Falujące obroty Zafira B 1,7 CDTI - prośba o pomoc
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
-
- Mieszkaniec
- Posty: 246
- Rejestracja: 16 sty 2014, 14:20
- Imię: Sergiusz
- Lokalizacja: wawa
- Auto: Zafcia B 1.7 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTJ
- Gender:
basti_seba, jest nie łatwo go zobaczyć ale jest.
Tak, podszybie trzeba ściągnąć. wsadzić głowę w miejsce podszybia, z lewej strony (patrząc na silnik).
z tyłu silnika siedzi sobie i widać tylko kawałek szarej obudowy śrubki torx, dwie sztuki. miejsca na klucz bardzo mało chociaż można użyć typu klucza imbusowego bo mniejszy ale z kolei łatwiej może wypaść z dłoni.
EDIT:
proszę bardzo
https://www.youtube.com/watch?v=ScP95qB ... tu.be&t=3m
Tak, podszybie trzeba ściągnąć. wsadzić głowę w miejsce podszybia, z lewej strony (patrząc na silnik).
z tyłu silnika siedzi sobie i widać tylko kawałek szarej obudowy śrubki torx, dwie sztuki. miejsca na klucz bardzo mało chociaż można użyć typu klucza imbusowego bo mniejszy ale z kolei łatwiej może wypaść z dłoni.
EDIT:
proszę bardzo
https://www.youtube.com/watch?v=ScP95qB ... tu.be&t=3m
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2016, 15:14 przez sergiu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powyższe słowa wyrażają opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie mogą one służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
super, obczaiłem też jak podszybie zdemontować na tym kanale YT, także duża szansa, że sam wymienię zawór,
OP-COM też mam swój, chiński, łączy się, także dawkę sam powinienem ustawić.
Dzięki wielkie, pozdrówka
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2016, 18:32 przez basti_seba, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 246
- Rejestracja: 16 sty 2014, 14:20
- Imię: Sergiusz
- Lokalizacja: wawa
- Auto: Zafcia B 1.7 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTJ
- Gender:
basti_seba, edit posta zrobiłem w ogóle fajny kanał na YT
Powyższe słowa wyrażają opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie mogą one służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
Wymieniłem sam przy pomocy imbusa z Ikei, który został po skręceniu szafek.
Dostęp trochę do dupki, ale się udało.
Powiedzcie mi, ten kto zakładał sam, czy zakładał uszczelkę, która była w komplecie z nowym zaworem, czy tylko sam oring. Bo przy starym zaworze uszczelki nie było, tylko oring to przy nowym też tylko oring założyłem.
Nauczyłem dawkę OP-COMEM.
Fajniutko silnik pracuje. Dzięki za porady.
Dostęp trochę do dupki, ale się udało.
Powiedzcie mi, ten kto zakładał sam, czy zakładał uszczelkę, która była w komplecie z nowym zaworem, czy tylko sam oring. Bo przy starym zaworze uszczelki nie było, tylko oring to przy nowym też tylko oring założyłem.
Nauczyłem dawkę OP-COMEM.
Fajniutko silnik pracuje. Dzięki za porady.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 246
- Rejestracja: 16 sty 2014, 14:20
- Imię: Sergiusz
- Lokalizacja: wawa
- Auto: Zafcia B 1.7 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTJ
- Gender:
basti_seba, cieszę się, że pomogłem jak widzisz dostęp kiepski ale niezwykle łatwo to zrobić.
A tak na marginesie, moja naprawa sprawuje się rewelacyjnie. żadnych falowań, spalanie na postoju waha się 0,4l/h, czasem dobije do 0,5
A tak na marginesie, moja naprawa sprawuje się rewelacyjnie. żadnych falowań, spalanie na postoju waha się 0,4l/h, czasem dobije do 0,5
Powyższe słowa wyrażają opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie mogą one służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
-
- Mieszkaniec
- Posty: 246
- Rejestracja: 16 sty 2014, 14:20
- Imię: Sergiusz
- Lokalizacja: wawa
- Auto: Zafcia B 1.7 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTJ
- Gender:
to właściwie żaden turtorial. Jak wykręcić już wiesz Potem tylko demontaż pierścienia Zeggera i sprężynka sama wylata. Kombinerki i suwmiarka w dłoń i ściskamy.
Mała uwaga- dostępne na alle*** ściągacze do Zeggera w kwotach tzw budżetowych są nieodpowiednie. Ich końcówki są za szerokie w stosunku do otworów pierścienia. Niestety mi została rzeźba i kombinowanie jak go wyjąć a potem zamontować tak, żeby nie utrudniał pracy i co najważniejsze spełniał swoją rolę, bowiem trudno go odgiąć ale jak już się uda to jeszcze ciężej go przywrócić do oryginalnej formy.
