Zafira 2.0 DTI zgasła w czasie jazdy i nie można zapalić

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
zibek99
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 15 kwie 2010, 10:24
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Legnica
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

Zafira 2.0 DTI zgasła w czasie jazdy i nie można zapalić

#1 Post autor: zibek99 »

Witam wszystkich
Przekopałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na pytanie co mogło się stać.
Ale od początku - 18 grudnia wracając z miasta Zafira sama zgasła w czasie jazdy i nie można jej było odpalić (rozrusznik kręcił, ale silnik nie zapalał). W końcu któraś próba odpalenia przyniosła skutek i od tamtej pory do dzisiaj nie było problemu. Dzisiaj wracając z pracy przejechałem może z 200 metrów auto znów samo zgasło i niestety żadna z prób odpalenia nie przyniosła rezultatu. Rozrusznik kręci normalnie. Bardzo proszę o jakieś sugestie. Z góry dziękuję

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: miodzik »

A błędu Ci jakiegoś nie wywala? Nie zamulał Ci się wcześniej?

Wg mnie możesz mieć problemy z pompą paliwa.

Zapoznaj się z tym tematem

i przekop ten temat

może jeszcze ten temat

i ten o czujniku położenia wału

to tak na szybkiego znalazłem kilka ;) sporo jest tematów odnośnie problemów z odpalaniem. Jak masz gdzie - zacznij od diagnostyki komputerowej.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

adamo

#3 Post autor: adamo »

witam :) moim zdaniem jest to problem elektroniki pompy wtryskowej. trzeba zośkę podłączyć komputer i powinno zdiagnozować problem. jeżeli nie to trzeba szukać problemu z zasilaniem pompy wtryskowej. pzdr :)

Awatar użytkownika
zibek99
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 15 kwie 2010, 10:24
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Legnica
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#4 Post autor: zibek99 »

Witam
Bardzo dziękuję za podpowiedzi - zaraz po świętach będę próbował powalczyć z Zafirą.
Jak rozwiążę problem to opiszę na forum. Jeszcze raz dziękuję i życzę wszystkim Wesołych Świąt!

adamo

#5 Post autor: adamo »

witam po raz kolejny. dziś spotkał mnie ten sam problem :/ i u mnie prawdopodobnie jest to EGR. po wyczyszczeniu problem na razie ustał ale mam podejrzenia co do zaworu otwarcia paliwa w pompie lub cofa się paliwo. jak pojeżdżę dłużej to opiszę czy był to tylko zabrudzony EGR. PDZR :)

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#6 Post autor: Jaymzarf »

Miałem całkowicie taki sam problem w mojej Zosi, zgasła w trakcie opuszczania parkingu i ni hoho nie chciała zagadać ponownie (pompę już miałem robioną). Po kilku próbach (długich) zapaliła i było wszystko ok. Po jakimś czasie znów wystąpiły problemy, a po odpaleniu zaczęła na chwilę zapalać się kontrolka z kluczykiem (nie zawsze, powiedzmy raz na 20 zapłonów), gasła po lekkim dodaniu gazu - op-com P0540 - bład obrotów wałka pompy. Zaprzyjaźniony mechanik wymienił czujnik obrotów wałka pompy i sytuacja już się nie powtórzyła :lol: Koszt wymiany 180zł razem z czujnikiem

Dodam tylko, że mam "nienaprawialną" pompę PSG16 (dwuwtyczkowa)...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Awatar użytkownika
zibek99
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 15 kwie 2010, 10:24
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Legnica
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#7 Post autor: zibek99 »

Witam ponownie
Niestety w moim przypadku okazało się, że szlag trafił pompę wtryskową:-(
Regeneracja pompy wraz z wymianą + przelewy + wym. filtra paliwa = 2700 złotych polskich (po zaokrągleniu). Obecnie autko śmiga(i oby tak zostało). W ciągu 6 lat drugi raz padła mi pompa (w 2008 roku i teraz). Po ostatniej regeneracji przejechałem około 80 tys.
Mam nadzieję, że teraz wytrzyma chociaż z 200 tys.
Może ktoś napisze ile przejechał na pompie po regeneracji?
Pozdrawiam

pawko81

#8 Post autor: pawko81 »

Witam.
Dziś żona miała zawieźć córkę do lekarza więc odpaliłem Zośkę ,popracowała z 20 minut i pojechała. Po około 5 km zgasła jej w drodze i nie odpaliła już. Zholowałem ją do garażu i niewiem....

podgrzałem przewody, sprawdziłem bezpieczniki, wyjąłem filtr paliwa sprawdziłem czy jest ropa i zakręciłem.
Kręcę rozrusznikiem i nic. Nie może załapać. Brałem na plaka to się odpala i gaśnie.

Co jeszcze szukac????Czyżby pompa??

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#9 Post autor: Janus »

pawko81 pisze:
Co jeszcze szukac????Czyżby pompa??
Odpisywałem Tobie ale chyba coś się nie zapisało... Załóż rurkę na przewód ssący pompy idący z filtra paliwa i tą rurkę do naczynia z ropą. Spróbuj tak odpalić. Jeżeli odpali to przyczyną jest zamarznięte paliwo w układzie albo rozszczelniony układ.
Janusz

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: Wojti »

hm najlepiej jak byś wstawił do ogrzewanego garażu na kilka godzin to może by odpaliła od razu....
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#11 Post autor: Janus »

Wojti pisze:hm najlepiej jak byś wstawił do ogrzewanego garażu na kilka godzin to może by odpaliła od razu....
To też jest dobry pomysł - mało pracy tylko trochę cierpliwości :)
Janusz

pawko81

#12 Post autor: pawko81 »

właśnie wczoraj u żony w pracy zośka stała cały dzień w ciepłym garażu.
Dziś odpaliła normalnie popracowała około 15 minut a po 5 km zgasła.

Janus jak ja mam tak odpalić jak będzie przewód zdjęty od filtra????

A garażu ocieplanego nie mam w okolicy. Musiałbym holować pare km
Ostatnio zmieniony 06 sty 2016, 14:19 przez pawko81, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 6483

#13 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Kolego , wypinasz przewód z filtra paliwa , wlewasz do np. słoika olej napędowy tak do pełna , wkładasz przewód do słoika i kręcisz. Jeśli pompa jest dobra to po krótkim czasie powinna zassać paliwo i auto odpali. Zresztą zobaczysz sobie czy ubywa paliwa w tym słoiku czy też nie..proste? Luzik :piwo:

pawko81

#14 Post autor: pawko81 »

proste Jarecki ;)
To juz zobaczę jutro lub pojutrze..Trzeba do pracy wracać po dłuuugim urlopie

pawko81

#15 Post autor: pawko81 »

Więc tak.
Zrobiłem Jarecki jak mówisz. Podłączyłem wszystko odkręciłem lekko wtryski by zobaczyć czy pompa ropę ciągnie no i zaciągnęła ........ale po 3 obrotach silnika akumulator padł bo zapomniałem naładować..

Więc pompa może być dobra jeżeli przez wtryski idzie ropa???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”