[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)
uff to ulzylo mikubaroth pisze:Co do Twojej wiedzy nie mam podstaw by jej nie doceniać..
no co ty bez przesady... a jest za co? to tylko wymiana zdan...kubaroth pisze:Bez urazy mam nadzieję.
zreszta jak napisales oko za oko...
a co do problemu to sorki ze nie zajarzylem o co ci chodzi, staz masz i nie powieniem cie posadzac o nieznajomosc dpfu, sorki
przy jakiej predkosci sie to pojawia? utrzymuje sie czy jest to chwilowe? bo moze to przejscie z l/100km na l/h daje w szkole. bede sie musial temu przygladnac...
pozwolicie że w trące swoje trzy grosze - dot. podwyższonego spalania - zauważyłem to już kiedyś właśnie w Fabii (mój pierwszy samochód z komputerem ) przy pierwszej okazji kiedy pojawiłem się na serwisie pytałem właśnie o dziwnie wysokie wskazanie zużycia paliwa podczas jazdy na luzie . Wydawało mi się że podjeżdżając do świateł lub jadąc z górki jak wrzucę na luz to będzie mniejsze zużycie paliwa , ku ogromnemu zdziwieniu komputer pokazywał spalanie w przedziale 6 - 12 litrów . 0,8 l pojawiło się dopiero po całkowitym zatrzymaniu , oczywiście wytłumaczono mi ale zrobiono to tak zawile że po przyjechaniu do domu nie powtórzyłbym tego . Potem był citroen c4 a teraz zafira i w dieslu a objawy są takie same . Nie chcę tu walnąć ale coś była mowa o czujniku prędkości .
Tak więc shake hands.kicaj pisze:no co ty bez przesady... a jest za co? to tylko wymiana zdan...kubaroth pisze:Bez urazy mam nadzieję.
zreszta jak napisales oko za oko...
A problem dobrze opisał kolega hajduk 24. Z innych postów rozumiem że to powszechna przypadłość i troszkę się uspokoiłem, ale nadal mój mało techniczny łeb nie jest w stanie pojąć WHY?
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
kubaroth, sprawdzilem dzis
i jest niedokladnei tak jak mowisz...
wrzucam na luz, predkosc powoli maleje spalanie rosnie az dochodzi do ok 5l/100km (8l/100km) aby natychmiast zmienic sie na 0.8l/h (1.3l/h)
czyli wynika ze to chyba wynika z twojej nieuwagi.
te 5 litrow to wlasnie w momencie gdy zmieniaja sie jednostki...
a nawiasem mowiac to przez te testy prawie wypadek mialem za bardzo przygladalem sie na monitorek a nie na droge
i jest niedokladnei tak jak mowisz...
wrzucam na luz, predkosc powoli maleje spalanie rosnie az dochodzi do ok 5l/100km (8l/100km) aby natychmiast zmienic sie na 0.8l/h (1.3l/h)
czyli wynika ze to chyba wynika z twojej nieuwagi.
te 5 litrow to wlasnie w momencie gdy zmieniaja sie jednostki...
a nawiasem mowiac to przez te testy prawie wypadek mialem za bardzo przygladalem sie na monitorek a nie na droge
za lby zesmy sie jeszcze nei wzieli jeszcze nie jest tak zlekubaroth pisze:Masz rację, człowiek nie popatrzy i później się awanturuje..
no przy tej predkosci napewno mam wskazania w l/100kmkubaroth pisze:spalanie na luzie przy powiedzmy prędkości ok.30-40 km/h
przejscie na l/h mam kolo 10km/h
na to sie sklada: mala predkosc i obroty - sprobuj jechac z taka predkoscia na 1dynce - bedziesz mial spalanie ~25l/100kmkubaroth pisze:wysokości prawie 8l/100km
Obroty to na luzie zwykle sa ~800-850kubaroth pisze: prędkości ok.30-40 km/h w wysokości prawie 8l/100km to jednak dużo (obroty ok. 800 rpm).
Jezeli chodzi o spalanie to za duzo u mnie z klima to 4-3l/100km przy 30-40km/h i sie zgadza tyle samo co na postoju bez klimy gdzies o polowe mniej. Najlpiej jedz z gory i bedziesz jechal dluzej 100km/h to sprawdz, czy nie bedzie tyle samo co na postoju czyli ~0,6 bez klimy. Po za tym w test mode masz dokladna dawke w ml/s (na luzie bez klimy 0,122-0,183ml/s czyli 0,5-0,6l/h) i z tego co patrzylem to na luzie obojetne ile sie jedzie jest tyle samo.
Zauwazylem, ze najlpiej tam sprawdzic, czy wypala sie dpf w czasie jazdy, bo obojetnie ile jedziesz, a wrzuciles na luz i tam masz >0,800 ml/s to znaczy, ze sie wypala.