czy w drugim planie schowała się WSK?Sumik pisze:Obrazek
[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- lawless
- Zafiromaniak
- Posty: 1167
- Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
- Imię: Adam
- Lokalizacja: PCH
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z1.8XER
- Gender:
- Kontakt:
Generalnie mi nie zależy lecz może się zgłoszę po poradę kiedyśSumik pisze:Mierzyłem, sprawdzałem aż w końcu trafiłemlawless pisze:Jak wpadłeś że akurat te a nie inne siłowniki pasują a nie inne :>
Chodzi o długość i siłę. Do ZA zapewne też bym coś dopasował ale nie mam dostępu do auta żeby pomierzyć.
Pozdro
Myśl samodzielnie!
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Tak jest. Wiejski Sprzęt Kaskaderski rocznik 1958. Ale na razie stoi i czeka na swoją kolej bo działam przy Zośce. Jak skończę to latem biore się za Wieśkęrafant4011 pisze:czy w drugim planie schowała się WSK?
Po tym jak napisałeś, przypomniało mi się że znajomy posiada ZA, tak więc jak tylko znajdę chwilkę to podjadę do niego i pomierzę to co mi potrzeba. Jak dopasuje lifty do ZA to również dam znać. Bo nie sądzę że będzie z tym jakiś większy problemlawless pisze:Generalnie mi nie zależy lecz może się zgłoszę po poradę kiedyś
Ostatnio zmieniony 25 sty 2016, 10:27 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Wracając do tematu filtra odmy. Właśnie go zamontowałem. Przy okazji okazało się, że na tym drugim wężyku jest zaworek kierunkowy. Niestety króciec wejściowy był urwany, więc otwór w wężyku i zaworku zaślepiłem. W aso dowiedziałem się, iż zaworek kosztuje 112. Czy mogę jeździć z odłączonym i zaślepionym tym cieńszym wężykiem.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Zaworek zwrotny jest po to żeby ciśnienie wytworzone przez turbine w układzie dolotowym przez wężyk spod przepustnicy podczas jazdy nie trafiało do pokrywy zaworów i żeby nie wytwarzało ciśnienia w komorze korbowej silnika.paweldm pisze:Niestety króciec wejściowy był urwany, więc otwór w wężyku i zaworku zaślepiłem.
Dodatkowo na biegu jałowym przez ten wężyk zasysane są pary oleju oraz ewentualne ciśnienie które w niekontrolowany sposób wytworzyło się w skrzyni korbowej ( np. przez wyjechane pierścienie) do kolektora dolotowego.
Poszukaj na szrocie jakiegoś przewodu od serwa bo tam są takie montowane. Ja również poszukam w garażu czegoś takiego bo pamiętam że kiedyś coś takiego miałem w większej ilości. Jak coś to dam znać.
Możesz też zakupić coś takiego od Astry F lub podobnego auta np. tu lub tu
Albo kupić sam zaworek i wstawić go w miejsce uszkodzonego
Uważam, że możesz jeździć ponieważ jeśli zaślepiłeś to podczas wytworzonego ciśnienia w układzie nie będziesz go tracił, jak i na biegu jałowym nie będziesz zasysał "lewego powietrza". Ewentualne naddatki ciśnienia w silniku będą wydalane do atmosfery poprzez 2 grubszy wężyk z filterkiem. Tylko co jakiś czas sprawdzaj czy filterek się nie moczy i zaślep małe wyjście z pokrywy zaworów żeby nie moczyło Ci silnika.paweldm pisze:Czy mogę jeździć z odłączonym i zaślepionym tym cieńszym wężykiem.
Wczoraj dostarczyłem ostatnie rurki dolotu do spawania i w końcu zabrałem się za IC. Model który wykonałem z tektury musiałem przerobić tak żeby nie trzeba było zmieniać zbiorniczka spryskiwaczy.
