Zafira 2.0 DTI zgasła w czasie jazdy i nie można zapalić
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Na razie zostaw sterownik. Aby odpalić DTI musisz mieć perfekcyjnie naładowany, zdrowy akumulator. Gdzieś kiedyś czytałem, że w tych autach aby pompa sterowała kątem wtrysku i/lub dawką musi mieć jakieś nominalne obroty silnik i pompa (pompa ma 1/2 tego co silnik). Jeżeli nie przekroczysz tych obrotów, to silnika po prostu nie odpalisz nie wiem czy nie było to 400-500 /min dla silnika - coś takiego.pawko81 pisze:a jak to sprawdzić???
koszt sterownika jest mniejszy niż koszt pompy???
U mnie jak Zośka parę dni temu "zamarzła" to próbowałem ją odpalać aż wydrenowałem aku do zera... Po naładowaniu akumulatora przez 9 godz wsadziłem do auta i odpaliła za drugim 6-sekundowym kręceniem. Muszą być obroty, musi być kompresja = temperatura w komorze spalania. Inaczej diesel nie odpali.
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
No spróbuj. Ale pomyśl że moja Zośka jednego dnia zrobiła trasę 150km przy -15oC mrozu. Drugiego dnia koło południa już słabo kręciła rozrusznikiem i nie odpaliła mimo kilku prób, a akumulator zdechł. Przestała tak 1,5 doby i jedyną rzeczą która przy niej zrobiłem, to doładowanie akumulatora. Zapalałem ją o 21 godzinie przy -16oC mrozu i odpaliła za drugim kręceniem rozrusznika...pawko81 pisze:Janus...już tyle kręciłem tym rozrusznikiem i akumulatorem że powinna zapalić więc niewiem czy jest dalej sens.
Dziś podłącze kompa i zobacze błędy
PS jak nie uda się odpalić to skontaktuj się na priv z użytkownikiem chyba Dziadek. A jak nie odpowie to szukaj go na Vectraklub.pl pod loginem Dziadek_vec. Bardzo pomocny człowiek. Na Vectraklub.pl znajdziesz też dużo informacji nt wyjmowania sterownika z pompy, testowania czy sprawny jest ten niesławny tranzystor mocy - bo to on najczęściej w tych pompach pada... Z tym że... Gdyby padł tranzystor to raczej miałbyś błędy
EDIT
Koszt regeneracji samego sterownika (wyjętego i wysłanego do serwisu) to kwota rzędu 500zł... Ale tak naprawdę najczęściej sprowadza się to do wymiany rezystora za kilka złoty...pawko81 pisze:a jak to sprawdzić???
koszt sterownika jest mniejszy niż koszt pompy???
PS polecam ten wątek na innym forum (Adminów proszę o nie linczowanie... chcę pomóc):
http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... owej-vp44/
Forum Vectry jest - nie widzę powodu do linczu
Tam też jestem zarejestrowany
A tak na poważnie - nie ma problemu - Bodek
Ostatnio zmieniony 10 sty 2016, 17:21 przez Janus, łącznie zmieniany 2 razy.
Janusz
Dokładnie , w sterownikach padają tranzystory mocy , przegrzewają się i koniec. dzieje się tak dlatego ,że tłoczki sie zacierają a żeby nimi sterować , tranzystor potrzebuje coraz większej mocy i prądu... Zatem gdy spali sie tranzystor to bywa tak ,że jest to jedynie skutek i nie przyczyna awarii pompy.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Mh to chyba tylko obiegowa opinia... Że drugi tranzystor wytrzyma zatarty tłoczek dłużej? Niekoniecznie. Po prostu taka żywotność tego elementu i technologia jego montażu (lutowania/klejenia do płytyki) oraz warunki pracy. Przecież płytka sterownika jest zabudowana na pompie i to pompa odbiera z niej ciepło... Diabeł tkwi w szczegółach montażu Jak kumaty serwisant zrobi dobrze wymianę i dobrze dobierze tranzystor, to sterownik pompy pjeszcze pojeździjarecki69 pisze:Dokładnie , w sterownikach padają tranzystory mocy , przegrzewają się i koniec. dzieje się tak dlatego ,że tłoczki sie zacierają a żeby nimi sterować , tranzystor potrzebuje coraz większej mocy i prądu... Zatem gdy spali sie tranzystor to bywa tak ,że jest to jedynie skutek i nie przyczyna awarii pompy.
Janusz
Już jestem po sprawdzaniu błędów.
Więc gdy podłączyłem na początku kompa wyskoczyło mi 5 błędów: P0703, P0725, P0115, P1651, P1630.
Po wyzerowaniu tych błędów został mi jeden który pojawia się cały czas
P1630
P1630 Uszkodzenie w układzie regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku
P1630 Regulacja wtrysku - niesprawność obwodu pradowego Przerwany obwód pradowy / zwarcie z potencjałem plus akumulatora w wiazce przewodów
Więc skoro pompa podaje paliwo jeżeli wymuszę to gruszką z bańki to może gdzieś przetarły się kable??
A może faktycznie sterownik padł????
Więc gdy podłączyłem na początku kompa wyskoczyło mi 5 błędów: P0703, P0725, P0115, P1651, P1630.
Po wyzerowaniu tych błędów został mi jeden który pojawia się cały czas
P1630
P1630 Uszkodzenie w układzie regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku
P1630 Regulacja wtrysku - niesprawność obwodu pradowego Przerwany obwód pradowy / zwarcie z potencjałem plus akumulatora w wiazce przewodów
Więc skoro pompa podaje paliwo jeżeli wymuszę to gruszką z bańki to może gdzieś przetarły się kable??
A może faktycznie sterownik padł????
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Jak masz P1630 to mogło dojść do zwarcia kabli "+" i "-" idących do elektrozaworu. Kable są cienkie i przegrzane mogą się stopić ze sobą. To optymistyczna opcja.pawko81 pisze:
A może faktycznie sterownik padł????
Zapoznaj się z linkiem który wrzuciłem do swojego posta i będziesz na bieżąco w temacie
Janusz
których kabli???tych cienkich czarnych w pompie???Janus pisze:dojść do zwarcia kabli "+" i "-" idących do elektrozaworu.
Patrzyłem ten link i wydął mi się bardzo ciekawy..Znam sie trochę na lutowaniu itp to jeżeli to sterownik to może sam spróbuje
No i wykręciłem sterownik. Sprawdziłem wszystko jak na tym filmiku co link podałeś i żarówka nie świeci przy kręceniu rozrusznikiem czyli sterownik nie podaje napięcia na elektrozawór.
Teraz sie zastanawiam czy robić samemu (znam się na lutowaniu) czy dać komuś..??
No i nie wytrzymałem. Rozebrałem sterownik i okazało się że tranzystor spalona nóżka więc do wymiany..
Spróbuję może sam..zobaczę
Ostatnio zmieniony 10 sty 2016, 19:07 przez pawko81, łącznie zmieniany 2 razy.