Jak już wspomniałem, ścisnąłem sprężynę do 18mm. Było - o ile dobrze pamiętam- 18,3 czy 18,4. delikatna różnica. a jaka spora
EDIT:
jest oring i uszczelka metalowa. Jeżeli nie widziałeś jej po ściągnięciu czujnika, to znaczy że została na bloku silnika "przyklejona" brudem
Montowałem na tym co było, nowych akcesorii nie miałem.
Mała uwaga- dostępne na alle*** ściągacze do Zeggera w kwotach tzw budżetowych są nieodpowiednie. Ich końcówki są za szerokie w stosunku do otworów pierścienia. Niestety mi została rzeźba i kombinowanie jak go wyjąć a potem zamontować tak, żeby nie utrudniał pracy i co najważniejsze spełniał swoją rolę, bowiem trudno go odgiąć ale jak już się uda to jeszcze ciężej go przywrócić do oryginalnej formy.
Jak już wspomniałem, ścisnąłem sprężynę do 18mm. Było - o ile dobrze pamiętam- 18,3 czy 18,4. delikatna różnica. a jaka spora
EDIT:
jest oring i uszczelka metalowa. Jeżeli nie widziałeś jej po ściągnięciu czujnika, to znaczy że została na bloku silnika "przyklejona" brudem
Montowałem na tym co było, nowych akcesorii nie miałem.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2016, 11:42 przez sergiu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powyższe słowa wyrażają opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie mogą one służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny
-
- Mieszkaniec
- Posty: 246
- Rejestracja: 16 sty 2014, 14:20
- Imię: Sergiusz
- Lokalizacja: wawa
- Auto: Zafcia B 1.7 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTJ
- Gender:
UPDATE:
Powyższa naprawa odniosła skutek na 5 miesięcy. Być może kolejna była by równie owocna ale finalnie skończyło się na wymianie. Jako odłożenie wydatku w czasie, mogę polecić opisaną naprawę.
Problem w ostatnim tygodniu powrócił, także tym razem zdecydowałem się wymianę.
natomiast spotkałem się z pewną niedogodnością. Przyuczenie małej dawki nie udaje się. Cała procedura przechodzi wzorowo ale ciągle wisi komunikat że nie zawór nie przyuczony
Powyższa naprawa odniosła skutek na 5 miesięcy. Być może kolejna była by równie owocna ale finalnie skończyło się na wymianie. Jako odłożenie wydatku w czasie, mogę polecić opisaną naprawę.
Problem w ostatnim tygodniu powrócił, także tym razem zdecydowałem się wymianę.
natomiast spotkałem się z pewną niedogodnością. Przyuczenie małej dawki nie udaje się. Cała procedura przechodzi wzorowo ale ciągle wisi komunikat że nie zawór nie przyuczony
Powyższe słowa wyrażają opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie mogą one służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny
Panie i Panowie,
Otóż moje wszystkie patenty z przedłużeniem życia SCV legły w gruzach i 15 listopada zdecydowałem się na wymianę na nowy (z allegro - za 350 zł). Po wymianie nie programowałem nauki małej dawki, silnik od razu zaczął pracować normalnie i pracował pięknie i równo aż do wczoraj. Obroty nie falują, ale na wolnych obrotach zdaża się, ze silnik zaczyna pracować jak traktor, a spalanie spada z 0,5-0,4 do 0,3-0,2 l/h. Czy to możliwe, że nowy zawór wytrzymał trochę ponad 10 tkm? Co radzicie? Sprzedawca dał na zawór 12 miesięcy gwarancji. Demontować i odsyłać? Programować naukę małej dawki? Czy może przyczyna leży gdzie indziej?
Będę wdzięczny za wskazówki
Otóż moje wszystkie patenty z przedłużeniem życia SCV legły w gruzach i 15 listopada zdecydowałem się na wymianę na nowy (z allegro - za 350 zł). Po wymianie nie programowałem nauki małej dawki, silnik od razu zaczął pracować normalnie i pracował pięknie i równo aż do wczoraj. Obroty nie falują, ale na wolnych obrotach zdaża się, ze silnik zaczyna pracować jak traktor, a spalanie spada z 0,5-0,4 do 0,3-0,2 l/h. Czy to możliwe, że nowy zawór wytrzymał trochę ponad 10 tkm? Co radzicie? Sprzedawca dał na zawór 12 miesięcy gwarancji. Demontować i odsyłać? Programować naukę małej dawki? Czy może przyczyna leży gdzie indziej?
Będę wdzięczny za wskazówki
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 07 paź 2017, 16:57
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2474
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Przerabiałem ten problem u kolegi w astrze z tym samym motorem. Winowajcą był zawór SCV. Inaczej nazywając Zawór regulacji ciśnienia paliwa.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2017, 22:48 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.
- cypis36
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: 30 paź 2015, 06:31
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ
- Auto: Zafira B 1,7 CDTI 125kM COSMO
- Model: COSMO
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Gender:
Cześć.
Proponuję przeczytać mojego posta
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... 5&start=30
Pozdrawiam Marcin.
Proponuję przeczytać mojego posta
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... 5&start=30
Pozdrawiam Marcin.