Falujące obroty Zafira B 1,7 CDTI - prośba o pomoc

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
basti_seba
Mieszkaniec
Posty: 426
Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
Imię: Seb
Lokalizacja: SRB
Auto: ZC 1.4T Enjoy
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NEL
Gender:

#16 Post autor: basti_seba »

Jak się dobrać do tego zaworu? Mam dać do mechaniora na wymianę, ale może samemu się uda.
Jak się patrzę od góry silnika to go tam z tyłu nie widać w ogóle, trzeba demontować podszybie? czy od dołu jakoś?

sergiu
Mieszkaniec
Posty: 246
Rejestracja: 16 sty 2014, 14:20
Imię: Sergiusz
Lokalizacja: wawa
Auto: Zafcia B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTJ
Gender:

#17 Post autor: sergiu »

basti_seba, jest :) nie łatwo go zobaczyć ale jest.
Tak, podszybie trzeba ściągnąć. wsadzić głowę w miejsce podszybia, z lewej strony (patrząc na silnik).
z tyłu silnika siedzi sobie i widać tylko kawałek szarej obudowy :) śrubki torx, dwie sztuki. miejsca na klucz bardzo mało chociaż można użyć typu klucza imbusowego bo mniejszy ale z kolei łatwiej może wypaść z dłoni.
EDIT:
proszę bardzo
https://www.youtube.com/watch?v=ScP95qB ... tu.be&t=3m
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2016, 15:14 przez sergiu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powyższe słowa wyrażają opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie mogą one służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny

Awatar użytkownika
basti_seba
Mieszkaniec
Posty: 426
Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
Imię: Seb
Lokalizacja: SRB
Auto: ZC 1.4T Enjoy
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NEL
Gender:

#18 Post autor: basti_seba »

:ok:

super, obczaiłem też jak podszybie zdemontować na tym kanale YT, także duża szansa, że sam wymienię zawór,
OP-COM też mam swój, chiński, łączy się, także dawkę sam powinienem ustawić.

Dzięki wielkie, pozdrówka
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2016, 18:32 przez basti_seba, łącznie zmieniany 1 raz.

sergiu
Mieszkaniec
Posty: 246
Rejestracja: 16 sty 2014, 14:20
Imię: Sergiusz
Lokalizacja: wawa
Auto: Zafcia B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTJ
Gender:

#19 Post autor: sergiu »

basti_seba, edit posta zrobiłem :) w ogóle fajny kanał na YT
Powyższe słowa wyrażają opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie mogą one służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny

Awatar użytkownika
basti_seba
Mieszkaniec
Posty: 426
Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
Imię: Seb
Lokalizacja: SRB
Auto: ZC 1.4T Enjoy
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NEL
Gender:

#20 Post autor: basti_seba »

Wymieniłem sam przy pomocy imbusa z Ikei, który został po skręceniu szafek.

Dostęp trochę do dupki, ale się udało.

Powiedzcie mi, ten kto zakładał sam, czy zakładał uszczelkę, która była w komplecie z nowym zaworem, czy tylko sam oring. Bo przy starym zaworze uszczelki nie było, tylko oring to przy nowym też tylko oring założyłem.

Nauczyłem dawkę OP-COMEM.

Fajniutko silnik pracuje. Dzięki za porady. :piwo:

sergiu
Mieszkaniec
Posty: 246
Rejestracja: 16 sty 2014, 14:20
Imię: Sergiusz
Lokalizacja: wawa
Auto: Zafcia B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTJ
Gender:

#21 Post autor: sergiu »

basti_seba, cieszę się, że pomogłem :) :piwo: jak widzisz dostęp kiepski ale niezwykle łatwo to zrobić.
A tak na marginesie, moja naprawa sprawuje się rewelacyjnie. żadnych falowań, spalanie na postoju waha się 0,4l/h, czasem dobije do 0,5
Powyższe słowa wyrażają opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie mogą one służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny

Awatar użytkownika
basti_seba
Mieszkaniec
Posty: 426
Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
Imię: Seb
Lokalizacja: SRB
Auto: ZC 1.4T Enjoy
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NEL
Gender:

#22 Post autor: basti_seba »

Fajniutko silniczek chodzi, może podrzucisz tutorialka z tym rosyjskim patentem?

sergiu
Mieszkaniec
Posty: 246
Rejestracja: 16 sty 2014, 14:20
Imię: Sergiusz
Lokalizacja: wawa
Auto: Zafcia B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTJ
Gender:

