5w50 Valvoline Vr1

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
majster-b
Przeglądacz
Posty: 61
Rejestracja: 13 lip 2013, 22:20
Imię: Jakub
Lokalizacja: Kielce
Auto: Opel Zafira A 1.8 125km
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

5w50 Valvoline Vr1

#1 Post autor: majster-b »

Hejka w nowym roku.

Tak mnie zawsze targało czy nie przejść z Valvo 5w40 Maxlife na 5w50 vr1 i wkońcu to zrobiłem. Niestety odczucia negatywne. Silnik się bardziej tłucze i dzwięk jest zdecydowanie inny i jakby głośniejszy. Poza tym słychać cichutkie stukanie popychaczy. Przelatane obecnie mam 290 tyś. Nie polecam więc dla chcących spróbować. Lepsze w tym przypadku jest wrogiem dobrego. Na MaxLife 5w40 działał idealnie a zużycie było na akceptowalnych poziomie - 200, 300ml na 1000km. Teraz jeszcze nie mierzyłem ale jak go dziś odpaliłem zobaczyłem małą niebieską chmurkę. :(

Wszystkiego dobrego w nowym roku...
-----------------------
Pozdrawiam
Kuba

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#2 Post autor: Piasek »

A oryginalny chociaż kupiłeś ?

Awatar użytkownika
majster-b
Przeglądacz
Posty: 61
Rejestracja: 13 lip 2013, 22:20
Imię: Jakub
Lokalizacja: Kielce
Auto: Opel Zafira A 1.8 125km
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#3 Post autor: majster-b »

Piasek pisze:A oryginalny chociaż kupiłeś ?
Zawsze kupuje w sklepie http://najlepszeoleje.pl/. Nie znalazłem złych opini o tym sklepie. Wydaje mi się że oryginalny ale jak to sprawdzić?

Generalnie nie wiem po co był mi ten eksperyment... VR1 to pewnie doskonała oliwa ale chyba nie do Z18XE. :)

Pozdr.
-----------------------
Pozdrawiam
Kuba

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#4 Post autor: Piasek »

Pierwsze słyszę.
Co do oleju... moim zdaniem podróbka bo Valvo znany jest że kiepskiej oliwy nie robi.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#5 Post autor: Janus »

5W50 to olej do silników wysilonych (turbo). W naszym klimacie xW40 to wystarczający olej nawet do aut z LPG które grzeją się jednak bardziej
Janusz

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#6 Post autor: Piasek »

Janus pisze:5W50 to olej do silników wysilonych (turbo)
etam,
Gdyby to jeszcze była pierwsza zmiana, w nowo nabytym aucie to istniałoby przypuszczenie że spuściłeś motodoktory i taki efekt, ale nie pierwszy raz zmieniałeś... dla mnie to śmierdzi kiepską oliwą (czyt. podróbką). Chyba że po prostu silnik już w agonalnym stanie.

Arczi

#7 Post autor: Arczi »

Tak sie sklada ze do jednego z aut leje od 2-ch sezonow taki olej. Teraz na wiosne kolejna zmiana.
Auto jest znaczaco starsze od Twojej ZB tyle ze robilem remont silnika ale to niewazne.
Mysle ze wybor tego oleju do Twojego auta jest zle trafiony - przedobrzyles w/g mnie.
VR1 to olej z grupy przeznaczenia do aut bardziej wysilonych... batdziej sportowych.
Dla porownania : przed pierwszym zalaniem 5w50 jezdzilem na 10w60. Nie zapominaj ze 5w pelen syntetyk. 10w to polsyntetyk.

Znajomy mial kiedys podobny problem : kupil Espace 3.0 v6 i tez przedobrzyl zalewajac ten olej. Efekt byl taki ze kultura pracy znaczaco sie pogorszyla, silnik stal sie glosniejszy i po miesiacu okazalo sie ze spalil ~200ml na niecale 1000km.
W kolejnych miesiacach bylo to samo i wymienil go po kwartale na cywi-na oliwe i nagle sie okazalo ze silnik nie bierze oliwy (niecale 100ml na 5000km).

