Silnik 2,0 DTI - kopci na czarno, biało, szaro - przyczyny?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#151 Post autor: Janus »

To jest ekstremalnie ważne żeby świece siedziały prawidłowo w głowicy. Jeśli ucieka Ci kompresja z cylindra to i nigdy nie dojdzie do samozapłonu mieszanki!
Stąd pytanie drugiego Kolegi i moje - czy problem nierównej pracy i przybywania oleju był przed świecami, czy po ich wymianie?? Poza tym jak to warsztat robił - mogli próbować ruszyć którąś ze świec, coś zerwali, a teraz zamiatają pod dywan że dwie niby sprawne były...

Kąt wtrysku w sensie osadzenia wtryskiwacza - jak najbardziej stały. Wtryskiwacz się nie rusza. Za to jest nastawnik dawki i przestawiacz kąta wtrysku (czyli momentu wtryśnięcia paliwa przez wtryskiwacze vs ustawienie wału i tłóków). Tylko że on przestawia ten kąt dla wszystkich czterech wtryskiwaczy jednocześnie, a nie tylko dla jednego cylindra...
Ostatnio zmieniony 28 mar 2016, 21:21 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

lukasz198666

#152 Post autor: lukasz198666 »

przed wymiana swiec tez tak było.

czytałem tez o tym

http://www.diesel-scierski.pl/index.php ... ryskiwaczy

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#153 Post autor: Dziadek13 »

Może ci chodzi o kat ustawienia zapłonu to jest tylko możliwe w tych silnikach z pompą vp44 PSG 15 a z PSG 16 to jest to zapisane w strowniku.
Na pompie są dwa niezależne koła zębate. To pierwsze ma otwory zwykłe, a to pod nim ma te fasolki które służą właśnie do przestawiania kąta zapłonu.

Obrazek

W tym linku co podałeś tam piszą o wszystkich wtryskach, pompo wtryskach i to co jest tz markietingiem np kopci na biało i na czarno. Poczytaj o wtryskach dwu sprężynowych ale do tych silników bo np w corsach są te same wtryski z tą różnicą że na góre są przykręcane elektroniczne pompki i wtedy są to pompo wtryski.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2016, 21:47 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

lukasz198666

#154 Post autor: lukasz198666 »

ale w moim przypadku te objawy sie zgadzaja co pisza. wszystkie u mnie wystepuja

http://www.xanderdiesel.pl/index-12.html wtryskiwacze dwusprezynowe

Posty pisane w krótkich odstępach czasu edytujemy i scalamy - Bodek
Ostatnio zmieniony 28 mar 2016, 22:07 przez lukasz198666, łącznie zmieniany 1 raz.

lukasz198666

#155 Post autor: lukasz198666 »

witam a jakie sa objawy uszkodzonego lub brudnego egr? tez bedzie kopcił na niebiesko?

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#156 Post autor: tomzam »

przy uszkodzonym egr zaświeca się check i silnik pracuje w trybie awaryjnym 3500rpm max zero mocy ale nie dymi

Najlepiej zmierz ciśnienie na cylindrach - były wymieniane świece więc łatwo się odkręcą
jak będzie ciśnienie to znaczy że coś z wtryskiem, jak nie to trzeba zrywać głowicę
polej wodą na świece - jeżeli tamtędy ucieka kompresja to będzie pluł
Ostatnio zmieniony 29 mar 2016, 20:39 przez tomzam, łącznie zmieniany 1 raz.

lukasz198666

#157 Post autor: lukasz198666 »

mi własnie zapala sie kotrolka od awarii silnika. chodzi mi nie równo silnik jak jest zimny, ma ciezko troche odpalic i kopci na niebiesko jak jest zimny a jak sie rozgrzeje juz jest lepiej

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#158 Post autor: tomzam »

A jaki błąd wyskakuje - skoro świeci się chek to pierwsza sprawa - sczytanie błędów
Nie wspominałeś wcześniej o kontrolce

lukasz198666

#159 Post autor: lukasz198666 »

zapalała mi sie na zimnym silniku w czasie jazdy najczesciej. a błedu nie zobacze bez podłaczenia komputera. załacza mi sie silnik w tryb awaryjny i traci moc. po zgaszeniu silnika i wyjeciu kluczyka i odpaleniu kontrolka gasnie i jest dobrze.

a jakie sa objawy uszkodzonego lub zabrudzenia egr?

filmik z objawami https://www.youtube.com/watch?v=vw7v3bn608k
Ostatnio zmieniony 30 mar 2016, 16:09 przez lukasz198666, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”