obroty silnika przy prędkości 100 i 120 km/h

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
konradviking

#31 Post autor: konradviking »

Spiddi pisze:Witam. Podepnę się pod temat.. Mam te same objawy przy 120km/h ok 4k obrotow na trasie masakra:/ Miałbym prośbę. Mógłby ktoś kto się zna wypisać różnice miedzy tymi skrzyniami?? Która wkońcu to długa która krótka? I która by byla najlepszym wyborem do 1.8
To faktycznie sporo, a rozmiar opon masz oryginalny? Bodajże im mniejszy profil, tym licznik przekłamuje bardziej i przybywa kilometrów na liczniku, być może przy krótszej skrzyni która rzekomo była stosowana warto stosować rozmiar 195/70/15 zamiast 195/65? Co o tym sądzicie, różnica oczywiście niewielka, ale zawsze coś

W moim przypadku zmniłem opony na mniejsze, profil 60 gdyż miałem okazje kupic taniej, i przy tych samych obrotach licznik pokazuje 5km/h mniej:( w porównaniu do profilu 70 to już nawet 10km/h różnicy :?

Awatar użytkownika
Saghat
Posty: 4
Rejestracja: 19 lut 2016, 06:03
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Brzesko
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#32 Post autor: Saghat »

Ostatnio nawet z mechanikiem (przy wymianie oleju) zeszliśmy na ten temat. Takie jest tu przełożenie skrzyni i koniec. Najlepsze wg niego mają Fordy i Mazdy. Ja mam (wg VINu) skrzynię "sporty" (krótką) i "stawiam" w pionie wskazówki obu zegarów ;), tzn. 110 km/h - 3500 obr/min. Jak w dniu zakupu auta wracałem nim do domu autostradą to też wybałuszałem gały i zastanawiałem się czy wszystko jest w porządku. To też poniekąd wyjaśnia dlaczego te silniki tak lubią olej :P.

Ps. Problem dotyczy połączenia silnika 1,8 z "krótką" skrzynią, a nie wersji OPC czy tym bardziej silników dieslowskich.

Skasowany użytkownik 6483

#33 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

U mnie przy 140km/h - 2500obr/min :piwo:

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#34 Post autor: Janus »

Saghat pisze: Ps. Problem dotyczy połączenia silnika 1,8 z "krótką" skrzynią, a nie wersji OPC czy tym bardziej silników dieslowskich.
Zośki z silnikami 1.6-1.8 z długą skrzynią pełzałyby a nie jechały. Brak odpowiedniego momentu obrotowego
Janusz

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#35 Post autor: Maćku »

obroty silnika nie mają nic do pożerania oleju :> owszem jak się katuje silnik na maksymalnych obrotach to tak, a nie gdzie zakres obrotów dla silników N/A z tamtych lat to obroty powyżej 3tys... benzynowe silnik nie bez kozery trzeba wkręcać wyżej niż diesla N/A
ja miałem BMW Compact e36 z silnikiem M42b18 140KM skrzynia miała przełożenia 4.44 a dyferencjał miał 4.18 ;) i nie żarło oleju 4 lata jeździłem i ani pół litra przy każdej wymianie oleju co 15 tys. km są silnik lubiące olej jak np. m54b30 z BMW co potrafił zjeść ponad liter na 1000km a są silnik co oleju w ogóle nie biorą.... nie wliczajmy tu silników rotacyjnych które z natury muszą jeść olej z powodów trudności uszczelnienia...


Janusz dobrze to zauważył nikłe NM to i skrzynia nie może być długa bo by nic to auto nie przewiozło proste i logiczne jak w jedzie rowerem...


Co do brania oleju przez oplowskie silniki to już jest wykwalifikowane przez GM i wpisane w ich mentalność :lol:
Ostatnio zmieniony 23 lut 2016, 06:59 przez Maćku, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#36 Post autor: MARCEL! »

W Z18XE warto trzymać poziom oleju zbliżony do MAX, wtedy jest ciszej.
Dodatkowo zamontować tłumik drgań kołyski silnika od diesla, wtedy będzie trochę mniej drgań przenoszonych do kabiny, czyli ciszej...

Skasowany użytkownik 16629

#37 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Ja dodam swoje 3 grosze... moja Zosia też lubi olej, może nie jakoś szczególnie dużo, ale to zależy czy jeździ szybciej po autostradzie czy też wolniej, nie ma tragedii jednak. Jeżeli chodzi o dłuższą skrzynię do 1,8 - w zupełności wystarczy, wcale nie jest tak źle, że ten silnik nie uciągnie tej budy (w 1,6 była tylko skrzynia krótsza jak się nie mylę) - ta skrzynia wydaje mi się nawet lepsza do rodzinnego auta - mniejsze obroty przy większych prędkościach więc ciszej i bardziej eco, a jeżeli chodzi o miasto - moje 125 koni wystarczy, aby szybko ruszyć czy wyprzedać. Nie bójcie się dłuższej skrzyni w 1,8, sam jeżdżę i sobie chwalę po przesiadce z Hondy 1,4 z dość krótką skrzynią - super na starcie, super do wyprzedzania na niskich biegach, ale powyżej 120 masakra - głośno, słabe przyspieszenie i żre paliwo niesamowicie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”