[B] - Flora - 1.9 CDTI, 150KM, 2006r
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
W sobotę upchnąłem podsufitkę w samochodzie, co zajęło mi prawię godzinę Był to pewnie efekt braku chęci, ogólnego bólu stawów i konieczności doprowadzenia wszystkiego do stanu pierwotnego, ale generalnie montaż zajmuje więcej czasu niż demontaż.
Efekt wygłuszenia jest dość subtelny. W czasie jazdy jest podobnie jak z lekko "przytkanymi uszami" po zmianie ciśnienia. Przy wyłączonym silniku różnice są bardziej odczuwalne - nie słychać padającego deszczu, a dźwięki ulicy wydają się dochodzić jedynie przez przednią szybę.
Latem pewnie poprawię cały dach wklejając pod piankę maty polimerowe. Wzmocnienia na dachu znajdują się co 22-28 cm, a jego szerokość to trochę ponad 100 cm, więc idealnie wpasuje się tu 14 mat 25x50 cm.
-------------------
W ramach robótek ręcznych zrobiłem dziś "dizajnerską" wkładkę ledową do lampki.
Nowy wynalazek zużywa około 1W, ale świeci lepiej niż żarówka W5W. Nie ma przy tym problemów ze zbyt małym obciążeniem i migoczącymi światłami.
Efekt wygłuszenia jest dość subtelny. W czasie jazdy jest podobnie jak z lekko "przytkanymi uszami" po zmianie ciśnienia. Przy wyłączonym silniku różnice są bardziej odczuwalne - nie słychać padającego deszczu, a dźwięki ulicy wydają się dochodzić jedynie przez przednią szybę.
Latem pewnie poprawię cały dach wklejając pod piankę maty polimerowe. Wzmocnienia na dachu znajdują się co 22-28 cm, a jego szerokość to trochę ponad 100 cm, więc idealnie wpasuje się tu 14 mat 25x50 cm.
-------------------
W ramach robótek ręcznych zrobiłem dziś "dizajnerską" wkładkę ledową do lampki.
Nowy wynalazek zużywa około 1W, ale świeci lepiej niż żarówka W5W. Nie ma przy tym problemów ze zbyt małym obciążeniem i migoczącymi światłami.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2016, 20:32 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Flora, widzę, że wykorzystujesz zwolnienie
dobra robota ; miałem podobnie w mojej toyocie zrobione; mianowicie wszystko prócz dachu . najwięcej dało dodatkowe wygłuszenie grodzi pod konsolą.
dobra robota ; miałem podobnie w mojej toyocie zrobione; mianowicie wszystko prócz dachu . najwięcej dało dodatkowe wygłuszenie grodzi pod konsolą.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2016, 21:30 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Nie wiem skąd czerpiesz pomysły ale efekt zajefajnyFlora pisze: W ramach robótek ręcznych zrobiłem dziś "dizajnerską" wkładkę ledową do lampki.
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8171
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
czy to taśma ledowa odpowiednio "dopracowana" i połączona w całość z 3 elementów ?Flora pisze:Nowy wynalazek zużywa około 1W, ale świeci lepiej niż żarówka W5W. Nie ma przy tym problemów ze zbyt małym obciążeniem i migoczącymi światłami.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
A jak zamierzasz rozwiązać problem z cięgnem od wstecznego.
Miałem zamiar dziś zająć tym tematem u siebie, ale córka ma dziś urodziny, więc brak czasu. Chyba do marca będę musiał poczekać, wówczas będę trochę wolniejszy.
Mnie cały czas korci czy lewarek z ZC nie wejdzie do ZB. Z tego co wstępnie ustaliłem, to rozstaw górnych śrub mocujących lewarek jest ten sam.
Miałem zamiar dziś zająć tym tematem u siebie, ale córka ma dziś urodziny, więc brak czasu. Chyba do marca będę musiał poczekać, wówczas będę trochę wolniejszy.
Mnie cały czas korci czy lewarek z ZC nie wejdzie do ZB. Z tego co wstępnie ustaliłem, to rozstaw górnych śrub mocujących lewarek jest ten sam.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Cięgno pasuje wręcz idealnie. W AJ jest haczyk, a w ZB otwór. Postaram się wyrzucić fotki.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2016, 10:52 przez Flora, łącznie zmieniany 2 razy.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Za późno pomyślałem o fotorelacji i nie mam już zdjęcia oryginału.
Tu widać jak wygląda całość, przy czym cięgno zaczepione jest o element z tworzywa, który został już zdemontowany. Element ten porusza się na prowadnicy otaczającej pręt, która została już tylko w dolnej części. Jej pozostała część widoczna jest na gąbce obok.
Pręt został odcięty 3 cm poniżej karbowania służącego do mocowania gałki. Dlatego linia cięcia przebiegała przez kawałek tworzywa. Ten 3 cm odcinek zostanie stoczony do średnicy około 6 mm i umieszczony w otworze wywierconym w oryginalnym drążku.
A tu już widać w którym miejscu wypada haczyk nowego cięgna. Na zaokrąglonym odcinku wystarczy w odpowiednim miejscu wykonać otwór i zaczepić nowe cięgno.
Tu widać jak wygląda całość, przy czym cięgno zaczepione jest o element z tworzywa, który został już zdemontowany. Element ten porusza się na prowadnicy otaczającej pręt, która została już tylko w dolnej części. Jej pozostała część widoczna jest na gąbce obok.
Pręt został odcięty 3 cm poniżej karbowania służącego do mocowania gałki. Dlatego linia cięcia przebiegała przez kawałek tworzywa. Ten 3 cm odcinek zostanie stoczony do średnicy około 6 mm i umieszczony w otworze wywierconym w oryginalnym drążku.
A tu już widać w którym miejscu wypada haczyk nowego cięgna. Na zaokrąglonym odcinku wystarczy w odpowiednim miejscu wykonać otwór i zaczepić nowe cięgno.