Silnik 2,0 DTI - kopci na czarno, biało, szaro - przyczyny?
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
To jest ekstremalnie ważne żeby świece siedziały prawidłowo w głowicy. Jeśli ucieka Ci kompresja z cylindra to i nigdy nie dojdzie do samozapłonu mieszanki!
Stąd pytanie drugiego Kolegi i moje - czy problem nierównej pracy i przybywania oleju był przed świecami, czy po ich wymianie?? Poza tym jak to warsztat robił - mogli próbować ruszyć którąś ze świec, coś zerwali, a teraz zamiatają pod dywan że dwie niby sprawne były...
Kąt wtrysku w sensie osadzenia wtryskiwacza - jak najbardziej stały. Wtryskiwacz się nie rusza. Za to jest nastawnik dawki i przestawiacz kąta wtrysku (czyli momentu wtryśnięcia paliwa przez wtryskiwacze vs ustawienie wału i tłóków). Tylko że on przestawia ten kąt dla wszystkich czterech wtryskiwaczy jednocześnie, a nie tylko dla jednego cylindra...
Stąd pytanie drugiego Kolegi i moje - czy problem nierównej pracy i przybywania oleju był przed świecami, czy po ich wymianie?? Poza tym jak to warsztat robił - mogli próbować ruszyć którąś ze świec, coś zerwali, a teraz zamiatają pod dywan że dwie niby sprawne były...
Kąt wtrysku w sensie osadzenia wtryskiwacza - jak najbardziej stały. Wtryskiwacz się nie rusza. Za to jest nastawnik dawki i przestawiacz kąta wtrysku (czyli momentu wtryśnięcia paliwa przez wtryskiwacze vs ustawienie wału i tłóków). Tylko że on przestawia ten kąt dla wszystkich czterech wtryskiwaczy jednocześnie, a nie tylko dla jednego cylindra...
Ostatnio zmieniony 28 mar 2016, 21:21 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz
przed wymiana swiec tez tak było.
czytałem tez o tym
http://www.diesel-scierski.pl/index.php ... ryskiwaczy
czytałem tez o tym
http://www.diesel-scierski.pl/index.php ... ryskiwaczy
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Może ci chodzi o kat ustawienia zapłonu to jest tylko możliwe w tych silnikach z pompą vp44 PSG 15 a z PSG 16 to jest to zapisane w strowniku.
Na pompie są dwa niezależne koła zębate. To pierwsze ma otwory zwykłe, a to pod nim ma te fasolki które służą właśnie do przestawiania kąta zapłonu.
W tym linku co podałeś tam piszą o wszystkich wtryskach, pompo wtryskach i to co jest tz markietingiem np kopci na biało i na czarno. Poczytaj o wtryskach dwu sprężynowych ale do tych silników bo np w corsach są te same wtryski z tą różnicą że na góre są przykręcane elektroniczne pompki i wtedy są to pompo wtryski.
Na pompie są dwa niezależne koła zębate. To pierwsze ma otwory zwykłe, a to pod nim ma te fasolki które służą właśnie do przestawiania kąta zapłonu.
W tym linku co podałeś tam piszą o wszystkich wtryskach, pompo wtryskach i to co jest tz markietingiem np kopci na biało i na czarno. Poczytaj o wtryskach dwu sprężynowych ale do tych silników bo np w corsach są te same wtryski z tą różnicą że na góre są przykręcane elektroniczne pompki i wtedy są to pompo wtryski.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2016, 21:47 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
ale w moim przypadku te objawy sie zgadzaja co pisza. wszystkie u mnie wystepuja
http://www.xanderdiesel.pl/index-12.html wtryskiwacze dwusprezynowe
Posty pisane w krótkich odstępach czasu edytujemy i scalamy - Bodek
http://www.xanderdiesel.pl/index-12.html wtryskiwacze dwusprezynowe
Posty pisane w krótkich odstępach czasu edytujemy i scalamy - Bodek
Ostatnio zmieniony 28 mar 2016, 22:07 przez lukasz198666, łącznie zmieniany 1 raz.
- tomzam
- Mieszkaniec
- Posty: 304
- Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: DTH
- Gender:
przy uszkodzonym egr zaświeca się check i silnik pracuje w trybie awaryjnym 3500rpm max zero mocy ale nie dymi
Najlepiej zmierz ciśnienie na cylindrach - były wymieniane świece więc łatwo się odkręcą
jak będzie ciśnienie to znaczy że coś z wtryskiem, jak nie to trzeba zrywać głowicę
polej wodą na świece - jeżeli tamtędy ucieka kompresja to będzie pluł
Najlepiej zmierz ciśnienie na cylindrach - były wymieniane świece więc łatwo się odkręcą
jak będzie ciśnienie to znaczy że coś z wtryskiem, jak nie to trzeba zrywać głowicę
polej wodą na świece - jeżeli tamtędy ucieka kompresja to będzie pluł
Ostatnio zmieniony 29 mar 2016, 20:39 przez tomzam, łącznie zmieniany 1 raz.
zapalała mi sie na zimnym silniku w czasie jazdy najczesciej. a błedu nie zobacze bez podłaczenia komputera. załacza mi sie silnik w tryb awaryjny i traci moc. po zgaszeniu silnika i wyjeciu kluczyka i odpaleniu kontrolka gasnie i jest dobrze.
a jakie sa objawy uszkodzonego lub zabrudzenia egr?
filmik z objawami https://www.youtube.com/watch?v=vw7v3bn608k
a jakie sa objawy uszkodzonego lub zabrudzenia egr?
filmik z objawami https://www.youtube.com/watch?v=vw7v3bn608k
Ostatnio zmieniony 30 mar 2016, 16:09 przez lukasz198666, łącznie zmieniany 2 razy.