Awatar użytkownika
majster-b
Przeglądacz
Posty: 61
Rejestracja: 13 lip 2013, 22:20
Imię: Jakub
Lokalizacja: Kielce
Auto: Opel Zafira A 1.8 125km
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#8 Post autor: majster-b »

Arczi pisze:Tak sie sklada ze do jednego z aut leje od 2-ch sezonow taki olej. Teraz na wiosne kolejna zmiana.
Auto jest znaczaco starsze od Twojej ZB tyle ze robilem remont silnika ale to niewazne.
Mysle ze wybor tego oleju do Twojego auta jest zle trafiony - przedobrzyles w/g mnie.
VR1 to olej z grupy przeznaczenia do aut bardziej wysilonych... batdziej sportowych.
Dla porownania : przed pierwszym zalaniem 5w50 jezdzilem na 10w60. Nie zapominaj ze 5w pelen syntetyk. 10w to polsyntetyk.
No właśnie przedobrzyłem. Latam głównie na trasie. Co do oryginalności oleju to nie mam podejrzeń. Sprawdziłem opakowanie i nic absolutnie nie wskazuje że jest podróbą. Porównywałem z bańką kupioną w intercars.
Co do 5w czy 10w to tak jest w valvoline VR1 istotnie. Nie jest to natomiast reguła. Istnieją oleje 15w30 które są pełnymi estrowymi syntetykami. 5w czy 10w to jedynie lepkość i nie należy się tym sugerować jeśli chodzi o syntetyczność oleju.
Arczi pisze: Znajomy mial kiedys podobny problem : kupil Espace 3.0 v6 i tez przedobrzyl zalewajac ten olej. Efekt byl taki ze kultura pracy znaczaco sie pogorszyla, silnik stal sie glosniejszy i po miesiacu okazalo sie ze spalil ~200ml na niecale 1000km.
Dzwoniłem też do sklepu aby oddać drugą bańkę o nie robili żadnych problemów. Wymienią mi na Maxlife'a. Pracownik tego sklepu pośmiał się ze mnie jak mu powiedziałem co i jak - podobno norma GM LL-A-025 wskazuje że film olejowy nie może być zbyt gruby i dlatego właśnie ta norma wskazuje lepkość 0w30 lub 5w30 jako podstawową dla Ecotec. 5w40 warunkowo.

Przedobrzyłem bo latam czasem po autostradach 140km/h przez dłuższy czas a wiadomo że dla skrzyni w zośce to już grubo ponad 3000rpm. Chciałem aby wtedy był stabilniejszy film... jednak nie było warto.
Ostatnio zmieniony 05 sty 2016, 14:45 przez majster-b, łącznie zmieniany 1 raz.
-----------------------
Pozdrawiam
Kuba

Arczi

#9 Post autor: Arczi »

majster-b pisze:Co do 5w czy 10w to tak jest w valvoline VR1 istotnie. Nie jest to natomiast reguła.
Pisalem o VR1 bo znam oba te oleje.
To ze sa inne "dziwniejsze" to wiem.

BTW tak teraz zajrzalem na ta strone ktora podales : znam czlowieka :) Mieszkam 15km od niego.
Kupuje oleje u niego od 6 lat :) do wszystkich aut. Oliwy sa ok.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#10 Post autor: paweldm »

Te 50 mówi, że olej jest gęściejszy, gdy silnik jest nagrzany. Powoduje to większe opory podczas normalnej eksploatacji silnika.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
majster-b
Przeglądacz
Posty: 61
Rejestracja: 13 lip 2013, 22:20
Imię: Jakub
Lokalizacja: Kielce
Auto: Opel Zafira A 1.8 125km
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#11 Post autor: majster-b »

Hej,
To zamykający post. Dziś po 7 tyś wlałem ponownie Valvoline MaxLife 5w40. Mogę tylko potwierdzić to co napisałem wcześniej. Na 5w50 silnik pracuje z dużo mniejszą kulturą. Fakt, oleju bierze mniej. Dolałem w ciągu 7000 km ok 0.8L więc widać dużą różnicę w lepkości bo Maxlife ale na moje ucho praca jest wyraźniej "gorsza". Wracam więc do MaxLife a VR1 zostawiam ludziom od rajdówek :)

Pozdrawiam wszystkich.
-----------------------
Pozdrawiam
Kuba

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#12 Post autor: tomek evo »

5w50 będzie lepszy ale w określonych warunkach i niekoniecznie w tym silniku. Co do valvoline to docierają ostatnio niestety informacje, że ostatnie partie oleju to nie ta sama jakość jak poprzednio ale nie wiem czy to prawda. Napisz czy po zmianie na Max life 5w40 sytuacja wróciła do normy. VR1 i Max Life mają inne pakiety dodatków i inną formulację bo są zasadniczo do innych zastosowań.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”