - obie sondy na max'a (960mV) i po kilku sekundach otwiera pętlę z sondą pierwszą i łapie błąd "za bogaty wydech"
Korekta długoterminowa jest na poziomie -2,1 %, więc chyba nie tak źle.
Czy na korekty krótkoterminowe ma wpływ sonda za katalizatorem?
Nie mam punktu zaczepienia, może uda się coś razem ogarnąć.
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 10 wrz 2014, 03:20
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira C 1.4
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
Przeszukałem wszystkie opcje w OPCOM i nie mam oprócz "RESET ECU" innych opcji do kasowania.mariusz_technik pisze:Ja mam zafirę A, ale jeśli chodzi o kasowanie korekt, to w op comie nie używa się do tego opcji reset ecu, bo już nie odpalisz auta bez programowanie immobilizera, tylko wystarczy w zakładce silnik wybrać opcję chyba programowanie, i tam jest reset wartości wyuczonych, jedna z opcji to korekty krótkoterminowe. Robisz to na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie. Dajesz aktywuj,i czekasz z 15 sekund aż się zresetuje. Potem wyciągasz kluczyk ze stacyjki, czekasz chwilę, wkładasz i odpalasz auto - już korekta długoterminowa jest skasowana. Tak mam w zafirze A,piszę z pamięci więc mogłem coś napisać niedokładnie,ale mniej więcej tak to wygląda
Np w Corsie C (x12xe)w zakładce "programowanie" jest opcja "reset pętli O2"
hmm..... czyżby nie było możliwe kasowanie korekt w tym sterowniku z OPCOMa?
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 10 wrz 2014, 03:20
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira C 1.4
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 10 wrz 2014, 03:20
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira C 1.4
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
Witam,
Niestety, ale założona używana sonda za katem umarła. Na moje szczęście miałem 2 miesiące gwarancji rozruchowej.
Myślę o kupnie nowej, bo już nie chcę się pakować w używki. Nie wiem jak wygląda katalizator, ale czy uwalony kat powodowałby palenie sondy? Po wyjęciu sondy nie ma na niej nalotów, wypaleń itp. Wygląda jak nowa - czysta.
Oryginał mam Siemensa 5WK9 399, ale na stronie Intercarsu mogę wybierać w zamiennikach.
Wiecie może jak sprawują się zamienniki?
Mogę kupić
DENSO DOX-0119 za cenę 120 zł po rabatach.
Nie ukrywam, że cena atrakcyjna w porównaniu z oryginałem. Nie wiem, jak to się ma do oryginału.
Macie jakieś doświadczenie w tej kwestii?
Niestety, ale założona używana sonda za katem umarła. Na moje szczęście miałem 2 miesiące gwarancji rozruchowej.
Myślę o kupnie nowej, bo już nie chcę się pakować w używki. Nie wiem jak wygląda katalizator, ale czy uwalony kat powodowałby palenie sondy? Po wyjęciu sondy nie ma na niej nalotów, wypaleń itp. Wygląda jak nowa - czysta.
Oryginał mam Siemensa 5WK9 399, ale na stronie Intercarsu mogę wybierać w zamiennikach.
Wiecie może jak sprawują się zamienniki?
Mogę kupić
DENSO DOX-0119 za cenę 120 zł po rabatach.
Nie ukrywam, że cena atrakcyjna w porównaniu z oryginałem. Nie wiem, jak to się ma do oryginału.
Macie jakieś doświadczenie w tej kwestii?
Uważaj na zamienniki. Komputery nie zawsze tolerują współpracę z zamiennikami. Było o tym już w kilku watkach. Nowa sonda może działać ok ale równie dobrze prędzej czy później
może pojawić się błąd z powrotem i będziesz miał zagłostkę w czym problem - nowa sonda a błąd ten sam.
P.S.
Rzuciłem okiem w google, oryginal kupisz za 200zł, chyba nie warto pchać się w zamienniki. Montujesz oryginal i masz spokój, a jak dalej będzie źle to wiesz że sonda jest ok i szukasz przyczyny gdzie indziej.
Pzdr
Koenig
może pojawić się błąd z powrotem i będziesz miał zagłostkę w czym problem - nowa sonda a błąd ten sam.
P.S.
Rzuciłem okiem w google, oryginal kupisz za 200zł, chyba nie warto pchać się w zamienniki. Montujesz oryginal i masz spokój, a jak dalej będzie źle to wiesz że sonda jest ok i szukasz przyczyny gdzie indziej.