W grę wchodzą 2 rozmiary 550x180x65 i 550x230x65. Oby dwa się mieszczą między belką z dołem zderzaka. Teraz tylko chodziło o cenę IC po przerobieniu wyjścia na "tylne"
Wysłałem zdjęcia do FMIC w kwestii modyfikacji i od razu otrzymałem odpowiedź:
"Witam
Istnieje możliwość wykonania takiego coolera z takim samym rozstawem jednakże nieco inaczej wyglądającymi boczkami.
Koszty całkowite za coolery: 550x180 - 600zł i 550x230 - 640zł.
Pozdrawiam
Fmic Performance"
Nie ukrywam, KOPARA MI OPADŁA
Muszę się z tym przespać i podjąć jakąś mądrą decyzję. Albo wyrzucę fabryczny zbiornik płynu i tamtędy przeprowadzę rury... Albo wymyślę coś innego
Ostatnio zmieniony 26 sty 2016, 19:27 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Przez swoje modyfikacje chcesz zwiększenia mocy. A jak z instalacją LPG. Jest przystosowana do większej mocy, czy też będzie do modyfikacji?
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Tak. Instalacja była montowana z dużym zapasem bo już na początku miałem w planach zwiększenie mocy do ok 300 KM. Parownik starczy do 350 KM, a wtryski na zwiększonym ciśnieniu roboczym starczą do ok 330 KM tak więc można dłubać w silniku i jeździć taniopaweldm pisze:A jak z instalacją LPG. Jest przystosowana do większej mocy, czy też będzie do modyfikacji?
W tamtym miesiącu po zmianie kata na downpipe i po zamontowaniu innego dolotu moc odczuwalnie wzrosła. Dodatkowo byłem u znajomego i już delikatnie zwiększaliśmy ciśnienie na wtryskach gazu. Tak więc widać że mody przynoszą założone efekty. Jednak jestem ciekawy czy doszedłem do tego co było fabrycznie czy udało się wydobyć z silnika coś więcej, bo na pewno kilka koni już zdechło
Za niedługo stuknie 200000km. Nie mało jak na OPC.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Ja mialem jechac na hamownie przed wszystkimi modyfikacjami. Tak zeby zobaczyc ile faktycznie jest a ile potem bedzie. Jednak u nas wszyscy fanatycy aut tak dlubia przy furach ze do hamowni sa zapisy...
Odpdpuscilem temat, a potem zaczalem modyfikacje tak wiec teraz czekam na zakonczenie prac i moze przed programem na nowym dolocie pojade zhamowac. Z czystej ciekawosci czy cos doszlo
Odpdpuscilem temat, a potem zaczalem modyfikacje tak wiec teraz czekam na zakonczenie prac i moze przed programem na nowym dolocie pojade zhamowac. Z czystej ciekawosci czy cos doszlo
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
taki zaworek kupisz w sklepie motoryzacyjnym za 10zł i spełnia dokładnie ta samą funkcje co ten z ASO za 112złpaweldm pisze:W aso dowiedziałem się, iż zaworek kosztuje 112.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Po montażu filtra odmy zaobserwowałem, a raczej poczułem efekt uboczny jaki jest nieprzyjemny zapach w kabinie, gdy zatrzymam się na chwilę. W czasie jazdy nie ma tego zapachu. Chyba muszę popracować nad położeniem tego filtra. Tak się zastanawiam nad przeciągnięciem gdzieś w okolice grodzi silnikowej.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Powiem Ci że u mnie takie zjawisko nie występuje. Zawsze po szybszej jeździe z powodu braku Turbo Timera zdarza mi się stać i czekać aż turbo zwolni i ostygnie. Nigdy nie czułem zapachów z komory silnika. Może faktycznie zmiana umiejscowienia wylotu z odmy rozwiąże problem.paweldm pisze:Po montażu filtra odmy zaobserwowałem, a raczej poczułem efekt uboczny jaki jest nieprzyjemny zapach w kabinie, gdy zatrzymam się na chwilę.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Tak teraz wpadłem na pomysł, by sprawdzić czy maska po zamknięciu dociska uszczelkę na podszybiu, bo to może powodować problem.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308