Ciężko odpala następnego dnia, po jeżdzeniu na LPG

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

Ciężko odpala następnego dnia, po jeżdzeniu na LPG

#1 Post autor: MARCEL! »

Hej! Mimo, że akumulator nowy, sprawny, to rano trzeba długo kręcić rozrusznikiem, żeby odpalił.
Zrobiłem test, pojeździłem 200 km na benzynie i auto na 2 dzień bez problemu odpala...
Przepustnica wyczyszczona, przepływomierz wyczyszczony, nie ma żadnego checka itp.
Na gazie silnik równo pracuje, nie przerywa, na benzynie też. Obroty biegu jałowego wzorcowe (PB i LPG).
Czy jakiś zawór od gazu puszcza coś przy wtryskiwaczach i miesza się LPG z benzyną? czy może już reduktor do wymiany?
Czy kwestia zwyczajnej regulacji gazu i wymiany filtrów?
Na gazie zrobione ok 55 tyś (instalka BRC), w zbiorniku zawsze ponad 1/3 benzyny (raz w miesiącu auto "przeganiane" na benzynie, kawałek ekspresówką).

P.S. W razie jak złe miejsce w sensie postu to proszę moderatora o przeniesienie tematu bo w sumie już jest klika podobnych ale większości dotyczą diesli...
:driver:
Ostatnio zmieniony 16 mar 2016, 16:43 przez MARCEL!, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wsebastian
Przeglądacz
Posty: 66
Rejestracja: 07 lip 2011, 17:59
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Żory [SZO]
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: x18xe1

#2 Post autor: wsebastian »

Mialem taki przypadek :) u mnie reduktor przepuszczal przez węzyk podcisnienia. Po wymianie reduktora problem znikł :D

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#3 Post autor: wamka18 »

Też bym obstawiał na reduktor.

leszeksz2
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
Imię: Leszek
Lokalizacja: Bielsk Podl.
Auto: Zafira A
Model: A
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#4 Post autor: leszeksz2 »

Spróbuj (o ile to możliwe) zdjąć wężyk z reduktora po jeżdzie na lpg, następnego dnia przed uruchomieniem założyć z powrotem. Będziesz miał pewność.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#5 Post autor: firek »

MARCEL!, możliwości na dostanie się gazu do kolektora( to jest przyczyną utrudnionego rozruchu) są dwie-nieszczelny któryś wtrysk-wtedy gaz przedostaje się przez niego, bądź uszkodzona membrana reduktora- wtedy gaz dostaje się do reduktora takim cieniutkim wężykiem który jest podłączony do króćca podciśnienia na reduktorze a z drugiej strony do kolektora ssącego.
Jak podjedziesz go gazownika któregokolwiek to napewno poradzi sobie ze zdjagnozowaniem problemu.
Pozdro

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#6 Post autor: MARCEL! »

firek pisze:MARCEL!, możliwości na dostanie się gazu do kolektora( to jest przyczyną utrudnionego rozruchu) są dwie-nieszczelny któryś wtrysk-wtedy gaz przedostaje się przez niego, bądź uszkodzona membrana reduktora- wtedy gaz dostaje się do reduktora takim cieniutkim wężykiem który jest podłączony do króćca podciśnienia na reduktorze a z drugiej strony do kolektora ssącego.
Jak podjedziesz go gazownika któregokolwiek to napewno poradzi sobie ze zdjagnozowaniem problemu.
Pozdro
Hmm czyli trzeba będzie trzeba cały reduktor wymienić?Czy wystarczy jakiś wężyk?

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#7 Post autor: firek »

MARCEL!, do wymiany reduktor bądź jego regeneracja(wymiana membran) , wężyk tylko ma doprowadzać podciśnienie do reduktora, niestety w momencie kiedy membrana się zepsuje dostaje się mu gratisowa funkcja wprowadzanie gazu do silnika...-niekontrolowanej ilości gazu...

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#8 Post autor: MARCEL! »

Lepiej zregenerować w przypadku BRC czy kupić nowy reduktor w przypadku BRC? :-)

Awatar użytkownika
wsebastian
Przeglądacz
Posty: 66
Rejestracja: 07 lip 2011, 17:59
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Żory [SZO]
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: x18xe1

#9 Post autor: wsebastian »

Nowy to zawsze nowy ( gwarancja ) a do regeneracji jak sie gazownik nie przylozy to wiecej zawracania głowy niz oszczednosci ( wiem z wlasnego doswiadczenia ) :D ja bym kupił nowy ;)

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#10 Post autor: MARCEL! »

W sumie racja, nie ma co się bawić w regenerację takich elementów. Zrobi się i będzie spokój.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”