[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#196 Post autor: Anony Mous »

u mnie jest tak samo zarówno w ZB i we Fabii jeśli chodzi z spalanie w jezdzie na luzie i na postoju. Ponadto podobnie jak we Fabii komputer przekłamuje spalanie...we Fabii zaniża o 0.5 litra a w ZB z ostatnich 100 km (70 miasto, 30 trasa) pokazał mi 7.7 a z dystrybutura wyszło 8.5.

kris

#197 Post autor: kris »

U mnie to samo zauważyłem w benzynie. Wskazania przy jechaniu na luzie około 4-5l/100km. Tuż przed zatrzymaniem spada do 0,8-0,9 l/h
Wskazania l/100km pokazują się od prędkości 13km/h, poniżej jest l/h

kicaj

#198 Post autor: kicaj »

kubaroth pisze:Co do Twojej wiedzy nie mam podstaw by jej nie doceniać..
uff ;) to ulzylo mi ;)
kubaroth pisze:Bez urazy mam nadzieję.
no co ty ;) bez przesady... a jest za co? to tylko wymiana zdan...
zreszta jak napisales ;) oko za oko... ;)

a co do problemu to sorki ze nie zajarzylem o co ci chodzi, staz masz i nie powieniem cie posadzac o nieznajomosc dpfu, sorki
przy jakiej predkosci sie to pojawia? utrzymuje sie czy jest to chwilowe? bo moze to przejscie z l/100km na l/h daje w szkole. bede sie musial temu przygladnac...

Hajduk

#199 Post autor: Hajduk »

pozwolicie że w trące swoje trzy grosze - dot. podwyższonego spalania - zauważyłem to już kiedyś właśnie w Fabii (mój pierwszy samochód z komputerem ) przy pierwszej okazji kiedy pojawiłem się na serwisie pytałem właśnie o dziwnie wysokie wskazanie zużycia paliwa podczas jazdy na luzie . Wydawało mi się że podjeżdżając do świateł lub jadąc z górki jak wrzucę na luz to będzie mniejsze zużycie paliwa , ku ogromnemu zdziwieniu komputer pokazywał spalanie w przedziale 6 - 12 litrów . 0,8 l pojawiło się dopiero po całkowitym zatrzymaniu , oczywiście wytłumaczono mi ale zrobiono to tak zawile że po przyjechaniu do domu nie powtórzyłbym tego . Potem był citroen c4 a teraz zafira i w dieslu a objawy są takie same . Nie chcę tu walnąć ale coś była mowa o czujniku prędkości .

fysio1978

#200 Post autor: fysio1978 »

Panowie ja ten temat poruszyłem u siebie w serwisie włoskim i tam nawet mechanicy za bardzo nie wiedzieli jak ten temat ugryźć ale stwierdzili jednogłośnie teraz wszystkie samochody tak mają. pozdrawiam wszystkich

kubaroth

#201 Post autor: kubaroth »

kicaj pisze:
kubaroth pisze:Bez urazy mam nadzieję.
no co ty ;) bez przesady... a jest za co? to tylko wymiana zdan...
zreszta jak napisales ;) oko za oko... ;)
Tak więc shake hands.
A problem dobrze opisał kolega hajduk 24. Z innych postów rozumiem że to powszechna przypadłość i troszkę się uspokoiłem, ale nadal mój mało techniczny łeb nie jest w stanie pojąć WHY?

Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam

kicaj

#202 Post autor: kicaj »

shake hands ;)

wydaje mi sie ze to moze byc zwiazane z podtrzymaniem obrotow poki auto nie stoi...
ale zeby az tyle??

kubaroth

#203 Post autor: kubaroth »

wojtek_z pisze:dokładnie tak, mam tyle samo, co nie zmienia, że mając "kompa", nie warto "wyrzucać" na luz, dojeżdżasz, sprzęgło i...0,9l/h...życzę tego :D
Tylko że jak już mocno zwolnisz i obroty będą już niziutko to bez wysprzęglenia autko zgaśnie..

Anony Mous

#204 Post autor: Anony Mous »

tak w ogóle masz super kolor zafirki.... prezentuje sie znakomicie ....co to za wersja? przedstaw ją z fotkami w odpowiednim dziale.

kubaroth

#205 Post autor: kubaroth »

Niemiecka wersja Edition lub Edition Plus ze wskazaniem na to drugie. I też myslę że jest sweet :)

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#206 Post autor: Lorry »

Kolor to moonland albo coś w tych okolicach ;)


Sorry za OT

Btw, mam pomysł dlaczego tak jest. Komp nie nadąża z aktualnym podawaniem danych, MI czasem tuż po zmianie biegu pokazuje że pali 40l wiec :P

kicaj

#207 Post autor: kicaj »

kubaroth, sprawdzilem dzis
i jest niedokladnei tak jak mowisz...
wrzucam na luz, predkosc powoli maleje spalanie rosnie az dochodzi do ok 5l/100km (8l/100km) aby natychmiast zmienic sie na 0.8l/h (1.3l/h)
czyli wynika ze to chyba wynika z twojej nieuwagi. ;)
te 5 litrow to wlasnie w momencie gdy zmieniaja sie jednostki...
a nawiasem mowiac to przez te testy prawie wypadek mialem ;) za bardzo przygladalem sie na monitorek a nie na droge ;)

kubaroth

#208 Post autor: kubaroth »

Też jeszcze raz sprawdziłem...
Cóż mogę powiedzieć... :oops:
Masz rację, człowiek nie popatrzy i później się awanturuje..
Ale jednak to spalanie na luzie przy powiedzmy prędkości ok.30-40 km/h w wysokości prawie 8l/100km to jednak dużo (obroty ok. 800 rpm).
Zwracam honor wszystkim i obiecuję poprawę :P

kicaj

#209 Post autor: kicaj »

kubaroth pisze:Masz rację, człowiek nie popatrzy i później się awanturuje..
za lby zesmy sie jeszcze nei wzieli ;) jeszcze nie jest tak zle ;)
kubaroth pisze:spalanie na luzie przy powiedzmy prędkości ok.30-40 km/h
no przy tej predkosci napewno mam wskazania w l/100km
przejscie na l/h mam kolo 10km/h
kubaroth pisze:wysokości prawie 8l/100km
na to sie sklada: mala predkosc i obroty - sprobuj jechac z taka predkoscia na 1dynce - bedziesz mial spalanie ~25l/100km ;)

lapm

#210 Post autor: lapm »

kubaroth pisze: prędkości ok.30-40 km/h w wysokości prawie 8l/100km to jednak dużo (obroty ok. 800 rpm).
Obroty to na luzie zwykle sa ~800-850
Jezeli chodzi o spalanie to za duzo u mnie z klima to 4-3l/100km przy 30-40km/h i sie zgadza tyle samo co na postoju bez klimy gdzies o polowe mniej. Najlpiej jedz z gory i bedziesz jechal dluzej 100km/h to sprawdz, czy nie bedzie tyle samo co na postoju czyli ~0,6 bez klimy. Po za tym w test mode masz dokladna dawke w ml/s (na luzie bez klimy 0,122-0,183ml/s czyli 0,5-0,6l/h) i z tego co patrzylem to na luzie obojetne ile sie jedzie jest tyle samo.
Zauwazylem, ze najlpiej tam sprawdzic, czy wypala sie dpf w czasie jazdy, bo obojetnie ile jedziesz, a wrzuciles na luz i tam masz >0,800 ml/s to znaczy, ze sie wypala.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”