Zafira A Z18XE 2005 czy Zafira B Z18XER 2005 - Którą kupić?

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
Kazelott

Zafira A Z18XE 2005 czy Zafira B Z18XER 2005 - Którą kupić?

#1 Post autor: Kazelott »

Zafira A Z18XE 2005 czy Zafira B Z18XER 2005 - Którą kupić?

Proszę o wyczerpanie tematu pod kątem:
- Wytrzymałość silnika (wiek, przebieg) ?
- Czy w praktyce różnica w mocy (125KM a 140KM) jest bardzo wyraźna?
- Czy warto wydać 4-5 000 więcej? (Średnia różnica między Zośką A i B z tego samego roku)

Pozdrawiam

P.S. Sorki za te "Turbo", pomyliłem Z OPC którą wcześniej brałem pod uwagę.
Dzięki Maćku za zwrócenie uwagi.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2016, 22:12 przez Kazelott, łącznie zmieniany 2 razy.

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#2 Post autor: Maćku »

ZA jest starszej konstrukcji końcówka jej produkcji jest na pewno bardziej dopracowana niż ZB w początku produkcji gdzie na pewno ma problemy pierwszych lat konstrukcyjnych... co nie zmienia faktu że na pewno jest świeższa... oba silnik są fajne ogólnie w żadnym z tych silników nie masz turbo ;)

Gdyby miał wybierać wybrałbym raczej ZB lecz musiała by być w dużo lepszej kondycji niż ZA ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#3 Post autor: Rafoooo »

Silniki które wyszczególniłeś nie posiadają turbo.
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: miodzik »

Ale nadają się do dobrej instalacji gazowej a Mateuszowi chyba dokładnie o to chodzi.

ZB ma świeższy wygląd, to prawda i łatwiej pewnie będzie kiedyś ją później odsprzedać.

Ale chorób wieku dziecięcego też trochę posiada. Jednak przy ZKP wszystko jest do skorygowania ;)
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#5 Post autor: Piasek »

ZB i silnik 1.8XER
Stare 125KM cierpią na chlanie oleju i albo dolewasz i smrodzisz albo inwestujesz i robisz.
ZA to już archaizm - w środku koszmarnie wygląda i ceny lecą na łeb na szyję... To za co rok temu po 14 tyś zł płacili dzisiaj za 9 tyś sprzedać nie idzie.
1.8XER jest bardzo dynamiczny, mało pali i nie ma problemów z konsumpcją oleju.

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#6 Post autor: Rafoooo »

Piasek pisze:ZB i silnik 1.8XER
.....ZA to już archaizm - w środku koszmarnie wygląda i ceny lecą na łeb na szyję... To za co rok temu po 14 tyś zł płacili dzisiaj za 9 tyś sprzedać nie idzie.

..... odważne zdanie :lol: ........... nie wiem czy nie uraziłeś tym połowy forumowiczów na ZKP :P
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: Bodek »

Zdecydowanie ZB - patrząc na rocznik 2005, auto ponad 10-cio letnie, więc tylko ZB.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#8 Post autor: Piasek »

Rafoooo pisze:nie wiem czy nie uraziłeś tym połowy forumowiczów na ZKP
et... każdy wie o co chodzi i każdy jeździ tym na co go stać.
Przesiadłbym się na ZC i też pewnie bym pisał że ZB to już przeżytek i ten środek jakiś taki "od siekiery"

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#9 Post autor: paweldm »

W ZA silnik jest lepszy do lpg. Ma hydrauliczne kasatory luzów zaworowych, w ZB luz trzeba regulować ręcznie.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#10 Post autor: Piasek »

Ale hydraulika góry nic nie pomoże na osiadające gniazda zaworowe.
Owszem - zwalnia z konieczności okresowej kontroli luzów (raz na 60 tyś km to nie jest jakiś specjalny problem) a jak przewalisz 200-250 tyś km na gazie to i tak już głowica do roboty.
Kwestia kto tyle jeździ ... bo ja uważam że dużo zagazowaną Zochą jeżdżę a to i tak ledwie 34 tyś km przez rok.
Raz skontrolowałem dla świętego spokoju upewniając się tylko że wszystko OK i wszystko w granicach dopuszczalnych przez producenta.
A jak ci skopią instalację lub źle zestroją to i hydraulika nie pomoże: 20-25 tyś km i głowica do roboty (jak jeszcze będzie co robić)...

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#11 Post autor: Janus »

W Z18XE padają komptery

W Z18XER koła zmiennych faz

W jednym i drugim aucie są rzeczy kosztowne do naprawiania
Janusz

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#12 Post autor: Piasek »

Z tymi kołami bym nie dramatyzował. Mój ma 171 i nie wiem o kołach a nawet jak zdechną - no kurna toż to normalna cześć eksploatacyjna jak zestaw rozrządu, tyle że rzadziej się wymienia. Ogromną rolę w ich żywotności odgrywa olej: czysty i często zmieniany oraz zgodny z wymaganiami producenta silnika.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#13 Post autor: Janus »

Twój ma tylko 171tys km. Ja jak zdaję auta służbowe (diesle) to po niespełna 4 latach mają 200tys km a silniki w nich pracują jak traktorki :P . A ile jest na rynku aut z przebiegami po 300tys... Sam oglądałem przed zakupem Zośki Astrę H z 2007r z przebiegiem 320tys km (1.8 benzyna).
A teraz postaw się w miejscu takiego człowieka, co kupił 10-letnie auto z cofniętym licznikiem - wymieni w nim nie tylko eksploatacyjne rzeczy, a koszty napraw sięgną ponad 50% wartości rynkowej... Więc są rzeczy eksploatacyjne i eksploatacyjne :P
Janusz

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#14 Post autor: ryba1 »

Janus pisze:W Z18XE padają komptery
Miałem 2x ten silnik w astrze.po za eksploatacja zero problemów.oba na gazie

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#15 Post autor: Janus »

ryba1 pisze:
Janus pisze:W Z18XE padają komptery
Miałem 2x ten silnik w astrze.po za eksploatacja zero problemów.oba na gazie
Mh, a ile czasu miałeś jedno auto? Bo widzę że w opisie masz ich bardzo dużo
Ostatnio zmieniony 24 lut 2016, 20:21 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o auta, porady przed zakupem”