#23 Post autor: sergiu »

to właściwie żaden turtorial. Jak wykręcić już wiesz :) Potem tylko demontaż pierścienia Zeggera i sprężynka sama wylata. Kombinerki i suwmiarka w dłoń i ściskamy.
Mała uwaga- dostępne na alle*** ściągacze do Zeggera w kwotach tzw budżetowych są nieodpowiednie. Ich końcówki są za szerokie w stosunku do otworów pierścienia. Niestety mi została rzeźba i kombinowanie jak go wyjąć a potem zamontować tak, żeby nie utrudniał pracy i co najważniejsze spełniał swoją rolę, bowiem trudno go odgiąć ale jak już się uda to jeszcze ciężej go przywrócić do oryginalnej formy.
Jak już wspomniałem, ścisnąłem sprężynę do 18mm. Było - o ile dobrze pamiętam- 18,3 czy 18,4. delikatna różnica. a jaka spora :lol:
EDIT:
jest oring i uszczelka metalowa. Jeżeli nie widziałeś jej po ściągnięciu czujnika, to znaczy że została na bloku silnika "przyklejona" brudem :)
Montowałem na tym co było, nowych akcesorii nie miałem.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2016, 11:42 przez sergiu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powyższe słowa wyrażają opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie mogą one służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny

sergiu
Mieszkaniec
Posty: 246
Rejestracja: 16 sty 2014, 14:20
Imię: Sergiusz
Lokalizacja: wawa
Auto: Zafcia B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTJ
Gender:

#24 Post autor: sergiu »

UPDATE:
Powyższa naprawa odniosła skutek na 5 miesięcy. Być może kolejna była by równie owocna ale finalnie skończyło się na wymianie. Jako odłożenie wydatku w czasie, mogę polecić opisaną naprawę.
Problem w ostatnim tygodniu powrócił, także tym razem zdecydowałem się wymianę.

natomiast spotkałem się z pewną niedogodnością. Przyuczenie małej dawki nie udaje się. Cała procedura przechodzi wzorowo ale ciągle wisi komunikat że nie zawór nie przyuczony :(
Powyższe słowa wyrażają opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie mogą one służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny

agstojak

#25 Post autor: agstojak »

Panie i Panowie,

Otóż moje wszystkie patenty z przedłużeniem życia SCV legły w gruzach i 15 listopada zdecydowałem się na wymianę na nowy (z allegro - za 350 zł). Po wymianie nie programowałem nauki małej dawki, silnik od razu zaczął pracować normalnie i pracował pięknie i równo aż do wczoraj. Obroty nie falują, ale na wolnych obrotach zdaża się, ze silnik zaczyna pracować jak traktor, a spalanie spada z 0,5-0,4 do 0,3-0,2 l/h. Czy to możliwe, że nowy zawór wytrzymał trochę ponad 10 tkm? Co radzicie? Sprzedawca dał na zawór 12 miesięcy gwarancji. Demontować i odsyłać? Programować naukę małej dawki? Czy może przyczyna leży gdzie indziej?

Będę wdzięczny za wskazówki

Awatar użytkownika
basti_seba
Mieszkaniec
Posty: 426
Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
Imię: Seb
Lokalizacja: SRB
Auto: ZC 1.4T Enjoy
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NEL
Gender:

#26 Post autor: basti_seba »

Mi nowy SCV nawet roku nie pochodził, już się zdarzy pofalować, rzadko ale ja już wiem, że to TO.
Taki ich urok. Może taki mamy olej napędowy na stacjach? Sam nie wiem.

Czytałem, że ludziki wymieniali ten zawór po kilka razy w ciągu gwarancji.

agstojak

#27 Post autor: agstojak »

Dziękuję za szybką odpowiedź. Pojeżdżę jeszcze trochę i poobserwuję, jeżeli nierówna praca silnika będzie się nasilać, demontuję SCV i odsyłam do sprzedawcy.

lukaszgozdek
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 07 paź 2017, 16:57
Lokalizacja: Kielce
Model:

#28 Post autor: lukaszgozdek »

Witam
Mam problem ze swoja Zafirą 1,7 CDTI 2009 rok.
Po wymianie wszystkich filtrów i oleju nagle samochód podczas jazdy potrafi zgasnąć.
Pali bez problemu nie kopci zero błędów na komputerze , ale podczas jady gaśnie nie zawsze ale gaśnie. Obroty falują na biegu jałowym. Ktoś coś pomoże ?

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#29 Post autor: Mariusz »

Przerabiałem ten problem u kolegi w astrze z tym samym motorem. Winowajcą był zawór SCV. Inaczej nazywając Zawór regulacji ciśnienia paliwa.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2017, 22:48 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cypis36
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 30 paź 2015, 06:31
Imię: Marcin
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Auto: Zafira B 1,7 CDTI 125kM COSMO
Model: COSMO
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#30 Post autor: cypis36 »

Cześć.

Proponuję przeczytać mojego posta

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... 5&start=30

Pozdrawiam Marcin.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”