Pzdr
Koenig
- wamka18
- Zafiromaniak
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: koronowo
- Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Mam taki sam błąd w zafirce ale był już przed założeniem gazu. Też myślałem że pomoże wymiana sondy ale po założeniu nowego oryginału nadal to samo po wykasowaniu i przejechaniu około 80-100km wraca ale nic po za tym się nie dzieje auto jeździ normalnie dlatego sobie odpuściłem bo miałem podobny przypadek u kumpla w AG 1.6 też miał zużycie oleju i po remoncie silnika jak ręką odjął.xrs pisze:Witam, dziś wyskoczył mi ten błąd Zafirze B 1.8; zanim wyskoczył mi ten błąd to zauważyłem że od ok miesiąca dziwnie mi pierdzi (jakoś inaczej) układ wydechowy i czasem po zapaleniu auto od razu gaśnie i się zastawiam czy to może mieć jakiś związek z tym błędem.
Generalnie z tego co wyczytałem to błąd jest związany albo z sondą lambda,albo przepływomierzem, albo nieszczelnością układu dolotowego. Co radzicie drodzy koledzy żeby mi mechanicy od razu niepotrzebnie nie powymieniali połowy auta ? (sam niezbyt umiem naprawiać auta).
Generalnie nic innego złego się nie dzieje z autem zarówno na gazie jak i benzynie. Czy np. nieszczelny układ wydechowy może mieć na to wpływ?
Ostatnio zmieniony 30 paź 2016, 21:10 przez wamka18, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 129
- Rejestracja: 25 sty 2016, 22:55
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Dzięki za odp ale trochę jakby oderwana od mojego problemu konkretnie opisanego. Polecasz remont całego silnika, bez przesady.
Ostatnio zmieniony 30 paź 2016, 21:30 przez xrs, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 10 lut 2016, 16:47
- Imię: ANDRZEJ
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: ZAFIRA
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witajcie koledzy i koleżanki. Od niedawna mam błąd P0170-11 (ubogi wydech). Błąd powstaje na Pb.
Dzięki za wskazówki i za pomoc.
Sprawdziłem OP-COMem na biegu jałowym zachowanie się sond lambda.
http://www.youtube.com/watch?v=MrzQ2QTxqAk
http://www.youtube.com/watch?v=q5iwweTctQg
Dzięki za wskazówki i za pomoc.
Sprawdziłem OP-COMem na biegu jałowym zachowanie się sond lambda.
http://www.youtube.com/watch?v=MrzQ2QTxqAk
http://www.youtube.com/watch?v=q5iwweTctQg
-
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 10 lut 2016, 16:47
- Imię: ANDRZEJ
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: ZAFIRA
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Dolot sprawdzony, przepływka wymieniona na nową siemensa ale myślę, że stara była dobra. Nowa na biegu jałowym daje wartości 8-10kg.
Dostałem w tamtym tygodniu opcoma. Teraz jeszcze raz byłem w aucie celem sprawdzenia jednej rzeczy. Mam instalacje gazową (Q-box plus + baradudy + reduktor kme tur). Po załączeniu auta na benzynie, krótkoterminowa adaptacja paliwa rosła do poziomu +20% i mieszanka była uboga (sonda się przestała się wahać). Przełączyłem na gaz i krótkoterminowa adaptacja spadła do poziomu -10%. Możliwe, że instalacja na biegu jałowym jest źle skonfigurowana na LPG ?
Przełączyłem auto z powrotem na benzyne i zostawiłem na 15 min, co chwilkę zwiększając obroty aby nie wywaliło ubogiej mieszanki i aby obwód sondy nie został otwarty) Krótkoterminowa adaptacja paliwa spadła i wahała się od ok. -1 do +5%.
Dostałem w tamtym tygodniu opcoma. Teraz jeszcze raz byłem w aucie celem sprawdzenia jednej rzeczy. Mam instalacje gazową (Q-box plus + baradudy + reduktor kme tur). Po załączeniu auta na benzynie, krótkoterminowa adaptacja paliwa rosła do poziomu +20% i mieszanka była uboga (sonda się przestała się wahać). Przełączyłem na gaz i krótkoterminowa adaptacja spadła do poziomu -10%. Możliwe, że instalacja na biegu jałowym jest źle skonfigurowana na LPG ?
Przełączyłem auto z powrotem na benzyne i zostawiłem na 15 min, co chwilkę zwiększając obroty aby nie wywaliło ubogiej mieszanki i aby obwód sondy nie został otwarty) Krótkoterminowa adaptacja paliwa spadła i wahała się od ok. -1 do +5%.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2016, 21:15 przez amakuch1986, łącznie zmieniany 1 raz.